zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gebrekkig datamanagement grootste valkuil bij e-commerce

26 augustus 2014 - Gebrekkig datamanagement zorgt ervoor dat de uitvoering van e-commerce nog te wensen overlaat bij veel organisaties. Dat stelt Human Inference in haar meest recente whitepaper, die inzicht geeft in de succesfactoren van data-driven e-commerce.

Verschillende onderzoeken wijzen uit dat de groei van e-commerce alleen maar toeneemt in de komende jaren. Dit heeft grote gevolgen voor het datamanagement van alle bedrijven en organisaties die zich hiermee bezighouden.


 
Klantbenadering
Dankzij de nieuwste technologieën zijn bedrijven tegenwoordig steeds beter in staat om klanten en prospects bij elk touchpoint en na elke vorm van interactie, on- en offline, op basis van specifieke wensen en gedrag te benaderen. In de praktijk blijkt dit echter nog lang niet altijd het geval te zijn. Data blijkt incompleet, vervuild en onbetrouwbaar, medewerkers zijn niet in staat om klanten te identificeren, online omgevingen zijn onvoldoende uitgerust om internationale klantdata te verwerken en ondertussen wordt door gebrekkige validatie elke dag onbetrouwbare data aan de systemen toegevoegd. Hierdoor worden dagelijks kansen gemist, wat een negatief effect heeft op de omzetgroei.
 
Waardeloze data
"Wanneer de datakwaliteit en het datamanagement niet op orde zijn, is alle klantdata die on- en offline verzameld wordt over klanten en prospects, in feite waardeloos," stelt Holger Wandt, principal advisor bij Human Inference. "Maar als e-commerce activiteiten ingebed zijn in de strategische doelstellingen van een bedrijf, dragen deze activiteiten bij aan de kruisbestuiving van on- en offline sales en aan het waarmaken van de missie van de organisatie. Door het kennen en herkennen van de klant en door data-driven e-commerce activiteiten te embedden in de totale bedrijfsstrategie, ontstaat er een uniforme beleving door de klant van alle kanalen en ervaart hij of zij een unieke user experience. Daarnaast beschikken medewerkers op elk moment over een accuraat, compleet en uniek beeld van de klant en zijn zij in staat om de organisatie succesvol te maken."
 
De whitepaper ‘De 6 succesfactoren voor data-driven e-commerce’ met concrete tips om het datamanagementsysteem naar een hoger niveau te brengen, is gratis te downloaden via http://www.humaninference.nl/bedrijf/resources/whitepapers/whitepaper-e-commerce.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Organisaties kennen hun klant nog niet goed genoeg
 Vijf grote informaticathema’s voor de komende maanden
 Investeringen in e-commerce zorgen voor selectieve krapte arbeidsmarkt
 Cookiewet: adverteerders bepalen eigen koers en zijn afwachtend
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10