zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse man kiest vaker voor Plug-in Hybride auto

28 augustus 2014 - Mannen rijden vaker in een Plug-in Hybride auto dan vrouwen. In vergelijking met vrouwen ligt het percentage mannen dat voor een hybride kiest relatief gezien een kwart hoger. Zo blijkt uit onderzoek van Alphabet onder ruim 2.000 leaserijders.

Uit het onderzoek naar gedrag en keuzes van hybride leaserijders blijkt niet alleen dat mannen vaker voor een hybride auto kiezen, maar ook dat de helft van de mannen meer dan twintig procent van alle afgelegde kilometers elektrisch rijdt. Bij vrouwen ligt dit percentage aanzienlijk lager, bij deze groep rijders haalt slechts een op de drie de twintig procent elektrische kilometers. Volgens Simon Corsèl, Communication Officer van Alphabet, ligt ook dit in lijn met eerder onderzoek onder 1000 leaserijders: "Vrouwen zijn gemiddeld minder goed op de hoogte van hun CO²-uitstoot dan mannen. Dit zou dan ook kunnen verklaren waarom zij minder letten op het aantal elektrische kilometers dat ze rijden."



 Kleurverschil
Een ander opmerkelijk verschil tussen mannen en vrouwen betreft de kleurkeuze van hun hybride voertuig. Zo blijkt dat maar liefst de helft van alle mannen de voorkeur geeft aan een zwarte of witte auto. Vrouwen daarentegen kiezen in 60 procent van de gevallen voor een andere kleur. Deze cijfers geven echter wel aan dat de kleuren zwart en wit over het algemeen het meest in trek zijn.

 Meer elektrische kilometers mogelijk
Ondanks dat mannen een hogere EV-factor halen dan vrouwen (het percentage dat weergeeft hoeveel van de afgelegde kilometers volledig elektrisch wordt gereden) blijkt dat er nog veel ruimte voor verbetering is. Uit het onderzoek blijkt dat slechts de helft van de mannen meer dan twintig procent elektrisch rijdt. Dit terwijl het mogelijk is om een elektrisch percentage van 40 procent te halen, als alle randvoorwaarden kloppen: "We zien dat het, in een gemiddelde situatie, mogelijk is om deze EV-Factor te realiseren. Het is hierbij wel van belang dat de leaserijder thuis (en liefst ook zakelijk) de beschikking heeft over een laadpunt," aldus Corsèl. "Daarnaast kan ook de rijstijl bijdragen aan een hogere EV-factor."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
 Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
 Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hybride auto vaak ongeschikt voor vakantie
 Kwart automobilisten overweegt hybride of elektrisch rijden
 Marktaandeel elektrische auto blijft groeien
 Elektrisch en hybride rijden stijgen in populariteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10