zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Agressief rijgedrag grootste ergernis automobilist

2 juli 2014 - Agressief rijgedrag komt dit jaar als grootste ergernis in het verkeer naar voren uit de nieuwe editie van Het Nationale Automobilisten Onderzoek van Allsecur autoverzekeringen en Traffic Radio.

Uit de vijftiende editie van dit onderzoek blijkt dat bijna de helft (47 procent) van de Nederlandse automobilisten zich het meest ergert aan agressie in het verkeer. Daarnaast worden ‘Bumperkleven’ (43 procent) en ‘Rijden met alcohol en/of drugs op’ (39 procent) als grote ergernissen ervaren.



Agressie
Via een internetpanel werden in mei 759 automobilisten naar hun mening gevraagd. In de jaarlijkse top tien ergernissen in het verkeer maakt de nummer één uit de vorige editie van het onderzoek ‘Bumperkleven’ dit jaar plaats voor ‘Agressief rijgedrag’. Het zijn met name de ouderen (55+) die zich hier mateloos aan ergeren. Ouderen ergeren zich ook met name aan ‘Drempels’ en ‘Op het laatste moment ritsen’.

Zondagsrijders
Opvallend is dit jaar dat ‘Files’ als ergernis in het verkeer, na een jaar afwezigheid, weer terug keren in de top tien ergernissen in het verkeer. Hier zijn het met name de achttien t/m 44 jarigen die zich hier aan ergeren. Het is ook deze groep die zich met name ergert aan ‘Zondagsrijders’. 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Hybride werken? Houd de werk-privébalans in de gaten!
 40 procent van het topmanagement noemt SASE een revolutie in netwerkbeveiliging
 68 procent Nederlanders wil meer openheid over salaris
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Agressief rijgedrag grootste ergernis op de weg
 Extra asfalt is geen oplossing voor fileproblematiek
 Leaserijder 37 procent vaker beboet
 Filerijders zijn gewoontedieren
 
 
reacties
 
axel  |   | 
3-07-2014
 | 
13:52 uur
Ik wou toch even meegeven dat agressief rijgedrag kan ontstaan uit het feit dat vlot verkeer méér en méér afgeknepen wordt wegens de steeds afnemende mogelijkheid tot inhalen, de steeds meer aanwezige wegenwerken en daaruit voortvloeiende niet-systematische files, niet aan de situatie aangepaste snelheidsbeperkingen, en de toenemende onoplettendheid van chauffeurs (wegens mobiel bellen, sms’sen, en weet ik nog wat allemaal).
Ikzelf maak dagelijks een combinatie van al deze factoren mee, en de overigens rustige persoonlijkheid in mezelf gaat dan soms wel eens opzij om de duivel in mezelf naar boven te laten komen… (belgische inzending)
Online Autoverzekering  |   | 
2-07-2014
 | 
16:13 uur
Agressief rijgedrag staat niet enkel meer in de belangstelling laatste jaren (mede door internet en Social Media) maar is ook simpelweg een feit. Er is een stortvloed aan schadeclaims ingediend het afgelopen jaar.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
Werknemers gestrest, maar welzijnsprogramma’s blijven onderbelicht
Databeheer kritieke uitdaging voor succesvolle inzet AI
Pakt de werknemer meer macht in 2023 ?
Hoe reis je zakelijk zorgeloos en met plezier door Nederland?
Nederlander met minimumloon gaat er maandelijks netto 216 euro op vooruit
Dealmakers in Europa optimistisch ondanks moeilijke marktomstandigheden
Week van het Werkgeluk in een extreem krappe arbeidsmarkt
Financiële coaches gezocht: aantal openstaande functies schiet omhoog
Europese bedrijven zijn positief over hun uitgaven aan CX-technologie
Een derde van werkend Nederland heeft te maken met grensoverschrijdend gedrag
meer top 10