zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Drie tips om succesvol te onderhandelen

21 maart 2014 - Iedereen onderhandelt zijn hele professionele en persoonlijke leven lang, maar de meesten slagen er nooit in om de kunst van het onderhandelen echt meester te worden. Andreas von der Heydt, executive coach en manager bij Amazon BuyVIP, deelt op Express.be drie tips om professioneel te onderhandelen.

1. Wees open van geest


Succesvolle onderhandelaars bekijken elk aspect van de deal op tafel vanuit allerlei verschillende perspectieven. Zo bereidt u zich voor op elke potentiële uitkomst.

2. Maak u klaar voor de strijd
Identificeer uw doelen en bepaal uw strategie. Doe vervolgens hetzelfde met de doelen, de strategie en de motivaties van uw tegenstander. Ken ook alle mogelijke uitkomsten en uw BATNA (het beste alternatief voor de onderhandelde overeenkomst).

3. Weet wat u bereid bent op te geven
Groeien als onderhandelaar begint met de eerste te willen zijn om iets toe te geven. Veel mensen vrezen dat ze zo hun eigen graf delven, maar eigenlijk is het een uitstekende strategie om vertrouwen op te bouwen en later iets beters uit de wind te slepen. Uiteraard mag de toegeving u niet te veel kosten, moet ze waardevol zijn voor uw partner en is het de bedoeling om er (nu of later) iets beters voor in de plaats te krijgen.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vakantiewerker niet assertief in salarisonderhandeling
 Onderhandelen over salaris is lastig
 Succesvol onderhandelen? Trek rode kleding aan!
 Zestien tips voor een geslaagde onderhandeling
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10