zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Man neemt initiatief op het gebied van de liefde

13 februari 2014 - Uit het valentijnsonderzoek van 2014, door Hallmark Cards gehouden onder ruim 7.000 Nederlanders, blijkt dat zeven op de tien van de ondervraagden dit jaar van plan is een valentijnskaart te sturen. Anno 2014 vinden veel mannen (19,7 procent) nog steeds dat zij in de romantiek het initiatief moeten nemen.

De meeste vrouwen vinden dit echter onzin: de ruime meerderheid (89,7 procent) vindt dat beide partners het initiatief mogen nemen en 4,2 procent neemt graag zelf het heft in handen.



Valentijnsverrassing
Ruim 85 procent van de Nederlanders geeft aan het leuk of zelfs heel leuk te vinden om met Valentijnsdag verrast te worden. Het versturen van een valentijnskaart wordt als leukste manier (60,8 procent) ervaren om de geliefde te verrassen met Valentijnsdag. Ook het samen ondernemen van iets zoals een etentje (47,4 procent) wordt hoog gewaardeerd op de dag van de liefde. Dan moet Valentijnsdag niet vergeten worden, want 55,3 procent van de mannen geeft aan wel eens vergeten te zijn een valentijnskaart te sturen tegenover 39,0 procent van de vrouwen.

Geheime liefde
46 procent van de valentijnskaarten wordt verstuurd naar de partner en 14,9 procent naar een geheime liefde. Opmerkelijk is dat Valentijnsdag ook wordt aangegrepen om een kaart te sturen naar een beste vriend(in) (23,5 procent). Daarnaast gebruiken vrouwen deze dag om familieleden te verrassen (21,9 procent).

Dromen
Een grote meerderheid (76 procent) hoopt dit jaar een valentijnskaart te ontvangen. Mannen dromen van een valentijnskaart van Chantal Janzen (39,4 procent) of van Doutzen Kroes (21,8 procent ) wil men wel een kaartje ontvangen op Valentijnsdag. De vrouwen zwijmelen het liefst weg bij een kaartje van Jan Kooijman (30,2 procent), Barry Atsma (19,6 procent) of John Williams (18,4 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Helft Nederlanders verliefd op collega
 Helft werknemers weleens verliefd geweest op collega
 Valentijnslessen voor managers
 Werknemer staat positief tegenover liefde op de werkvloer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10