zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digital marketeer verwacht in 2016 ‘Single Customer View’

6 februari 2014 - Teradata Corporation en Celebrus Technologies kwamden deze week met de resultaten van marktonderzoek naar trends in data-driven marketing. Het onderzoek laat zien dat 70 procent van de digital marketeers gelooft dat een single customer view de marketing personalisering verbetert.

Slechts 21 procent heeft op dit moment daadwerkelijk een single view van de klantinteracties.


Andere belangrijke uitkomsten zijn onder meer:
•      80 procent van de digital marketeers gelooft dat personalisering in de komende twee jaar cruciaal is voor het succes van digital marketing. 51 procent zegt dat dit nu al het geval is.
•      36 procent van de digital marketeers identificeert opslag en integratie als grootste data uitdaging; slechts 39 procent slaat alle klantdata op in een gecentraliseerd data warehouse.
•      47 procent van de respondenten geeft aan dat tijdgebrek het grootste obstakel is voor betere klantanalyses.
•      Opvallend is dat ondanks de penetratie van mobiele apparaten, slechts 27 procent van de respondenten mobile marketing als prioriteit ziet.

Hot topic
De single customer view is een hot topic onder marketeers, maar minder dan een kwart (21 procent) geeft aan een single view van klantinteracties te hebben. Er wordt echter een verdubbeling verwacht, en 57 procent van de respondenten voorspellen dat zij eind 2016 een single view van de customer hebben gerealiseerd. Om dit doel te bereiken, zegt bijna de helft dat ze hun klantdata in systemen als een integrated data warehouse (49 procent)  en/of technologieën als Hadoop (27 procent) zouden moeten opslaan.

Geavanceerde analyses
Daarnaast worden analyses steeds geavanceerder binnen marketing, want steeds meer bedrijven realiseren zich de impact ervan op effectiviteit en winstgevendheid van campagnes. De grootste belemmering voor klantanalyse blijkt tijdgebrek te zijn (47 procent), gevolgd door gebrek aan interne kennis en expertise (37 procent). Om hiermee om te gaan, geven respondenten aan dat zij zich in toenemende mate richten op het inrichten van interne analyse teams om klantdata te verbeteren, met een toename van 40 procent naar 51 procent in twee jaar tijd.

"Het onderzoek laat zien dat bedrijven echt de individuele customer journey willen begrijpen tijdens hun interactie met de verschillende kanalen," zegt Ruth Gordon, Director Digital Marketing bij Teradata International. "Dit is een uitdaging voor digital marketeers, aangezien niet alleen de juiste tools vereist zijn om de interacties te registreren, maar bovendien geavanceerde technologie en skill-sets nodig zijn voor analyse en actie."

Personalisering
In de hedendaagse wereld van ‘behandel-mij-als-individu’ consumenten, is personalisering cruciaal. 80 procent ziet dit als de sleutel tot succes in hun digitale marketing campagnes voor de komende twee jaar, tegenover 51 procent vandaag. 78 procent is zelfs van plan om real-time data voor toekomstige personalisering te gebruiken; 44 procent doet dit vandaag al.
"De hedendaagse, permanent online en verbonden consumenten zijn steeds veeleisender en vragen meer relevante content van merken en bedrijven. Ze verwachten dat op individueel niveau wordt gecommuniceerd en organisaties die dit niet doen missen een vitaal onderdeel van hun klantinteractie," zegt Katharine Hulls, VP Marketing bij Celebrus Technologies. "De resultaten van dit onderzoek versterken het idee dat de snelle, data-genererende wereld waarin we leven, organisaties dwingt tot data vergaring en data analyse op ongekende schaal. Wij geloven dat iedere organisatie de potentie heeft om inzichten uit klantgegevens te ontsluiten en de digitale marketing hierop aan te passen - zolang ze de juiste onderbouwing vanuit de beschikbare data hebben om hun klanten als individuen te kunnen beschouwen."

Voor meer informatie over het Teradata-Celebrus onderzoek, kunt u zich voor een webinar aanmelden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Kleine' overtreding, torenhoge autoverzekeringspremie
 WiFi op vakantieparken steeds vaker voorzien van snelheidslimiet
 Vijf stappen om relevant te blijven in het digitale tijdperk
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketing Nederland: ‘Nieuwe koers, investeren en hogere budgetten’
 Vijf tips om het maximale uit online touchpoints in customer experience strategie te halen
 De vijf belangrijkste digitale marketing trends voor 2014
 Marketeer is onzeker over online vaardigheden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (2) 
Hoe om te gaan met de kliek waarin ik ben beland? (1) 
Leaseauto gaat vaak mee op vakantie, behalve een elektrische (1) 
top10
De drie grootste uitdagingen in de transportsector en hoe u ze kunt aanpakken
Vier tips om jongeren te werven
Cultuurverandering grootste struikelblok voor managers bij AVG-compliance
Extra aflossing hypotheek leidt tot oververzekering overlijdensrisicoverzekering
Drie verschillen tussen investeerders in crowdfunding en crypto’s
Elektrische auto verzekeren nog altijd duurder
Scrum Masters gezocht: aantal vacatures groeit 65 procent
Endpoints zijn de kwetsbaarste schakel in het Industrial Internet of Things
Kwart werkgevers houdt geen rekening met werknemers tijdens hittegolf
Hittegolf: stijging zoekopdrachten occasions met airco
meer top 10