zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digital marketeer verwacht in 2016 ‘Single Customer View’

6 februari 2014 - Teradata Corporation en Celebrus Technologies kwamden deze week met de resultaten van marktonderzoek naar trends in data-driven marketing. Het onderzoek laat zien dat 70 procent van de digital marketeers gelooft dat een single customer view de marketing personalisering verbetert.

Slechts 21 procent heeft op dit moment daadwerkelijk een single view van de klantinteracties.


Andere belangrijke uitkomsten zijn onder meer:
•      80 procent van de digital marketeers gelooft dat personalisering in de komende twee jaar cruciaal is voor het succes van digital marketing. 51 procent zegt dat dit nu al het geval is.
•      36 procent van de digital marketeers identificeert opslag en integratie als grootste data uitdaging; slechts 39 procent slaat alle klantdata op in een gecentraliseerd data warehouse.
•      47 procent van de respondenten geeft aan dat tijdgebrek het grootste obstakel is voor betere klantanalyses.
•      Opvallend is dat ondanks de penetratie van mobiele apparaten, slechts 27 procent van de respondenten mobile marketing als prioriteit ziet.

Hot topic
De single customer view is een hot topic onder marketeers, maar minder dan een kwart (21 procent) geeft aan een single view van klantinteracties te hebben. Er wordt echter een verdubbeling verwacht, en 57 procent van de respondenten voorspellen dat zij eind 2016 een single view van de customer hebben gerealiseerd. Om dit doel te bereiken, zegt bijna de helft dat ze hun klantdata in systemen als een integrated data warehouse (49 procent)  en/of technologieën als Hadoop (27 procent) zouden moeten opslaan.

Geavanceerde analyses
Daarnaast worden analyses steeds geavanceerder binnen marketing, want steeds meer bedrijven realiseren zich de impact ervan op effectiviteit en winstgevendheid van campagnes. De grootste belemmering voor klantanalyse blijkt tijdgebrek te zijn (47 procent), gevolgd door gebrek aan interne kennis en expertise (37 procent). Om hiermee om te gaan, geven respondenten aan dat zij zich in toenemende mate richten op het inrichten van interne analyse teams om klantdata te verbeteren, met een toename van 40 procent naar 51 procent in twee jaar tijd.

"Het onderzoek laat zien dat bedrijven echt de individuele customer journey willen begrijpen tijdens hun interactie met de verschillende kanalen," zegt Ruth Gordon, Director Digital Marketing bij Teradata International. "Dit is een uitdaging voor digital marketeers, aangezien niet alleen de juiste tools vereist zijn om de interacties te registreren, maar bovendien geavanceerde technologie en skill-sets nodig zijn voor analyse en actie."

Personalisering
In de hedendaagse wereld van ‘behandel-mij-als-individu’ consumenten, is personalisering cruciaal. 80 procent ziet dit als de sleutel tot succes in hun digitale marketing campagnes voor de komende twee jaar, tegenover 51 procent vandaag. 78 procent is zelfs van plan om real-time data voor toekomstige personalisering te gebruiken; 44 procent doet dit vandaag al.
"De hedendaagse, permanent online en verbonden consumenten zijn steeds veeleisender en vragen meer relevante content van merken en bedrijven. Ze verwachten dat op individueel niveau wordt gecommuniceerd en organisaties die dit niet doen missen een vitaal onderdeel van hun klantinteractie," zegt Katharine Hulls, VP Marketing bij Celebrus Technologies. "De resultaten van dit onderzoek versterken het idee dat de snelle, data-genererende wereld waarin we leven, organisaties dwingt tot data vergaring en data analyse op ongekende schaal. Wij geloven dat iedere organisatie de potentie heeft om inzichten uit klantgegevens te ontsluiten en de digitale marketing hierop aan te passen - zolang ze de juiste onderbouwing vanuit de beschikbare data hebben om hun klanten als individuen te kunnen beschouwen."

Voor meer informatie over het Teradata-Celebrus onderzoek, kunt u zich voor een webinar aanmelden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ergonomie op de werkvloer blijft achter, behoefte bij werknemers stijgt
 Op het social intranet doen managers ertoe
 Jonge managers minder ervaren op de weg door pandemie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketing Nederland: ‘Nieuwe koers, investeren en hogere budgetten’
 Vijf tips om het maximale uit online touchpoints in customer experience strategie te halen
 De vijf belangrijkste digitale marketing trends voor 2014
 Marketeer is onzeker over online vaardigheden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
eBook: de kracht van reviews en e-mail marketing
In dit eBook gaan Spotler en de Feedback Company in op het belang van review marketing en e-mail marketing. Want door deze twee te combineren, ontstaat er een krachtige combinatie die veel voordelen biedt voor je klanten en voor je eigen organisatie. Benieuwd? 
Download het eBook
Lees verder
Nanocoating als nieuwe technologie voor het onderhouden van gepoedercoat materiaal
reacties
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (1) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (1) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
Uitgebreide werkkostenregeling verlengd: meer ruimte voor kerstpakketten (1) 
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
top10
Terug in het thuiskantoor: leidinggevende vreest voor creativiteit
Slechts zes procent CEO’s van grootste organisaties actief op social media
Medewerkerswelzijn: hoe meet je dat écht goed?
Nieuwsgierige medewerkers zijn steeds belangrijker in krappe arbeidsmarkt
Helft senior financieel managers maakt incorrecte kortetermijnprognoses
De vier meest voorkomende misvattingen over payrolling
Chinese cyberspionage-bootcamps leiden rekruten al tien jaar op in aanvallen op de software supply chain
Een derde van de consumenten klikt op verdachte links
Vraag naar moderne mainframes en cloud neemt toe
FortiGuard Labs voorspelt voor 2022: cyberaanvallen op digitale wallets en satellietverbindingen
meer top 10