zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Verzekeringsbranche onderschat groei smartphone-gebruikers

3 december 2013 - Bij het oriënteren op een autoverzekering maakt 94 procent van de consumenten gebruik van het internet. Volgens Google is het gebruik van smartphones hierbij in een jaar tijd met 90 procent gestegen. Uit onderzoek van Premie.nl blijkt dat de meeste autoverzekeraars niet zijn voorbereid op deze nieuwe stroom bezoekers.

Premie.nl onderzocht 31 websites van autoverzekeraars en toetste daarbij of de website voldoende ondersteuning biedt voor smartphone-gebruikers. Van de 31 onderzochte websites was bij 24 websites de ondersteuning voor mobiele telefoons onvoldoende.



Responsive webdesign nog niet in trek
Een klein aantal verzekeraars heeft een ‘responsive website’. Dit is een website met een lay-out die zich aanpast aan de schermgrootte van het apparaat dat je gebruikt. Hierdoor is de informatie op alle schermen goed leesbaar. Een responsive website maakt in vele gevallen een app overbodig. Bij een aantal verzekeraars is slechts een gedeelte van de website ‘responsive’ en is het niet mogelijk om op gebruiksvriendelijke wijze een premie te berekenen met een kleiner scherm.

Achmea op voorsprong
Opvallend is dat alle onderzochte Achmea labels een voldoende scoren. "Dankzij de acquisitie van vergelijkingssite Independer heeft Achmea een goed totaalbeeld van het consumentengedrag bij de aankoop van een autoverzekering. Dit geeft ze een voorsprong als het gaat om het spotten van dit soort trends," verklaart Marc Mathijssen van Premie.nl.
Van de 31 onderzochte verzekeraars is Achmea-dochter InShared het meest klaar voor de toestroom smartphone-gebruikers. InShared heeft veel aandacht besteed aan de gebruikerservaring van mobiele telefoon-gebruikers en dat resulteert in een hoge score voor presentatie, gebruiksvriendelijkheid en de premieberekening.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
 Technologische superioriteit is de belangrijkste onderscheidende factor voor bedrijven
 Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Zakenreizigers gebruiken hun smartphone intensief
 Explosieve groei in volume mobiele aankopen rond feestdagen verwacht
 Zes types app-gebruikers en hun profielen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Stap over naar de cloud om op de kosten te besparen
reacties
Kwart Nederlanders wil sociale media verwijderen (1) 
Driekwart Nederlanders let dit jaar beter op financiën dan in 2022 (2) 
HR-trends voor 2023: dit staat HR-professionals te wachten (1) 
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (4) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (3) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
top10
De top drie tech-trends volgens Alibaba
Ondanks salariskloof krijgen mannen en vrouwen even vaak promotie
Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
Drie HR-tips om werknemers gemotiveerd de winterdagen door te krijgen
C-suite wil in technologie investeren om uit de recessie te komen
Combinatie data, technologie en mensen essentieel voor stimuleren groei
Europese CEO’s vol vertrouwen in vermogen om groei te realiseren
Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
In vier stappen naar je eerste elektrische auto
Retentie als talentstrategie
meer top 10