zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gebruik mobiel internet op zondag het hoogst

13 december 2013 - Op zondag wordt er veruit het meest gebruik gemaakt van apps en mobiele websites op smartphones, op vrijdag is het mobiel gebruik het laagst. Dit blijkt uit Europees onderzoek van Widespace.

Widespace onderzocht hoe mobiel internet gedurende de dag wordt gebruikt en welke verschillen er zijn tussen weekdagen. Zo worden apps en mobiele websites op smartphones het minst geraadpleegd onder werktijd en het vaakst in de vrije tijd.



Mobiel gebruik per tijdstip
Gemiddeld worden smartphones 150 keer per dag gebruikt. Het onderzoek van Widespace laat significante verschillen zien in tijdstippen waarop gebruikers geïnteresseerd zijn in bepaalde onderwerpen. Zo starten mobiele gebruikers de dag met het checken van algemeen en financieel nieuws, veelal terwijl ze naar muziek luisteren. Tijdens de lunch wordt vooral het beursnieuws gescand en worden privézaken opgelost terwijl in de middag meer aandacht wordt besteed aan social media, fashion en entertainment. In de avond is het mobiel gebruik het hoogst en scoren vooral websites en apps in vrijetijdscategorieën als sport en spelletjes bovengemiddeld.

Weersverwachting checken
De zondagavond kent een flinke piek in het raadplegen van de weersverwachting; in de herfst lag het gebruik van weer-apps op deze avond 65 procent hoger dan het gemiddelde gebruik op andere dagen van week. In de zomermaanden was er minder interesse in weer-apps maar met de komst van de herfst worden deze weer meer gebruikt. En hoewel mobiel gebruik op vrijdag een dip kent, worden muziek en radio juist op deze dag het meest geconsumeerd. Op doordeweekse ochtenden hebben mobiele gebruikers vooral interesse in financieel- en business-gerelateerd nieuws. Op zaterdag en zondag in de herfstmaanden was deze interesse een stuk minder en ligt het verkeer op deze websites en apps 25 procent lager dan het gemiddelde gebruik gedurende de week.

Mobiele advertentiecampagnes
Informatie over mobiel gebruik is voor adverteerders zeer waardevol. Ze kunnen met deze informatie de doelgroepen beter bereiken omdat ze weten wanneer gebruikers het meest actief zijn. Daarnaast verschilt de interesse in onderwerpen dus per dag en tijdstip. Adverteerders kunnen de strategische planning hier op afstemmen."Een van de grootste voordelen van mobiele campagnes, is dat advertenties gemakkelijk via de media verspreid kunnen worden op het moment dat ze het meeste effect hebben," zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace. "Mobiele devices geven adverteerders de mogelijkheid om demografische en geografische data te combineren. Zo kunnen we bijvoorbeeld precies nagaan waar de ontvanger is, hoe het weer daar is en welke applicaties en websites het meest populair zijn."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlanders verbruiken gemiddeld 488 MB mobiel internet per maand
 Mobiel internet streeft vaste internetaansluiting voorbij
 Jongeren zijn meest intensieve mobiele nieuwsconsumenten
 Opmars contact via mobiel internet bij de consument
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10