zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meeste werknemers zitten nauwelijks op social media onder werktijd

21 oktober 2013 - Het merendeel van de werknemers bevindt zich niet tot nauwelijks op social media tijdens hun werk, blijkt uit onderzoek van Jobbird.com. Werknemers bevinden zich onder werktijd amper op social media: 30 procent van de ondervraagde werknemers bevindt helemaal niet op social media tijdens hun werkdag en 33 procent geeft aan dat dit nul tot vijf keer betreft. Ook vindt een deel van de ondervraagden social media iets voor in de pauze (elf procent).

Slechts een klein deel van de in totaal 511 ondervraagde werknemers checken onder werktijd actief hun social media accounts. Het onderzoek van Jobbird.com wijst uit dat werknemers zich zo weinig op social media bevinden tijdens hun werk omdat ze dit niet eerlijk vinden tegenover hun baas. Actief zijn op social media wordt gezien als een vrijetijdsbesteding, als iets wat je niet onder werktijd hoort te doen. 



Stagnatie
Eerder deze week bleek uit onderzoek van ING al dat voor het eerst sinds de opkomst van social media het gebruik in Nederland stagneert. Het vertrouwen in social media bleek afgenomen met acht procent ten opzichte van vorig jaar.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Werknemer verantwoordelijk voor eigen ontwikkeling'
 De drie meest voorkomende koopfouten bij SSD’s
 Digitale leiders zien digitalisering van infrastructuur als grootste prioriteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 'Ondernemingen begrijpen social media nog steeds niet'
 Kwart werkzoekenden afgewezen vanwege online uitlatingen
 Social media op werkvloer: jurisprudentie groeit
 CEO moet actief zijn op social media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget (2) 
Van 1001 wachtwoorden naar nul? (1) 
Nissan NV200 (1) 
Vertrouwen van managers in medewerkers tijdens thuiswerken is groot (1) 
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
top10
Intelligente Automatisering nieuwste trend, maar finance professional heeft geen idee wat het is
Vakantiegeld is dit jaar bonus in plaats van vakantiebudget
Covid, cyber, compliance en ESG zijn de grootste risico's voor de financiële dienstensector
Nederlanders in door corona getroffen sectoren hebben weinig interesse in omscholing naar techniek
40 procent van de jonge werknemers staat al met één been buiten
Van 1001 wachtwoorden naar nul?
Zo erkent u gemaakte fouten!
De cyberdreiging van vaccinaties
Consumenten recyclen wachtwoorden
COVID-19 debet aan stijging politieke risico’s in thuislanden Nederlandse handelspartners
meer top 10