zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemers 28 procent van de tijd bezig met e-mail

25 september 2013 - Bijna een derde van de werkweek is een medewerker kwijt aan het afhandelen van e-mailverkeer. Dit kost het bedrijfsleven jaarlijks niet alleen veel tijd, maar vooral geld. Uit onderzoek van McKinsey& Company is gebleken dat een gemiddelde medewerker 28 procent van de tijd bezig is met het afhandelen van e-mailverkeer. Dit percentage stijgt de komende jaren.

De verschuiving is duidelijk merkbaar: niet alleen loopt meer en meer communicatie intern binnen organisaties via e-mail, maar ook klanten, prospects en leveranciers gebruiken meer en meer de digitale post. De telefoon blijft nummer een als klachtkanaal (73 procent), maar e-mail neemt een duidelijke tweede plaats in met veertien procent, een percentage dat alleen maar zal groeien.



Centrale afhandeling
"Een zeer groot deel van de binnenkomende e-mails binnen een bedrijf kan centraal afgehandeld worden. Dit is niet alleen efficiënt met betrekking tot de afhandeling van de e-mails zelf, maar betekent ook dat medewerkers tijd overhouden voor overige werkzaamheden," aldus Jef Ravelli, directeur van Interswitch.
In de markt is de trend te zien dat bedrijven niet alleen traditioneel het telefoonverkeer uitbesteden, maar ook steeds meer het binnenkomend e-mailverkeer. Er is zelfs sprake van een verdrievoudiging.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Medewerker blijft bereikbaar tijdens vakantie
 Driekwart checkt e-mails in het weekend
 Jongere heeft helemaal geen last van 'technostress'
 Eén op de zeven zakelijke e-mails bevat roddels
 
 
reacties
 
Adriana van Schalken | Payroll Works  |   | 
25-09-2013
 | 
08:30 uur
Er kan nog veel tijd gewonnen worden met het effectiever afhandelen van emails. Momenteel wordt hier nog weinig in gecoacht. Verder zie je, met name voor smartphones, steeds meer nieuwe email applicaties ontstaan. Deze applicaties zijn er op gericht om emails sneller te verwerken.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10