zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijfsleven levert nieuw publiek voor culturele sector

29 augustus 2013 - Uit recent onderzoek van Ruigrok | NetPanel in opdracht van Bedrijfs Cultureel Abonnement (BCA) is gebleken dat 64 procent van de werknemers die een Bedrijfs Cultureel Abonnement (vergelijkbaar met een CJP-pas, maar dan voor bedrijven) krijgen aangeboden van hun werkgever wel eens voorstellingen bezoeken waar zij anders niet naartoe zouden gaan.

Dit is een mooie opsteker voor culturele partijen want het brengt hen nieuw publiek. Daarnaast kunnen bedrijven door het geven van kortingen op kunst en cultuur in deze economisch lastige tijd hun waardering naar hun medewerkers uitspreken.



Nieuw, meer en frequenter theaterbezoek
Het onderzoek dat BCA liet uitvoeren vanwege het tienjarige bestaan heeft verder uitgewezen dat bijna zeven op de tien respondenten gebruik maakt van aanbiedingen voor theatervoorstellingen, films, concerten, enzovoort. Tevens heeft BCA een positieve invloed op de frequentie waarmee men naar voorstellingen gaat; 60 procent van de werknemers gaat door BCA vaker naar een voorstelling en zeven op de tien besluit wel eens last minute een voorstelling met korting te bezoeken.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander bezuinigt op uitgaan en boodschappen
 Wat managers kunnen leren van acteurs en musici
 Cultuursector werkt het meest flex, beveiliging het meest vast
 Kerstpakket 2011: geen fondueset maar cultuur
 
 
reacties
 
Ruud Burger  |   | 
30-08-2013
 | 
12:01 uur
Heel goed dat dit soort initiatieven bestaan en dat er organisaties zijn die het oppakken, waar de overheid verstek laat gaan.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10