Bedrijfsleven levert nieuw publiek voor culturele sector
29 augustus 2013 -
Uit recent onderzoek van Ruigrok | NetPanel in opdracht van Bedrijfs Cultureel Abonnement (BCA) is gebleken dat 64 procent van de werknemers die een Bedrijfs Cultureel Abonnement (vergelijkbaar met een CJP-pas, maar dan voor bedrijven) krijgen aangeboden van hun werkgever wel eens voorstellingen bezoeken waar zij anders niet naartoe zouden gaan.
Dit is een mooie opsteker voor culturele partijen want het brengt hen nieuw publiek. Daarnaast kunnen bedrijven door het geven van kortingen op kunst en cultuur in deze economisch lastige tijd hun waardering naar hun medewerkers uitspreken.
Nieuw, meer en frequenter theaterbezoek
Het onderzoek dat BCA liet uitvoeren vanwege het tienjarige bestaan heeft verder uitgewezen dat bijna zeven op de tien respondenten gebruik maakt van aanbiedingen voor theatervoorstellingen, films, concerten, enzovoort. Tevens heeft BCA een positieve invloed op de frequentie waarmee men naar voorstellingen gaat; 60 procent van de werknemers gaat door BCA vaker naar een voorstelling en zeven op de tien besluit wel eens last minute een voorstelling met korting te bezoeken.