zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kerstpakket 2011: geen fondueset maar cultuur

16 december 2011 - Uit onderzoek van Ruigrok | NetPanel onder 655 respondenten in opdracht van Stichting Bedrijfs Cultuur Abonnement (BCA) blijkt dat de Nederlandse werknemer genoeg heeft van cadeaus als een set borden met bedrijfslogo of een chocoladefondueset. Een derde van de respondenten gaf aan dit jaar graag een culturele belevenis in het kerstpakket te vinden als zij zelf het pakket mochten samenstellen.

Volgens BCA directeur Babs Schipper is het een signaal dat er dit jaar zo ruimschoots voor cultuur gekozen wordt met kerst. 



30 procent bezoekt minder culturele activiteiten

Uit het onderzoek blijkt dat bijna een derde van de ondervraagden de afgelopen twee jaar minder vaak minder vaak een culturele activiteit heeft bezocht. Dat komt voornamelijk door de crisis (43 procent) en door tijdgebrek (35 procent). Echter 60 procent van alle respondenten zou wel vaker wíllen gaan, en de helft van de respondenten geeft ook aan vaker te zullen gaan als zij korting zouden krijgen 

Teleurstelling

Van de respondenten geeft twintig procent aan het kerstpakket niet te gebruiken. In zestien procent van de gevallen is men teleurgesteld in de inhoud van het kerstpakket en hetzelfde percentage vindt dat het geld beter besteed had kunnen worden. 37 procent van de respondenten zou de waarde van het gehele kerstpakket of een deel ervan aan een goed doel willen geven. Nu blijkt uit het onderzoek van Ruigrok | Netpanel dat een derde ook een culturele belevenis in het kerstpakket wel ziet zitten.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een carrière in cybersecurity: vijf tips
 FluBot-malware verspreidt zich snel door Europa
 Ziekteverzuim eerste kwartaal 2021: licht dalende trend
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemer optimistisch over kerstpakket
 Traditioneel kerstpakket stijgt in populariteit
 Ouderwets kerstpakket nog steeds populair
 Inhouse kerstmarkt maakt medewerkers wel blij
 
 
reacties
 
Kerstpakkettenidee.nl  |   | 
16-12-2011
 | 
16:39 uur
Het kerstpakketten seizoen loopt op zijn einde en op basis van eigen ervaringen kunnen wij zeggen dat in 2011 de voorkeur uitging naar kerstpakketten met het thema duurzaamheid en biologisch. Verder zijn er verbazingwekkend veel pakketten verkocht waarbij leuke non food artikelen zijn verpakt, denk aan kelken, schalen, kaarsen, beelden etc.
Kerstpakketten  |   | 
6-03-2012
 | 
11:12 uur
Ik sluit me hierbij aan. Duurzame pakketten zijn inderdaad een trend, maar we merken ook dat mensen ook wel voor grote pakketten kiezen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
De lente is de beste tijd om te verhuizen (1) 
Koningsdag: toeristen het land in, Nederlanders eruit (1) 
Import gas niet van invloed op Nederlandse energierekening (1) 
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie (1) 
Stofzuigen en strijken populairder dan pensioenoverzicht (1) 
top10
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Bankinvesteringen in blockchain en cryptocurrencies stijgen sterk
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
Hybride werken: zijn we er wel klaar voor?
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
meer top 10