zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander bezuinigt op uitgaan en boodschappen

6 maart 2012 - Hoe verwachten Nederlandse gezinnen dat de economische malaise ze raakt in de portemonnee? 86 procent van de Nederlandse gezinnen verwacht in 2012 te moeten bezuinigen. Gemiddeld zal per huishouden naar verwachting voor 107 euro per maand worden bezuinigd. De voornaamste bezuinigingsposten zijn: restaurant (71 procent), boodschappen (65 procent) en avondje uit (theater, musical, film, café, 55 procent).

Een andere bezuinigingspost is dagjes/weekendje weg en vakantie. Dit blijkt uit onderzoek van Actiepagina.nl onder 12.500 Nederlanders.



Nederland bezuinigt juist niet op uiterlijk
Opvallend is dat Nederland wel bezuinigt op uitgaan en boodschappen, maar expliciet niet op uiterlijk. Zo zal 47 procent niet willen bezuinigen op de kapper en uiterlijke verzorging en 44 procent niet op kleding en schoenen. Opmerkelijk is eveneens dat 38 procent zeker niet wil bezuinigen op verzekeringen.

Toename interesse in tweedehands aankopen
68 procent van de respondenten geeft aan de aankoop van tweedehands artikelen te overwegen. De voornaamste artikelen bij een eventuele tweedehands aankoop zijn speelgoed, meubilair en boeken. Negentien procent zal zeker niet overgaan tot meer tweedehands aankopen.

Meer aandacht voor korting
Het grootste deel van de Nederlandse gezinnen is vatbaar voor kortingsacties en aanbiedingen. 87 procent van de ondervraagden geeft aan meer gebruik te zullen maken van kortingsacties en aanbiedingen. Slechts vijf procent zegt dat hier niet meer gebruik van zal worden gemaakt dan voorheen. Van de respondenten die aangaven meer interesse te hebben in kortingsacties en aanbiedingen zegt 93 procent folders aandachtiger te bekijken, 70 procent kortingsbonnen/kortingsacties en 59 procent zal intensiever gebruik maken van bonuskaarten/vaste klantenkaarten.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werken tot uw 70ste oplossing van de crisis?
 Bezuinigen is steeds vaker een goed voornemen
 Werkende ouders gaan minder kinderopvang afnemen
 Korte autoritten vervangen door de fiets loont
 
 
reacties
 
Ron Ladage  |   | 
7-03-2012
 | 
09:35 uur
Eindelijk gaan er meer instanties merken wat er echt aan de hand is in ons land. Nu nog de politici en regering en dan kunnen we eens echt starten met een fatsoenlijk beleid. Doorwerken tot 67 jaar en liever nog langer, want we leven allemaal langer en dat mag niet leuk worden!
We kunnen de kosten voor de AOW niet meer opbrengen, wisten we al jaren geleden, maar toen werd je uitgelachen wanneer je daar op wees.
Nu langer doorwerken alleen hoe doen we dat. Niet door te solliciteren, want slecht 2% boven de 55 jaar krijgt een kans, dus wat dan. Zoals minister Kamp dan wilt, gedwongen werken (een soort dwangarbeid) voor langdurig werkelozen. Alsof de oudere generatie er iets aan kan doen, dat werkgevers geen ouderen in diens willen nemen, alleen wanneer ze voor het minimum jeugdloon komen werken, dan zal het percentage omhoog schieten.
Verder heeft het UWV ook geconstateerd dat er 97% van de werkelozen, die via het UWV aan een baan komen, slechts op contractbasis mogen komen. Dus slecht 3%! Rijgt een vaste baan.
Goed voor de economie en de jeugd, geen vaste baan dan geen hypotheek, geen kans om geld te lenen en geen kans om te trouwen. Dag economie, het moet toch komen van de bedrijven. Eerst hebben de banken ons geld weggegooid en werden beloond met miljarden belastinggeld en miljoenen bonussen voor die goede managers en nu zorgen de werkgevers ervoor, met medewerking van diezelfde minister Kamp ervoor, dat de economie en de huizen markt nog verder inzakt. Wanneer krijgen we ontwikkelingshulp van de wereld, zal niet meer erg lang gaan duren.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10