zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Strandbezoek leidt tot extra waterschade smartphones

5 augustus 2013 - Zon, zee en strand zijn niet de beste vrienden van een smartphone. Een berichtje checken met natte vingers, of een sprong in het diepe met een smartphone nog in de zwembroek; het is gebeurd voor je er erg in hebt. Verbazingwekkend veel mensen weten niet wat ze op zo’n onfortuinlijk moment moeten doen, stellen René Smit en Ferry Timmer van The Fixables.

Smit en Timmer: "Het warme weer zorgt voor extra waterpret en daarmee helaas ook voor veel waterschade aan smartphones. Wij krijgen deze dagen geregeld mensen bij ons met hun smartphone in een zak rijst of gemalen koffie. Het internet staat vol met dit soort tips, maar het zijn echt fabeltjes. Gelukkig is dit meestal onschuldige onwetendheid. Veel erger is het als mensen hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en zelf hun telefoon uit elkaar halen, aanzetten of opladen. Nooit doen!"



Vijf-stappenplan bij waterschade
1. Zet het toestel direct uit.
2. Verwijder indien mogelijk de batterij en laat het toestel drogen.
3. Zet het toestel niet aan en hang het vooral niet aan de oplader. Dit kan kortsluiting veroorzaken in de elektronica.
4. Houd het toestel uit de buurt van rijst en gemalen koffie. Ze doen meer kwaad dan goed.
5. Laat het toestel zo snel mogelijk professioneel schoonmaken en drogen. Ook een toestel dat droog lijkt en normaal functioneert, kan door condensvorming en corrosievorming alsnog onherstelbare schade oplopen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlanders en Duitsers werken het minst op vakantie
 Telefoon blijft regelmatig aan in vliegtuig
 Sociale media steeds vaker mobiel bezocht
 Een op vier werknemers wil laptop van de zaak saboteren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10