zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoe worden LinkedIn’s gesponsorde updates een succes?

26 juli 2013 - LinkedIn gaat het (net als Facebook) mogelijk maken om gesponsorde company updates in de timeline van haar gebruikers te plaatsen. Dit biedt mogelijkheden voor bedrijven, maar aan het gebruik van deze gesponsorde updates kleven ook risico’s. Dat stelt Petra Uding, B-to-B marketing professional, werkzaam bij de Software Improvement Group.

Er zijn veel mogelijkheden voor segmentatie, maar het feit dat iemand binnen de doelgroep van een organisatie valt betekent niet altijd dat de content ook relevant is voor de ontvanger. De door LinkedIn aangehaalde update van Mercedes is daar een perfect voorbeeld van. Het nieuwe model Mercedes is content die maar voor een klein deel van de ontvangers interessant zal zijn. Namelijk alleen voor die mensen die een nieuwe auto in die klasse overwegen, of een specifieke interesse in auto’s hebben. Daar is in de omgeving van LinkedIn niet op te segmenteren.


Wanneer er constant gesponsorde company updates voorbijkomen die de ontvanger niet of nauwelijks interesseren, dan heeft dit ook effect op de waardering van de reguliere company updates. LinkedIn update moeheid ligt dan op de loer.

Kwaliteit
"De gesponsorde company updates zullen alleen werken als er kwaliteit geleverd wordt door de marketeers die ze inzetten. Dat betekent dat de boodschap nauw aan moet sluiten bij de ontvanger," aldus Uding. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf dat een HR-systeem aanbiedt. Eén van de doelgroepen kan bestaan uit HR-managers en HR-medewerkers van organisaties met meer dan 25 personen in dienst. Binnen deze doelgroep zullen maar weinig mensen waarde hechten aan een update over een HR-systeem. Een HR-systeem wordt niet gezien als spannend en interessant, maar als noodzakelijk en de aankoopfrequentie ligt ook laag. De gesponsorde company update kan in zo’n situatie te weinig of zelfs negatieve engagement krijgen.
Deelt hetzelfde bedrijf via een gesponsorde company update content over hoe om te gaan met wijzigingen in wet- en regelgeving, of nieuwe mogelijke constructies om een arbeidsovereenkomst vorm te geven dan zullen de reacties vanuit deze doelgroep ongetwijfeld al veel positiever zijn. De organisatie wordt dan gepositioneerd als kennispartner en blijft top-of-mind.

Succes
De gesponsorde company updates van LinkedIn worden alleen succesvol als de marketeer die ze inzet altijd een scherpe analyse blijft maken van de content versus de doelgroep. Anders zal het ongetwijfeld een negatieve uitwerking hebben op de reguliere company updates.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Kwart Nederlanders wil liever ander werk
 Geld besparen op dataprotectie kan zorgen voor vervelende verrassingen
 Jongeren hebben meer behoefte aan digitalisering op de werkplek
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Employer Branding via uw LinkedIn Bedrijfsprofiel – Een reeks gemiste kansen
 Hoe anders is werven via sociale media?
 Politie, Deloitte, Sogeti en Albert Heijn meest actieve werkgevers op social media
 Merendeel internetters actief op sociale media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Waar sta jij voor als leider?
Wat heb je als leider van vandaag en morgen nodig om jouw doelen te behalen? Het antwoord op deze en andere vragen, vind je in het boek ‘Leiderschap in Beeld’ door hoogleraar Jan de Vuijst. TIAS deelt de eerste 4 hoofdstukken in een gratis e-book.
Lees verder
Houd als manager grip op de cijfers bij de groei van je organisatie
reacties
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (1) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (1) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
Data-savvy organisaties zijn winstgevender, veerkrachtiger en innovatiever (1) 
Hoe laat ik anderen zelf nadenken? (1) 
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (4) 
top10
Een op de drie Nederlanders met hoog inkomen kan door geldgebrek rekening niet betalen
Kwart Nederlanders wil liever ander werk
Organisaties investeren meer in DEI-initiatieven,
Zorgverzekeraar roept bestuurders op om vijf procent werktijd te besteden aan welzijn medewerkers
Organisaties willen SD-WAN, maar laten kansen liggen
HR-professionals staan niet achter huidige wet- en regelgeving
Bedrijven moeten medewerkers meer vrijheid geven om hun eigen productieve werkomgeving te creëren
Marketingmanagers horen na te denken over online nichestrategieën
Acht stappen om een toxische werkomgeving te voorkomen
Top-drie leiderschapstips voor het winnen van het WK voetbal
meer top 10