zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse werknemer voelt zich niet gewaardeerd

16 april 2013 - Meer dan een derde van de werknemers in Nederland voelt zich niet door zijn baas gewaardeerd, zo blijkt uit onderzoek van Jobbird.com. 75 procent van de werknemers ergert zich bovendien aan zijn of haar baas. Maar liefst 34 procent van de werknemers in Nederland voelt zich niet gewaardeerd door hun baas.

Nog eens 31 procent van de werknemers geeft aan zich te ergeren aan hun baas vanwege zijn/haar autoritaire gedrag. 25 procent van de werknemers geeft aan zich niet te ergeren aan zijn/haar leidinggevende. 



Niet tevreden

Jan-Peter Cruiming, oprichter van Jobbird.com: "We zien dat veel werknemers ontevreden zijn over de omgang met hun baas. Toch is het iets wat in de taboesfeer ligt. Veel werknemers durven de confrontatie niet aan te gaan met hun baas, terwijl dit in veel gevallen heel verhelderend werkt. Wellicht zijn werknemers in deze tijd bang om (uiteindelijk) hun baan te verliezen wanneer ze hun baas aanspreken op zijn of haar gedrag."

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse werknemer wil liefst geld in het kerstpakket
 Luisterend oor belangrijker dan financiële beloning
 Medewerker in de zorg werkt hard voor weinig waardering
 Kleine attentie motiveert secretaresse enorm
 
 
reacties
 
Marius  |   | 
16-04-2013
 | 
09:26 uur
Ach ach ach, wat een boze wereld is het toch waar we in werken. Ik voel me niet gewaardeerd. Wat een geklaag, wat een gezever, wat zijn we toch slachtoffer. Wake up!
Anja  |   | 
16-04-2013
 | 
23:24 uur
Hi Marius,'' Meer dan een derde van de werknemers in Nederland voelt zich niet door zijn baas gewaardeerd, zo blijkt uit onderzoek van Jobbird.com. 75 procent van de werknemers ergert zich bovendien aan zijn of haar baas.'' Ben je nu zelf ook niet aan het klagen, Marius? Wakker worden: mensen hebben tegenwoordig recht op een mening. Ik waardeer iedereen zijn of haar mening. Ook die van jou, maar het is de toon die de muziek maakt
Jacques Smeets  |   | 
18-04-2013
 | 
17:10 uur
Mensen die klagen over hun baas wil ik zeker niet afdoen als flauwekul. Er zijn ''bazen'' die naar behoren functioneren, maar er zijn er ook die er met de pet naar gooien of uitsluitend uit eigenbelang handelen. Toch wil ik de ''klagers'' ook wijzen op het feit dat er 3 vingers naar jezelf wijzen op het moment dat je met één vinger naar de ander wijst. Dát is een simpel feit. Het gaat er natuurlijk om hoeveel waarde je hecht aan een dergelijke zimpele vaststelling.

Misschien is het toch eens goed om zelf in de spiegel te kijken en dat wij onszelf afvragen of de reden van ergernis ook niet iets met onszelf te maken heeft.
De klagers voelen zich niet (voldoende)gewaardeerd. Zou dat niet te maken kunnen hebben met gebrek aan eigenwaarde?

O ja, ik ben nooit een ''baas'' geweest in mijn werkzame leven.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10