zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tweederde leaserijders wil zuinige auto met vakantie-inruil

5 april 2013 - Tweederde van de Nederlandse leaserijders kiest voor een kleinere en zuinigere auto wanneer zij de mogelijkheid hebben die tijdens vakanties in te ruilen voor een groter exemplaar. Dit blijkt uit onderzoek van Athlon Car Lease onder 500 leaserijders. Gebruikers van een leaseauto besparen hiermee op hun bijtelling, zonder in te leveren op comfort tijdens de vakantie.

Ruim 66 procent van de leaserijders is bereid een kleinere, zuinigere leaseauto te gaan rijden, als zij deze in de vakanties mogen inruilen voor een groter exemplaar. Een leaserijder die overstapt op een elektrische auto kan tot duizenden euro’s aan bijtelling besparen en draagt bij aan het milieu. Marchel Koops, commercieel directeur bij Athlon Car Lease: "Veel leaserijders nemen een minder zuinige en grotere leasewagen vanwege de vakanties, terwijl zij die het grootste deel van het jaar niet nodig hebben. Zij kiezen hun leaseauto op basis van enkele momenten. Wij zien de laatste jaren dat het kosten- en milieubewustzijn onder leaserijders toeneemt en vinden het belangrijk om daar als leasemaatschappij op in te spelen."



Vooral 35+ wil meer flexibiliteit
Vooral onder leaserijders van boven de 35 jaar is de mogelijkheid om in de zomer van auto te wisselen populair. Ook in de jongere leeftijdsgroep is het flexibel gebruik van een auto steeds belangrijker dan het bezit ervan. Koops: "Om in te spelen op deze veranderende wens van leaserijders introduceren wij de Vakantiebundel. Hierin krijgen leaserijders de mogelijkheid een kleine, of elektrische, auto te rijden en tegelijkertijd een vakantietegoed op te bouwen binnen hun leasetarief. Dit tegoed kunnen zij in de zomer gebruiken om hun huidige auto in te ruilen voor een wagen voor het hele gezin, waar de caravan ook nog achter kan. Voor leaserijders levert dat een forse besparing op en bedrijven kunnen zo hun brandstofkosten inperken en een lagere CO2-uitstoot realiseren." Vijftien procent van de respondenten gaf aan niets te zien in de mogelijkheid om tijdens vakanties van auto te wisselen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
 Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
 Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ook leaserijder rijdt dure tankstations voorbij
 Leaserijders krijgen regelmatig verkeerde bijtelling berekend
 Leaserijder beknibbelt niet op prijs auto
 Werknemers krijgen meer inspraak in zakelijk vervoer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10