zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Acht tijdloze zakelijke principes

28 maart 2013 - Motto’s en slogans komen en gaan, maar bepaalde zakelijke principes raken nooit uit de mode en zijn nu nog net zo actueel als 50 jaar geleden. Dat schrijft auteur Jeff Haden op Inc.com. Express.be vertaalde zijn acht tijdloze adagia voor zakenmensen en zette ze op een rij. Leeft u er al naar?

1. Focus op de boodschap, niet op de boodschapper


Iedereen hangt aan de lippen van grote, machtige zakenlui, maar minder indrukwekkende mensen hebben even goed zinnige dingen te vertellen. Wanneer de krantenboer u vertelt dat ‘mensen zullen veronderstellen dat u de situatie onder controle hebt wanneer u doet alsof’, dan zou dat evenveel indruk moeten maken als wanneer Steve Jobs zoiets zegt. 

2. Verzamel kennis…

Intelligente mensen winnen vaak. Slimmere mensen winnen nog vaker. Altijd naar meer ervaring en meer kennis blijven streven is de op één na beste manier om succes te behalen. 

3. … maar verzamel vooral mensen met veel kennis

Zelf kunt u nooit alles weten, maar u kunt wel zoveel mensen kennen zodat u samen bijna alles weet en bijna alles kan doen. Dit is volgens Haden dé weg naar succes. 

4. Geef alvorens te krijgen
Netwerken doet u omdat u iets wil. Vraag daar echter nooit expliciet naar en focus op wat u anderen te bieden hebt. Door te geven bouwt u aan een betekenisvolle en uiteindelijk wederzijds voordelige relatie. 

5. Bereid altijd uw volgende zet voor

Hoe succesvol u op dit moment ook bent, zorg er voor dat u altijd iets klaar hebt liggen voor morgen. Zo komen succesvolle mensen door moeilijke periodes en breiden ze in voorspoedige tijden snel uit. 

6. Neem verantwoordelijkheid

Wees dankbaar voor uw mislukkingen want dat zijn de beste kansen om te leren en te groeien. Neem verantwoordelijkheid voor uw daden en wees niet te trots om uw fouten toe te geven. 

7. Zet theorie om in praktijk

Geen enkel idee bestaat echt tot het in daden wordt omgezet. Als dat niet gebeurt houdt u er alleen spijt aan over. Vertrouw op uzelf en ga volledig voor uw ideeën. 

8. Vergeet niet te genieten

Bouw af en toe een pauze in. Succes is een marathon, geen sprint.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Dé twee principes achter verkoopsucces
 Van tevreden naar bevlogen medewerkers
 Dienend leiderschap vergroot kans op succesvol veranderen
 Optimisten bereiken meer
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10