zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis beďnvloedt werksfeer negatief

20 maart 2013 - Maar liefst 84 procent van de werknemers geeft aan dat de crisis negatieve invloed heeft op de werksfeer op kantoor. Dat blijkt uit onderzoek van Jobbird.com, op basis van een enquête onder meer dan 350 respondenten.Maar liefst 84 procent van de werknemers vindt dat de crisis de werksfeer negatief beïnvloedt. Bijvoorbeeld doordat er een bepaalde spanning heerst in het bedrijf of door een onderlinge concurrentiestrijd.

Dertien procent van de ondervraagden vindt dat de crisis geen negatieve invloed heeft. Drie procent ziet het positief en vindt dat de crisis juist bijdraagt aan de vorming van een hechter team. 



Veel banen op de tocht

Jan-Peter Cruiming, oprichter van Jobbird.com: "Het was natuurlijk te verwachten dat de crisis de sfeer op veel werkplekken negatief beïnvloed. Respondenten noemen toenemende werkdruk en stress. Veel banen staan op de tocht, en als u eenmaal werkloos bent, vindt u niet zomaar een nieuw werk. Dat geeft stress." 

Blij met baan

Andere respondenten geven aan blij te zijn überhaupt nog een baan te hebben. Veel werknemers denken positiever over hun werkgever dan een jaar geleden, en ruim driekwart gelooft dat het management mensen alleen ontslaat als het echt niet anders kan. 74 procent van de werknemers is trots op zijn/haar bedrijf en 58 procent vindt dat ze vaker betrokken worden bij belangrijke beslissingen. Zo blijkt uit recent onderzoek van Great Place to Work.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 De opmars van de strategische HR business partner
 Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP
 Bijna helft logistieke medewerkers niet klaar voor toekomst
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Beste werkgevers van Nederland hebben directeur in spijkerbroek
 Studenten verkiezen werksfeer boven salaris
 Werksfeer gaat voor nieuwe media
 Slecht gevoel over werksfeer belangrijkste afhaakreden bij sollicitatie
 
 
reacties
 
edo bakema  |   | 
20-03-2013
 | 
09:20 uur
Ook in tijd van crisis is het goed het hoofd koel te houden, elkaar geen verwijten te maken en constructief met elkaar te blijven werken.
Het zou immers zonde zijn om ontslagen te worden vanwege een 'verstoorde arbeidsrelatie', terwijl de economie weer uit het dal kruipt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Omzet van B2C e-commerce opnieuw groter aandeel van BBP (1) 
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
top10
Zeven tips voor sneller burn-out herstel (video)
Hoe weet u of iemand over de juiste mindset beschikt?
Het recept voor de ideale vacature
Duitse graadmeter: wereldwijde recessie zet door
Keuze tips voor de smartphone van de zaak
Verschil levensverwachting hoog- en laagopgeleid groeit
Digitale-competentiekloof schaadt internationale bedrijven
Bedrijven lopen talent mis door taalgebruik in vacatures
Kwart bedrijven ervaart personeelstekort
Klant niet op één bij CFO
meer top 10