zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Professional: ‘Communiceer directer en bondiger’

8 maart 2013 - Professionals kunnen hun prestaties verbeteren door directer en bondiger te communiceren. Althans, dit is een van de veelvoorkomende tips die zij door interne en externe relaties aangereikt krijgen. De meeste tips aan professionals zijn op interpersoonlijk vlak. Dit stelt Feedback4Professionals aan de hand van een analyse van feedback aan ruim 1.000 professionals.

Professionals kunnen ook terrein winnen door beter te luisteren. Aandachtig en goed luisteren is een veelvoorkomende tip. Op het gebied van interpersoonlijke vaardigheden blijkt ook dat inlevingsvermogen en interactie (vooral gericht op de klant) nog de nodige aandacht verdient. 



Zakelijke relaties
Daarnaast blijkt uit de feedbackanalyse dat netwerken en het onderhouden van zakelijke relaties een belangrijk aandachtspunt is. Voor wat betreft het kennisniveau, dient dit vooral op het gebied van klantvisie en strategie bijgespijkerd te worden. 

Tops
De zogenaamde tops, oftewel complimenten aan professionals, zijn gericht op collegialiteit. ‘Je bent een fijne collega’ is er zo eentje. Ook de kennis van de eigen organisatie en het betreffende vakgebied of de markt van professionals verdient veelal een top van interne en externe relaties. 

Feedback verzamelen
"Feedback is essentieel om prestaties te verbeteren. Daarbij is het van belang om feedback uit verschillende hoeken te vergaren. In de praktijk heeft u tenslotte ook niet alleen te maken met naaste collega’s. Om feedback effectief te kunnen aanwenden om prestaties te verbeteren, is de 3D feedback methode ontwikkeld. Hierbij worden ook externe relaties in het feedbackproces betrokken. Daarnaast is een belangrijke succesfactor van effectieve inzet van feedback dat u regelmatig de polsstok uitwerpt. U kunt zichzelf dan steeds op scherp stellen door te polsen welke vooruitgang u boekt en of u op de goede weg bent," aldus Eric van Paridon, co-founder van Feedback4Professionals.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Studenten en ceo's: de toekomst is sociaal
 Dienend leiderschap vergroot kans op succesvol veranderen
 Kenniswerkers communiceren steeds vaker via video
 Communicatiestijl niet genetisch bepaald
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10