zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Studenten en ceo's: de toekomst is sociaal

25 februari 2013 - Zakelijke relaties ontstaan vooral op het internet. Dat is de mening van de studenten die deelnamen aan de nieuwste IBM Global Student Study. Voor relaties met klanten zien ze sociale media als een topprioriteit. Van ceo's gebruikt echter nog slechts 56 procent sociale media om te communiceren met klanten. Dit schrijft 6Minutes.be.

De ceo's zijn wel van plan om dit verschil weg te werken: 84 procent van de ceo's - en 84 procent van de studenten - zegt dat sociale media en websites de belangrijkste kanalen zullen worden om met klanten te communiceren in de komende drie tot vijf jaar. 



Toekomstbeeld
Aan 'Connected Generation: Perspectives from tomorrow’s leaders in a digital world' namen 3.400 studenten deel, terwijl IBM voor de ceo Study 2012 'Leading Through Connections' met 1.709 ceo's van over de hele wereld ging praten. Tesamen geven beide studies een interessant beeld van studenten en hun toekomstige werkgevers. 

Verre relaties
De nieuwe sociale tools beïnvloeden de manier van zaken doen op verschillende niveaus, zo bleek uit de studie. 61 procent van de studenten geeft aan dat sociale media hun besef van wat er gebeurt in de wereld hebben vergroot. 50 procent heeft er relaties opgebouwd en vrienden gemaakt die even waardevol zijn als hun 'echte' vrienden. Voor de geconnecteerde generatie op de werkvloer worden verre collega’s dan ook meer dan een naam achter een e-mail. Deze bijna aangeboren neiging van millenials om relaties te vormen via sociale online tools, hebben een enorm potentieel voor bedrijven. Ze kan immers zorgen voor een betere samenwerking tussen werknemers, verspreid over heel de wereld en over verschillende bedrijven. 

Sociale kwesties
Gelukkig waren sociale media niet het enige 'sociale' onderwerp dat de studenten bezighield. 76 procent van de respondenten zegt dat bedrijven hun verantwoordelijkheid moeten nemen in sociale en mileukwesties als ze aan de verwachtingen van klanten willen voldoen in de komende drie tot vijf jaar. Slechts 44 procent van de ceo's was diezelfde mening toegedaan. 

Transparante communicatie
Hoewel er uit de resultaten een verschil in ideeën blijkt tussen de studenten en ceo's over de rol en het gebruik van sociale tools, zitten beide groepen wat betreft bepaalde aspecten die cruciaal zullen zijn in de toekomst wel op één lijn. Ze zijn het roerend eens dat communicatie, samenwerking, creativiteit en flexibiliteit de drijvende krachten op de werkvloer van de toekomst moeten zijn. Studenten geloven ook dat bedrijven opener en transparanter moeten worden om mensen zowel binnen als buiten het bedrijf meer inspraak te geven. 

Comfortzone
Bedrijfsleiders zullen dus hun comfortzone moeten verlaten. Ceo's die bereid zijn hun organisatorische structuur te veranderen, zullen werknemers aanmoedigen om voorbij traditionele hiërarchieën te denken, en dus ook te innoveren en samen te werken voorbij bestaande grenzen. Studenten zullen op hun beurt steeds beter begrijpen dat, hoewel veranderen moeilijk is, zij niet de enigen zijn die willen evolueren.


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Is technologie onze reddingsboei tijdens lockdown?
 Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe
 Leidinggevende stimuleert werknemer niet om te leren
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Jongeren zijn meest intensieve mobiele nieuwsconsumenten
 Sociale media versterken positie klantcontactcenters
 Zorgsector innovatiever dan bedrijfsleven
 Werksfeer gaat voor nieuwe media
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Marketing Inhaak Kalender 2021 + handige tips
Met de overzichtelijke kalender van Spotler heb je in één oogopslag alle 'inhakers' voor jouw (e-mail) marketingcampagnes van 2021 in beeld. Handig voor eventgebonden acties naar klanten en nieuwsbriefabonnees! Inclusief interessante e-mail marketing tips.
Download de gratis kalender
Lees verder
Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace
reacties
Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015 (1) 
Twee op de drie Nederlanders schaamt zich voor hoesten of niezen in publieke binnenruimtes (1) 
Grote organisaties zorgen beter voor thuiswerkende werknemers (1) 
Culture fit doorslaggevend voor recruiters (1) 
Bij helft Nederlanders komt gezelschapsspel op tafel tijdens feestdagen (1) 
Kwart medewerkers sjoemelt met klokken van tijd  (1) 
Financieel verantwoordelijke weet niet wat belastingplannen Prinsjesdag betekenen voor bedrijf  (1) 
top10
Voordeligste benzinepompen in Nederland bekend
Deepfakes, virtuele producties en lege bioscopen
Minder autoverbruik: zo komt uw auto de winter door zonder onverwachte kosten
Digital Days 2021: jongeren enthousiast maken voor ICT
Tips om uw vloer te beschermen tijdens het thuiswerken
Eén op de drie Nederlanders wil dat werkgever niet-gevaccineerde collega weigert op kantoor
‘Coronastress maakt managers en bestuurders minder capabel’
Bedrijven in duurzame energiesector hebben hogere omzet dan verwacht
In 2020 grootste cao-loonstijging in twaalf jaar
Twijfel is de grote vriend van excellente prestaties
meer top 10