zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer richt zich in 2013 op bestaande klanten

1 februari 2013 - De Nederlandse marketeer heeft de bestaande klanten dit jaar hoog op zijn prioriteitenlijstje staan. Gevraagd naar de belangrijkste marketingdoelen voor 2013 wordt de interactie met klanten (54 procent) het vaakst genoemd, gevolgd door het verhogen van de klantretentie en de verkoop aan bestaande klanten (47 procent).

Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope en LEWIS PR onder 357 marketingprofessionals. Budgetten blijven dit jaar nagenoeg ongewijzigd: zes op de tien geeft aan dat er niets veranderd in de bestedingen. In zeventien procent van de gevallen daalt het budget, terwijl vijftien procent van plan is meer uit te geven. 



Social media: Google+ in de lift

Social media blijft een belangrijk onderdeel van marketingcampagnes; iets meer dan één op de drie marketeers verwacht hier in 2013 meer budget aan te besteden. Gemiddeld wordt ongeveer negentien procent van het marketingbudget uitgegeven aan social media. De populariteit van Facebook en Google+ onder marketingprofessionals groeit, terwijl de aandacht voor Hyves fors afneemt. 

PR: vakbladen aan kop

Ook de PR-budgetten zitten in de lift: 37 procent geeft aan meer te besteden hebben op dit gebied, slechts zes procent ziet een daling. Gemiddeld spenderen de ondervraagden achttien procent van hun budget aan PR. Opvallend is dat vakbladen de grootste focus zijn, gevolgd door online publicaties en dagbladen. 

Content marketing groeit

Content marketing is eveneens verantwoordelijk voor achttien procent van het marketingbudget. De belangrijkste middelen die hierbij worden ingezet zijn referentieverhalen (35 procent), bloggen (21 procent) en de uitkomsten van marktonderzoek (21 procent). Ruim een kwart (27 procent) van de marketeers gaat meer spenderen aan content marketing, slechts acht procent voorziet een daling. 

Marktonderzoek is kwantitatief en social

Ongeveer elf procent van de bestedingen in marketing gaan naar marktonderzoek. Traditioneel kwantitatief onderzoek (46 procent) en onderzoek via social media (37 procent) zijn het populairst, gevolgd door kwalitatief onderzoek (31 procent). De grootste groep ondervraagden (40 procent) verwacht dat het budget voor marktonderzoek gelijk blijft, vijftien procent voorziet een groei.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantenservice banken scoort goed
 Nederlandse verzekeraars kunnen hun klanten niet bijbenen
 Sociale media versterken positie klantcontactcenters
 Klantenbinding bovenaan de beleidsagenda
 
 
reacties
 
Adriana van Schalken | Payrolling Works  |   | 
1-02-2013
 | 
13:46 uur
Je bestaande klant is ook belangrijk. Ik vind het lastig om te zien dat bedrijven juist deze groep vaak vergeten. Nieuwe leden/klanten worden gelokt met de mooiste aanbiedingen, terwijl bestaande klanten hier ook van willen profiteren. Als je als onderneming geld wilt verdienen is het zeker belangrijk om op deze groep te targetten.
Jurgen  |   | 
7-02-2013
 | 
15:31 uur
Duidelijk verhaal... maar een beetje mager.
Als er geen nieuwe klanten zijn binnen te halen, gaat men al snel terugvallen op de bestaande klanten. Bestaande klanten kennen het bedrijf, weten hoe er gewerkt wordt en verwachten het bekende. New business is precies het omgekeerde en zijn vele male kostbaarder om te verkrijgen en te behouden.
What else?

Hetzelfde:
Waarom heeft een weerman het meestal goed als hij slecht weer verwacht en vaak fout als hij mooi weer voorspelt?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10