zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlanders nemen rol als werknemer in crisis uiterst serieus

23 januari 2013 - Te veel werk, het ontbreken van juiste middelen en inefficiënte communicatie grootste hindernissen bij zo goed mogelijk uitvoeren werkzaamheden In tijden van crisis probeert meer dan de helft van de Nederlandse kantoormedewerkers (60 procent) te helpen om het bedrijf waar hij of zij werkt zo succesvol mogelijk te laten zijn en neemt zijn rol daarin uiterst serieus.

 Dit blijkt uit een onderzoek van Mindjet onder 1.005 Nederlandse werknemers. Wel ervaren Nederlandse kantoormedewerkers een aantal hindernissen om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren. De grootste hick up bij het zo goed mogelijk uitvoeren van het werk is het hebben van te veel werk (22 procent), gevolgd door het niet beschikken over de juiste middelen (negentien procent) en inefficiënte communicatie (zeventien procent). 



Verandering in werkwijze voor meer succes

Een vijfde van de werknemers geeft aan dat zij niet de juiste middelen hebben om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren. Een groot aantal directeuren en CEO's (41 procent), die aan het onderzoek hebben deelgenomen, heeft dit opgemerkt en is van mening dat ze de werkwijze moeten aanpassen om succesvoller te zijn. Dertig procent van de werknemers is het hier mee eens. De meerderheid is bereid een verandering aan te gaan en wil er ook tijd voor maken. Het hebben van geen tijd is voor bijna de helft (47 procent) geen reden om zijn of haar werkwijze aan te passen en maar liefst 57 procent staat niet negatief tegenover een verandering in werkwijze wanneer hij of zij er voordeel uit kan halen. 

Veranderbereidheid
De veranderingsbereidheid van medewerkers om hun organisatie succesvoller te maken is aanwezig. In tijden van crisis is daarbij ondersteuning in innovatie- en projectmanagement gewenst. Frank Reinelt, regional manager Noord Europa en emerging markets van Mindjet: "Ons onderzoek zegt dat te veel werk, het ontbreken van juiste middelen en inefficiënte communicatie de grootste hindernissen zijn voor de Nederlandse kantoormedewerker en samen met de economische situatie is het niet verrassend dat veel bedrijven hun doelen niet halen. Juist nu lijkt het essentieel voor bedrijven om deze problemen aan te pakken en te bedenken hoe zij medewerkers kunnen inspireren efficiënter en slimmer te werken om zo succesvoller te zijn. Mindmapping kan daar een bijdrage aan leveren." Tim Ohlenburg, Senior Economic , Centrum voor Economics en Business Research, reageert op de Nederlandse bedrijfsprestaties van het afgelopen jaar. "Door de economische omstandigheden moeten Nederlandse bedrijven efficiënter werken. Gelukkig krijgen ze daarbij de steun van hun werknemers, blijkt uit het onderzoek van Mindjet. Bedrijven moeten echter hun medewerkers wel van de juiste middelen voorzien om dat te bewerkstelligen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werkgever ziet crisis zonniger in dan werknemer
 Latent werkzoekende durft niet van baan te wisselen
 Strategisch talentmanagement helpt organisaties concurrentie voor te blijven
 Crisis is niet goed voor de sfeer binnen bedrijven
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10