zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Leaserijder kiest voor technologisch gemak en entertainment

20 juli 2012 - Technisch vernuft wint aan populariteit bij de leaserijder, terwijl luxe uiterlijkheden en degelijke handigheden minder belangrijk lijken te worden. ALD Automotive heeft een top tien samengesteld van de meest gekozen opties en accessoires in Nederland. Met name technische extra’s die zorgen voor gemak en entertainment zijn gewild.

Metallic lak staat bovenaan de top tien, op de voet gevolgd door technologische opties zoals een navigatiesysteem, park distance control, multimedia aansluitingen en telefoonvoorbereiding. Een opvallende nieuwkomer in de lijst is het reservewiel. Sinds nieuwe auto’s zonder reservewiel worden geleverd, heeft deze optie een vaste plek in de lijst. Ook het klimaat in de auto is een belangrijk thema voor leaserijders: de optie airco/climate control staat in de top tien. 



Technische opties
In 2009 stelde ALD Automotive al een top tien samen en ook toen stond de metallic lak bovenaan. Een opmerkelijk verschil is de toenemende populariteit van technische opties. Hoewel getint glas en ‘geen typeaanduiding’ wel in de top tien staan, zijn andere luxe uiterlijkheden, zoals lichtmetalen velgen en lederen bekleding, en opties aan de buitenkant van de auto, zoals een trekhaak of dakdrager, uit de lijst verdwenen.
"Steeds meer leaserijders kiezen ervoor om hun auto uit te voeren met technologische opties die het rijden comfortabeler en leuker maken," zegt Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy manager bij ALD Automotive. "Technologie, mobiliteit en entertainment hebben een vaste plek veroverd in ons dagelijks leven en dat merk je ook in de auto. We willen moeiteloos de weg vinden, altijd bereikbaar zijn en genieten van onze eigen muziek." 

Top tien
De complete top tien van meest gekozen opties en accessoires (pakketten en standaardopties uitgesloten) bestaat uit:
1. Metallic lak
2. Navigatiesysteem
3. Park distance control
4. Multimedia aansluitingen (incl. bluetooth)
5. Telefoonvoorbereiding
6. Getint glas
7. Reservewiel
8. Geen typeaanduiding
9. Alarm
10. Airconditioning/climate control

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakelijke rijders kiezen voor 14% bijtelling
 Secundaire arbeidsvoorwaarden steeds belangrijker in salarisonderhandelingen
 Leaserijder kiest weer voor diesel
 Leaserijder niet jaloers op auto collega
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10