zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis overleven? Vehoog uw gunfactor!

21 mei 2012 - In crisistijd zijn mensen geneigd om te gaan DIP-pen: Denken In Problemen.Dat is ook niet zo gek als u overstelpt wordt met berichten over faillissementen en ontslagen en als u zelf misschien ook wel dubbel zo hard moet knokken voor die opdracht of leuke functie. Flirten, verbinding en aantrekkelijk gedrag kan dan soms net het verschil maken, aldus de FlirtCompany.

De focus komt in crisissituaties al snel te liggen op de ‘harde’ maatregelen. Want we moeten binnenhalen, binnenhalen, binnenhalen! Aan de ‘zachte’ kant, het opbouwen van een relatie (op emotioneel niveau) met potentiële klant of opdrachtgever, wordt vaak minder aandacht besteed. Dat is jammer, want juist GUNNEN speelt een belangrijke rol binnen acquisitie. Bindt u op emotioneel niveau dan zet u in op een relatie (samenwerking) voor langere tijd.



Drie tips
Flirtcoach Esther Popelier: "Juist omdat de gunfactor zo belangrijk is, geven we u drie tips om uw gunfactor te verhogen. Onthoud wel, het is aan de ander om te bepalen of u de gunfactor ook daadwerkelijk hebt. Gelukkig is aantrekkelijk gedrag enorm besmettelijk." 

1. Wees authentiek

Mensen die authentiek zijn, blijven dichtbij zichzelf. Ze verzinnen geen (verkoop)trucjes waar men vroeg of laat doorheen prikt, maar ze scheppen verwachtingen die ze ook waar kunnen maken. Dit maakt ze geloofwaardig en betrouwbaar. Beiden onmisbare factoren in het aangaan van een (langdurige) zakelijke relatie. Daarnaast vergroten personen, maar ook organisaties, die meer van zichzelf op een persoonlijk niveau durven laten zien de onderlinge verbondenheid wat tevens leidt tot meer vertrouwen (op de werkvloer). Een belangrijke factor bij het maken van contact. Hoe meer u van uzelf laat zien, hoe eerder echte verbinding kan ontstaan. 

2. Verdiep u in de ander

Wees een OEN: Open, Echt en Nieuwsgierig. Ofwel, wees oprecht geïnteresseerd in de ander. Richt uw aandacht volledig op de ander en vraag uzelf af wat de ander op een dieper niveau zou willen. Denk niet vanuit ik, parkeer uw doel en speel in op wat er daadwerkelijk wordt gezegd. Zoek niet meteen ‘haakjes’ met uw eigen business, want ook dan bent u weer met uzelf bezig. 

3. Wees positief

Geef de ander een positief gevoel, ongeacht de boodschap die u brengt. Zet contactmakers in. Neem een open houding aan, maak oogcontact en glimlach! Glimlach ook eens voordat u de telefoon oppakt. U zult merken dat u vriendelijker overkomt. Of geef de ander eens een compliment. Een communicatiestijl is eigen, maar
waardering is universeel. Geef een ander een goed gevoel en u krijgt het terug. Ooit zelf weleens een oprecht compliment ontvangen? Wat voor gevoel gaf dat? En wat voor gevoel kreeg u bij de complimentengever? Uw gunfactor verhogen heeft dus alles te maken met de ander een goed gevoel geven. Geeft u de ander het gevoel u bent belangrijk voor mij, dan zal de ander sneller geneigd zijn om te denken: ja ik vind u ook leuk!

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
 60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
 Een op de vijf financiële dienstverleners denkt niet aan GDPR-vereisten te voldoen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Als de dertiende maand niet meer motiveert. . .
 Managers die flirten, presteren beter
 Crisis wakkert flirten op de werkvloer aan
 Tien zakelijke flirtgeboden
 
 
reacties
 
Dries  |   | 
21-05-2012
 | 
09:28 uur
De gunfactor is zo belangrijk. Dit zorgt er niet alleen voor dat mensen sneller bij je kopen maar ook dat ze vaker bij je terugkomen.
Michiel Cobben  |   | 
21-05-2012
 | 
09:46 uur
Leuk artikel.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe (2) 
Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties (1) 
top10
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Krapte arbeidsmarkt neemt verder toe
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
Vijf technologische oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers
Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
Aanhoudend tekort aan technici stagneert groei organisaties
Rijksoverheid heeft informatiebeveiliging en IT-beheer nog niet op orde
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
meer top 10