zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

‘Onaangename’ manager verdient meer

1 maart 2012 - In de zakenwereld geldt het recht van de brutaalste en de sterkste. Aan de andere kant: een manager moet sociaal en emotioneel intelligent zijn om een band te krijgen met medewerkers. Door aardig te zijn krijgt hij of zij dat voor elkaar. Moet u dus aardig of hard zijn? Dat vroeg Express.be zich af.

In het tijdschrift ‘Journal of Personality and Social Psychology’ leggen drie onderzoekers uit dat alles draait om 'de mate van aangenaamheid'. Mannen die hoog scoren op ‘aangenaamheid’, verdienen 10.000 dollar minder dan mannen die minder aangenaam zijn. Bij vrouwen is het verschil tussen beide categorieën verwaarloosbaar. 



Ongezouten mening
Sommige managers willen zich omringen met ja-knikkers. De meesten willen echter kritische mensen om zich heen, zodat denkfouten worden ontdekt voordat een plan in werking wordt gesteld. Minder aangename mensen schromen niet om hun ongezouten mening te geven. 

Wees niet té onaangenaam
Dat geeft u echter niet een vrijbrief om zo bot mogelijk te zijn. Want pas op: mensen met een zeer lage mate van aangenaamheid lopen ook een hoger risico om ontslagen te worden. Op een gegeven moment wordt onaangenaam namelijk onuitstaanbaar. Wees dus recht-door-zee zonder gemeen te zijn.


Bron: Express.be
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Pesten op het werk leidt tot vertrek, ontslag en stress
 Grootverdieners zijn niet aardig voor hun ondergeschikten
 Test online hoe u overkomt op anderen
 Succesvol 'nee' zeggen in zes stappen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10