zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Is het einde van de geďntegreerde telecom nabij?

28 februari 2012 - Veranderend consumentengedrag, nieuw overheidsbeleid en nieuwkomers op de markt zijn de drie belangrijkste factoren die resulteren in een beperking van investeringen in de markt voor geïntegreerde telecom. Dit dwingt aanbieders zich of te richten op brands - het leveren van diensten - of pipes: het aanbieden van netwerk en technologie. Dit betekent het einde van geïntegreerde telecom in zijn traditionele vorm.

Dat voorspelt Atos Consulting in haar white paper ‘Rethinking the traditional telco: the need for independent brands and pipes’. In dit rapport komen kopstukken uit de telecombranche aan het woord over de belangrijkste trends in de internationale telecommunicatiemarkt. 



Nieuwe, flexibele houding
Traditionele telecomaanbieders moeten afstand nemen van de enigszins achterhaalde manier waarop zij hun business als geïntegreerde spelers benaderen. In de huidige markt draait alles om flexibiliteit, een nieuwe houding die vraagt om een gerichte aanpak. De focus dient hierbij te zijn gericht op het aanbieden van een zo voordelig mogelijke pipe aan zakelijke klanten of het voeren van een brand die aansluit op de behoeften van de consument. Gestandaardiseerde open diensten, platforms en producten zijn de norm, concludeert Atos Consulting. Zij schetst in het rapport drie achtereenvolgende stappen op weg naar een brand- of een pipe-model. Atos Consulting presenteert haar bevindingen van het white paper op het Mobile World Congress 2012 in Barcelona dat van 27 februari tot 1 maart op het programma staat. 

Einde van traditionele telecommunicatie

In haar scenario gaat Atos Consulting uit van situatie waarin de brands en pipes afzonderlijk van elkaar functioneren. Brands kopen de infrastructuur die ze nodig hebben in bij gespecialiseerde leveranciers en pipes specialiseren zich juist in infrastructuur en servitisatie. Als dit scenario realiteit wordt, betekent dit het einde van traditionele telecommunicatie waarin brands en pipes één geheel vormen. "De komende twee jaar bereikt de markt voor traditionele telecom een omslagpunt. Atos Consulting heeft de belangrijkste trends van de afgelopen drie jaar onderzocht. Onze conclusie is dat een keuze tussen brand of pipe de beste resultaten biedt voor traditionele telecomaanbieders," vertelt Marcel van de Pol, Principal Consultant van Atos Consulting.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
 Bijna half miljoen auto’s op winterbanden in hittegolf
 Herstel vacaturetrend zet verder door
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Telecomproviders moeten luisteren naar wensen klant
 Bedrijven overvallen door ontwikkelingen mobiele telefonie
 Telecom en financiële branche bereiken online doelgroep het best
 Telecombeslissers slecht voorbereid op rampen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
Online sector blijkt crisisbestendig tijdens coronapandemie (1) 
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016 (1) 
Kwart familiebedrijven is volgens eigen werknemers succesvoller dan niet-familiebedrijf (1) 
Absoluut of relatief: meten met verschillende maten (1) 
top10
Vertrouwen in arbeidsmarkt bereikt laagste punt sinds 2016
Ondanks COVID-19 hebben MKB’ers nog steeds groeiplannen
Organisaties ervaren meer cyberaanvallen sinds de start van de pandemie
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk
Eén op vijf vacatures in gezondheidszorg onvervulbaar
Cybersecurity: van plan naar executie
Praktische tips voor managen op afstand
Aanzienlijk minder krimp
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Corona zorgt voor boost in online verkopen
meer top 10