zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prioriteit voor travel managers in 2012: kosten verlagen

6 februari 2012 - De grootste kopzorg voor corporate travel managers is dit jaar het verlagen van de kosten van het zakelijk reizen. Vorig jaar stond de naleving van het reisbeleid nog op nummer één, maar die zorg is gezakt naar de tweede plaats. Dit blijkt uit het internationale onderzoek ‘2012 Travel Management Priorities’ van Carlson Wagonlit Travel onder 290 managers, zo meldt Zakenreis.nl.

Andere prioriteiten zijn het optimaliseren van de hoteluitgaven en het verhogen van de online adoptieratio. Op nummer vijf staat het optimaliseren van het reisbeleid. Slechts twaalf procent van de ondervraagde managers zegt dat een milieuvriendelijk reisprogramma de belangrijkste zorg is. 



Regionale verschillen
Volgens CWT zijn er duidelijk regionale verschillen ten aanzien van de agenda van de travel managers. In Azië/het Stille Oceaangebied ligt de focus op optimalisatie van de hoteluitgaven, wat volgens CWT komt door de zeer hoge bezettingsgraden van hotels in deze regio. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika was de topprioriteit het besparen op lucht- en grondvervoer. In Noord-Amerika blijft naleving van het reisbeleid het hoogst op de agenda prijken.


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
  Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
 Vijf manieren waarop digitalisering M&A transformeert
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mannen gaan vaker op zakenreis dan vrouwen
 Europese bedrijven managen hoteluitgaven niet
 Hoge olieprijs schadelijk voor zakenreizen na 2011
 Zakenreizen helft van de tijd onnodig
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
Alles wat je als een zelfstandige ondernemer moet regelen
reacties
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
top10
Terugkeer naar kantoor zou geen stap terug moeten betekenen voor transformatie
Bedrijven in de vitale sector moeten mensen centraal stellen in hun beveiligingsstrategie
Global Wealth Report 2021 van Allianz: Sparen van thuis
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden
Vier voordelen van AI voor de HR-afdeling
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Drastische veranderingen noodzakelijk om jong talent niet mis te lopen
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
meer top 10