zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hoge olieprijs schadelijk voor zakenreizen na 2011

22 maart 2011 - De stijgende olieprijzen zullen geen grote gevolgen hebben voor het aantal zakenreizen dat het Amerikaanse bedrijfsleven onderneemt of de uitgaven daaraan. Dit blijkt uit onderzoek van de Global Business Travel Association (GBTA), zo meldt Zakenreis.nl.

Hierbij ging de travelmanagementvereniging uit van drie scenario's: een olieprijs van 125 dollar, 150 dollar en 200 dollar per vat in 2011. In alle drie de situaties blijven de uitgaven aan zakenreizen en in mindere mate het aantal zakenreizen op de korte termijn groeien. Wel heeft de hoge olieprijs op de langere termijn een negatieve invloed op het aantal verwachte zakentrips. 



Prijzen en gevolgen
Een olieprijs van 125 dollar resulteert dan in een reductie van de uitgaven van bijna 5,8 miljard dollar (1,5 procent van de totale uitgaven in de VS aan zakenreizen) en 700.000 reizen minder tussen 2011 en 2013.  Bij 150 dollar per vat is dat min 6,9 miljard dollar aan uitgaven (1,8 procent) en 1,8 miljoen reizen minder. Voor 200 dollar per vat is de reductie in uitgaven 9 miljard dollar (2,5 procent) en 2,7 miljoen minder reizen.


Bron: Zakenreis.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Ergonomie op de werkvloer blijft achter, behoefte bij werknemers stijgt
 Op het social intranet doen managers ertoe
 Jonge managers minder ervaren op de weg door pandemie
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Olieprijs bereikt nieuw record
 Zakenreizen helft van de tijd onnodig
 Travel managers verwachten meer zakenreizen in 2011
 Manager zit vooral te wachten tijdens zakenreis
 Zakenreis kan veel goedkoper
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
eBook: de kracht van reviews en e-mail marketing
In dit eBook gaan Spotler en de Feedback Company in op het belang van review marketing en e-mail marketing. Want door deze twee te combineren, ontstaat er een krachtige combinatie die veel voordelen biedt voor je klanten en voor je eigen organisatie. Benieuwd? 
Download het eBook
Lees verder
Nanocoating als nieuwe technologie voor het onderhouden van gepoedercoat materiaal
reacties
Bedrijven verwachten tweedeling kantoorwerkers en thuiswerkers (1) 
Laptop veel milieuvriendelijker dan desktop  (1) 
Om veerkrachtiger te zijn, moeten bedrijven zich op snelheid en schaal richten (1) 
25 procent meer omzet verwacht door face-to-face zakendoen (1) 
Agile werken: een fundamentele cultuurverandering (1) 
Uitgebreide werkkostenregeling verlengd: meer ruimte voor kerstpakketten (1) 
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest (1) 
top10
Terug in het thuiskantoor: leidinggevende vreest voor creativiteit
Slechts zes procent CEO’s van grootste organisaties actief op social media
Medewerkerswelzijn: hoe meet je dat écht goed?
Nieuwsgierige medewerkers zijn steeds belangrijker in krappe arbeidsmarkt
Helft senior financieel managers maakt incorrecte kortetermijnprognoses
De vier meest voorkomende misvattingen over payrolling
Chinese cyberspionage-bootcamps leiden rekruten al tien jaar op in aanvallen op de software supply chain
Een derde van de consumenten klikt op verdachte links
Vraag naar moderne mainframes en cloud neemt toe
FortiGuard Labs voorspelt voor 2022: cyberaanvallen op digitale wallets en satellietverbindingen
meer top 10