zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Agile werken leidt tot betere resultaten en meer werkplezier

26 januari 2012 - Bijna 90 procent van de bedrijven die ervaring hebben met Agile geeft aan sterk verbeterde resultaten te realiseren. Daarnaast ervaart 83 procent van de Nederlandse bedrijven die Agile werken hebben geadopteerd, meer werkplezier en 85 procent meer teammotivatie. Dit percentage is aanzienlijk hoger dan vorig jaar, toen gaf driekwart van de respondenten aan meer werkplezier en teammotivatie te ervaren.

Andere belangrijke effecten zijn een verkorte time-to-market volgens 79 procent van de ondervraagden en toename van de productiviteit (66 procent). Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Xebia. Het onderzoek laat ook zien dat kostenverlaging een belangrijker effect van Agile werken is dan vorig jaar (38 procent in 2011 tegen 21 procent in 2010). 



Effectief en flexibel werken
Agile is een effectieve en flexibele methode die uitgaat van een iteratief ontwikkelproces, waarbij de betrokkenheid van ontwikkelaars en gebruikers groot is. De methode focust zich op realisatie van waarde. Hiermee verkort het de time-to-market, verlaagt het de kosten en maakt deze beter beheersbaar. De kortcyclische manier van samenwerken tussen business en ICT-domeinen vraagt wel van organisaties een andere manier van werken. In de overgang naar het Agile werken is de bedrijfscultuur net als vorig jaar de belangrijkste bottleneck voor veel organisaties (49 procent). 

Bedrijfscultuur is cruciaal
Marcel van Benthem, Manager Agile Consulting & Training bij Xebia: "Het is goed om te zien dat Agile werken zoveel positieve effecten heeft op organisaties en de manier waarop zij innoveren. Het is begrijpelijk dat cultuur nog steeds de meest voorkomende factor is voor het falen van Agile. De adoptie van Agile vereist veel focus en energie voor langere tijd en de daadwerkelijke borging vindt plaats via een inbedding in de bedrijfscultuur. Dit element wordt nog steeds onderschat door veel organisaties. Door het verbeteren van kennis en kunde van Agile zal de uitrol een grotere kans van slagen hebben. Organisaties erkennen dit gegeven zelf ook, want volgens 36 procent is een gebrek aan kennis en kunde de belangrijkste beperkende factor in de implementatie en uitrol van Agile. Door juist in deze economisch barre tijden hierin te investeren zullen organisaties meer rendement behalen. Het verbeteren van bedrijfsresultaat is nu voor veel financiële instellingen in Nederland een belangrijke reden om ook Agile te gaan werken: zo kunnen zij namelijk effectief hun kostenstructuur aanpakken."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Recruiter denkt dat kandidaten vaardigheden op cv overdrijven
 Vier vereisten voor een efficiënt datacenter
 ‘Positief verband tussen stakeholdergericht leiderschap en betere financiële bedrijfsprestaties’
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Agile komt tegemoet aan behoeften jongste IT’ers
 Bedrijfscultuur belangrijkste oorzaak falen Agile project
 Cloud: vooral om time-to-market en kosten te beperken
 Slimmer inzetten van ICT bij overheid levert enorme besparing op
 
 
reacties
 
A  |   | 
26-01-2012
 | 
08:08 uur
Ja als je een bureau zijn eigen Cursussen lasat onderzoeken zul je zeker op positieve resultaten uitkomen. Maar Agile is niet meer of minder het zelfde dan het oude alleen alles wat waar we jaren over hebben gedaan om het gedocumenteerd te krijgen wordt nu weer overboord gezet en dan zeggen dat het nieuw is. Nee dus het is oude wijn in nieuwe zakken. En je gaat op den duur de zelfde fouten maken die we vroeger ook maakten. Dus succes over niet al te lange tijd zal dit dan ook weer passee zijn

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Dit jaar nog geen advertenties op WhatsApp
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Meerwaarde creëren uit menselijk kapitaal met ISO-norm
Nederland ideale vestigingsplek dankzij digitale infrastructuur
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
meer top 10