zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Agile werken leidt tot betere resultaten en meer werkplezier

26 januari 2012 - Bijna 90 procent van de bedrijven die ervaring hebben met Agile geeft aan sterk verbeterde resultaten te realiseren. Daarnaast ervaart 83 procent van de Nederlandse bedrijven die Agile werken hebben geadopteerd, meer werkplezier en 85 procent meer teammotivatie. Dit percentage is aanzienlijk hoger dan vorig jaar, toen gaf driekwart van de respondenten aan meer werkplezier en teammotivatie te ervaren.

Andere belangrijke effecten zijn een verkorte time-to-market volgens 79 procent van de ondervraagden en toename van de productiviteit (66 procent). Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Xebia. Het onderzoek laat ook zien dat kostenverlaging een belangrijker effect van Agile werken is dan vorig jaar (38 procent in 2011 tegen 21 procent in 2010). 



Effectief en flexibel werken
Agile is een effectieve en flexibele methode die uitgaat van een iteratief ontwikkelproces, waarbij de betrokkenheid van ontwikkelaars en gebruikers groot is. De methode focust zich op realisatie van waarde. Hiermee verkort het de time-to-market, verlaagt het de kosten en maakt deze beter beheersbaar. De kortcyclische manier van samenwerken tussen business en ICT-domeinen vraagt wel van organisaties een andere manier van werken. In de overgang naar het Agile werken is de bedrijfscultuur net als vorig jaar de belangrijkste bottleneck voor veel organisaties (49 procent). 

Bedrijfscultuur is cruciaal
Marcel van Benthem, Manager Agile Consulting & Training bij Xebia: "Het is goed om te zien dat Agile werken zoveel positieve effecten heeft op organisaties en de manier waarop zij innoveren. Het is begrijpelijk dat cultuur nog steeds de meest voorkomende factor is voor het falen van Agile. De adoptie van Agile vereist veel focus en energie voor langere tijd en de daadwerkelijke borging vindt plaats via een inbedding in de bedrijfscultuur. Dit element wordt nog steeds onderschat door veel organisaties. Door het verbeteren van kennis en kunde van Agile zal de uitrol een grotere kans van slagen hebben. Organisaties erkennen dit gegeven zelf ook, want volgens 36 procent is een gebrek aan kennis en kunde de belangrijkste beperkende factor in de implementatie en uitrol van Agile. Door juist in deze economisch barre tijden hierin te investeren zullen organisaties meer rendement behalen. Het verbeteren van bedrijfsresultaat is nu voor veel financiële instellingen in Nederland een belangrijke reden om ook Agile te gaan werken: zo kunnen zij namelijk effectief hun kostenstructuur aanpakken."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Beleidsmakers en techbedrijven moeten de digitale eengemaakte markt samen realiseren
 De scholen gaan beginnen: ‘Laten we ervoor zorgen dat de ochtendspits verdwijnt’
 Vacatures sneller ingevuld bij flexibele salarisbetaling
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Agile komt tegemoet aan behoeften jongste IT’ers
 Bedrijfscultuur belangrijkste oorzaak falen Agile project
 Cloud: vooral om time-to-market en kosten te beperken
 Slimmer inzetten van ICT bij overheid levert enorme besparing op
 
 
reacties
 
A  |   | 
26-01-2012
 | 
08:08 uur
Ja als je een bureau zijn eigen Cursussen lasat onderzoeken zul je zeker op positieve resultaten uitkomen. Maar Agile is niet meer of minder het zelfde dan het oude alleen alles wat waar we jaren over hebben gedaan om het gedocumenteerd te krijgen wordt nu weer overboord gezet en dan zeggen dat het nieuw is. Nee dus het is oude wijn in nieuwe zakken. En je gaat op den duur de zelfde fouten maken die we vroeger ook maakten. Dus succes over niet al te lange tijd zal dit dan ook weer passee zijn

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Fit blijven zorgt voor betere prestaties op de werkvloer
reacties
Corona zorgt voor boost in online verkopen (1) 
Tijdens de vakantie fantaseren over later (1) 
Zonnige tendens woningen met zwembad  (1) 
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?  (1) 
Data-analist, data scientist en big data populairste termen bij zoeken naar IT-vacatures (1) 
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel (1) 
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (3) 
top10
Mimecast waarschuwt voor tweede golf in coronaphishing
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel
Anderhalvemeter-klagen: helpt dat?
Trend zet door: grote concerns die omvallen
Fors meer DDoS aanvallen vanwege COVID-19
Een veilige hybride werkomgeving dankzij mobiele encryptie
Reorganiseren: vier belangrijke aandachtspunten
Aantal verlopen cao’s neemt toe
Millennial vindt dat geluk niet gebonden is aan vinden romantische partner
Gerichte inzet AI nodig om ROI gezond te houden
meer top 10