zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zinvol werk essentieel voor hoogopgeleide vrouw

27 december 2011 - Uit de jaarlijkse Lof verkiezing voor de Maatschappelijk Bevlogen Vrouw blijkt dat zinvol werk essentieel is voor hoogopgeleide vrouwen. In Nederland wordt vaak geringschattend gezegd dat vrouwen alleen maar 'leuk' werk willen, maar uit de verkiezing blijkt het tegendeel. Voor vrouwen telt niet alleen het salaris, maar de toegevoegde waarde die zij kunnen bieden voor de maatschappij.


Jolanda Holwerda, oprichter Lof: "Er zijn steeds meer vrouwen die het bedrijfsleven verlaten om elders met zinvol werk bezig te zijn, waar zij een duidelijke maatschappelijke bijdrage kunnen leveren. Ik hoor steeds vaker de term corporate refugees die refereert naar vrouwen die uitstromen, omdat zij willen werken voor bedrijven met een sociale missie. Mannen zijn meer georiënteerd op een carrièrepad dat hen naar de top brengt, terwijl vrouwen iets willen bijdragen aan een duurzame wereld." 



Dubbele verkiezing

Lof Media organiseerde in aanloop naar het decembernummer van Lof Magazine een dubbele verkiezing. De Maatschappelijk Bevlogen Vrouw 2011 en de Corprorate Social Responsible (CSR) Vrouw 2011. Maatschappelijk bevlogen vrouwen combineren hun baan en gezin met een grote inzet voor goede doelen, terwijl CSR-vrouwen zich binnen het bedrijf bezighouden met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Vijf vrouwen die privé initiatieven hebben ontplooid voor een betere wereld, en tien CSR vrouwen, die binnen hun bedrijf het maatschappelijk verantwoord ondernemen aan het voetlicht brengen, zijn genomineerd. Hiertoe behoren ondermeer Anniek Mauser (Unilever), Elise Allart (TUI Nederland) en Nancy Kamp-Roelands (Ernst & Young). "Veel vrouwen hebben ambities op het gebied van werk, gezin en maatschappij. Met deze verkiezing, zetten we zowel vrouwen in de spotlight die hun maatschappelijke bevlogenheid in hun carrière vormgeven, maar ook daarbuiten in hun vrije tijd," aldus Jolanda Holwerda.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Mind your data
 2018: het jaar van de verliezer
 Het aanwerven van het juiste talent en het belang van kandidaatervaring
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse manager zoekt zinvolle werkinvulling
 Nederlandse werknemer gaat voor inhoud, niet voor status
 Gebrek aan zingeving leidt tot depressie
 Vrouwelijke topmanagers stimuleren sociale verantwoordelijkheid
 
 
reacties
 
EK artikelen  |   | 
15-03-2012
 | 
13:48 uur
Het maakt tegenwoordig niet meer uit of een man of vrouw een hogere functie heeft.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10