zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer weet zich nog geen raad met online influencers

6 juli 2011 - Ongeveer twee op de drie marketeers (63 procent) zien online influencers (zoals populaire bloggers en invloedrijke Twitteraars) als een belangrijke doelgroep op social media. Iets meer dan de helft (53 procent) van de ondervraagden betrekt online influencers ook al bij zijn social media strategie. Toch blijkt het nog moeilijk om te achterhalen welke influencers relevant zijn voor het bedrijf: 55 procent heeft hier geen of beperkt inzicht in.

Dat blijkt onderzoek van LEWIS PR onder 122 Nederlandse marketeers. Ook de manier waarop deze relatief nieuwe doelgroep kan worden bereikt, is nog niet duidelijk. De meest gebruikte manier is het aanbieden van algemene informatie over diensten en/of producten (69 procent van de ondervraagden). Zes op de tien marketeers (59 procent) gebruikt daarnaast persberichten en interviews om online influencers van informatie te voorzien. 



Juiste benadering
"De resultaten van dit onderzoek bevestigen onze vermoedens: veel marketing- en communicatieprofessionals denken wel goed na over een social media strategie, maar hebben nog weinig kennis over online stakeholders," zegt Yvonne van Bokhoven, VP Western Europe, LEWIS PR.  "Binnen online PR en marketing gelden in onze ogen vaak andere regels. Journalisten werken op een andere manier dan bijvoorbeeld populaire bloggers of invloedrijke Twitteraars. Niet alleen het vinden van de juiste online influencers is dus van belang, maar je moet ook weten je ze moet benaderen, als je wilt dat zij helpen je (toekomstige) klanten te bereiken."

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Medewerker mag twitteren tijdens werktijd
 Bedrijven in Europa en VS gebruiken social media heel verschillend
 CEO`s moeten niet bang zijn voor social media
 Marketeer investeert in 2011 meer in social media
 
 
reacties
 
Linda Kalkman  |   | 
6-07-2011
 | 
09:28 uur
Fijn, nu weten we allemaal dat we het niet weten... Oplossing? Aanpak? Online influencers zijn blijkbaar anders dan anders. Hoe dan?
Sofie Angevaare  |   | 
6-07-2011
 | 
13:28 uur
@Linda: hier staan misschien wat bruikbare tips: (Klik hier)
Linda Kalkman  |   | 
6-07-2011
 | 
13:34 uur
@Sofie: bedankt voor de tip!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10