zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer weet zich nog geen raad met online influencers

6 juli 2011 - Ongeveer twee op de drie marketeers (63 procent) zien online influencers (zoals populaire bloggers en invloedrijke Twitteraars) als een belangrijke doelgroep op social media. Iets meer dan de helft (53 procent) van de ondervraagden betrekt online influencers ook al bij zijn social media strategie. Toch blijkt het nog moeilijk om te achterhalen welke influencers relevant zijn voor het bedrijf: 55 procent heeft hier geen of beperkt inzicht in.

Dat blijkt onderzoek van LEWIS PR onder 122 Nederlandse marketeers. Ook de manier waarop deze relatief nieuwe doelgroep kan worden bereikt, is nog niet duidelijk. De meest gebruikte manier is het aanbieden van algemene informatie over diensten en/of producten (69 procent van de ondervraagden). Zes op de tien marketeers (59 procent) gebruikt daarnaast persberichten en interviews om online influencers van informatie te voorzien. 



Juiste benadering
"De resultaten van dit onderzoek bevestigen onze vermoedens: veel marketing- en communicatieprofessionals denken wel goed na over een social media strategie, maar hebben nog weinig kennis over online stakeholders," zegt Yvonne van Bokhoven, VP Western Europe, LEWIS PR.  "Binnen online PR en marketing gelden in onze ogen vaak andere regels. Journalisten werken op een andere manier dan bijvoorbeeld populaire bloggers of invloedrijke Twitteraars. Niet alleen het vinden van de juiste online influencers is dus van belang, maar je moet ook weten je ze moet benaderen, als je wilt dat zij helpen je (toekomstige) klanten te bereiken."

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
 Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
 Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Medewerker mag twitteren tijdens werktijd
 Bedrijven in Europa en VS gebruiken social media heel verschillend
 CEO`s moeten niet bang zijn voor social media
 Marketeer investeert in 2011 meer in social media
 
 
reacties
 
Linda Kalkman  |   | 
6-07-2011
 | 
09:28 uur
Fijn, nu weten we allemaal dat we het niet weten... Oplossing? Aanpak? Online influencers zijn blijkbaar anders dan anders. Hoe dan?
Sofie Angevaare  |   | 
6-07-2011
 | 
13:28 uur
@Linda: hier staan misschien wat bruikbare tips: (Klik hier)
Linda Kalkman  |   | 
6-07-2011
 | 
13:34 uur
@Sofie: bedankt voor de tip!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant
Ontdek hoe B2B-marketeers verbinding zoeken en vinden in tijden van corona en laat je inspireren door de 25 conclusies en 6 learnings die houvast geven om de marketing van jouw organisatie te verbeteren.
Download het rapport
Lees verder
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’ (1) 
Een op de drie jongeren heeft door corona studie/werkplannen aangepast (1) 
Eén op de drie beleggers: maatschappelijk beleggen moet deels verplicht worden (1) 
top10
Wees extra alert op verdachte telefoontjes
Over hittegolven, Corona en het klimaat: een andere kijk op de kwestie
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro
Drie toepassingen voor digitalisering in kantoor ‘na corona’
COVID-19 voedingsbodem voor geopolitieke risico’s
Financieel verantwoordelijke weet niet wat belastingplannen Prinsjesdag betekenen voor bedrijf
VGM-eisen voor VCA 2017/6. 0-certificering bij veel bedrijven nog onbekend
Drie all-in-one oplossingen bij digitale werkruimtes
Coronacrisis heeft traditionele rolpatronen niet veranderd
Werknemer krijgt toegang tot corporate data via persoonlijke apparaten
meer top 10