zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer investeert in 2011 meer in social media

26 november 2010 - Ruim driekwart (78 procent) van de Nederlandse marketeers en communicatiemanagers is van plan in 2011 meer budget vrij te maken voor social media. 69 procent gaat meer geld uitgeven aan Linkedin en aan Twitter, 43 procent wil de aanwezigheid op YouTube vergroten en 40 procent ziet brood in de toenemende populariteit van Facebook in Nederland.

Over Hyves zijn de meningen verdeeld: zestien procent gaat er meer in investeren, dertien procent evenveel, maar ook dertien procent minder. Dat blijkt onderzoek van LEWIS PR onder 96 Nederlandse marketing- en communicatiemanagers. 



Interactie
Een indrukwekkende 88 procent geeft aan als belangrijkste doelstelling bij social media ‘interactie met de doelgroep’ voor ogen te hebben, gevolgd door algemene branding/naamsbekendheid (81 procent). Voor de helft van de respondenten is lead generatie een belangrijk motief om te investeren in social media.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Finalisten NIMA AWARDS 2010 bekend
 Uitdagingen en gebruik van sociale media in cross-channel marketing
 Sociale media nog lang niet volledig benut
 Facebook kan dienen als verlengstuk van marketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10