zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Oude woekerpolis is geld waard

8 april 2011 - Deze maand kwam bij ConsumentenClaim de 25.000ste aanmelding binnen van woekerpolis-gedupeerden die no cure no pay willen procederen tegen verzekeraars. De meeste aanmeldingen zijn van verzekerden bij ASR - met name Falcon -, Reaal, Aegon, Delta Lloyd en Nationale Nederlanden. ConsumentenClaim zal zich dan ook als eerste op deze partijen richten bij het starten van rechtzaken.

Verzekeraars willen in de compensatie niet verder gaan dan de getroffen schikking met stichtingen Verliespolis of Woekerpolisclaim. Deze compensatieregeling leidt tot veel onvrede nu de gedupeerden de concrete voorstellen tot compensatie ontvangen. De hoogte van de compensatie is vaak maar enkele tientjes terwijl de rechter bedragen heeft toegekend van ruim 10.000 euro. 



Rechter
Pieter Lijesen van ConsumentenClaim: "Het besef begint door te dringen dat een oude polis flink geld waard is. Het verschil met de fooi waarmee verzekeraars en de stichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim de zaak willen af doen is gewoon veel te groot. Wij zien het aantal aanmeldingen dan ook hard groeien. Dat veel gedupeerden afkomstig zijn van de stichtingen zegt veel over het feit dat zij hun werk niet goed hebben gedaan. Gedupeerden willen meer en zijn massaal bereid daarvoor naar de rechter te gaan."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse levenmarkt aan vooravond ingrijpende shake-out
 'Nieuwe bankieren' verankerd in beroepsonderwijs
 Trekt de kredietverzekeringswereld lessen uit de crisis?
 Klant kiest voor gemak
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10