zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

Asha Kalijan

Asha Kalijan begeleidt leidinggevenden en voert projecten uit op de volgende gebieden:

- Leidinggeven en Carrière
- Organisatieontwikkeling
- Persoonlijke ontwikkeling
- Diversiteit
- Vrouw en Carrière 

Asha is auteur van het FAQ-boek voor managers en 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Volg haar ook op Twitter en LinkedIn en Adimco.

Vraag het Asha
Heeft u een vraag voor Asha, stuur deze in. U ontvangt direct antwoord per email. Later wordt de vraag volledig anoniem en niet herleidbaar op de site geplaatst. Klik hier om uw vraag in te sturen.
Asha Kalijaninfo@adimco.org
 
 
 

Artikelen van Asha Kalijan:

 

Wat te doen als iedereen langs elkaar heen werkt?

Door: Asha Kalijan , 12 oktober 2014
"Iedereen bij ons bedrijf doet in principe goed werk. Maar ze werken te solistisch. Onderlinge betrokkenheid ontbreekt. Maar erger is dat doordat er niet samengewerkt wordt, er langs elkaar heen gewerkt wordt, waardoor afdelingsprocessen niet goed op elkaar aansluiten. Het gevolg: de kwaliteit holt achteruit en fouten bij de eindaflevering. En daar krijg ik nu veel klachten over. Wat doe ik hieraan?"
  Lees verder...
 

Moet ik manipulatie tolereren bij het uitvoeren van een opdracht?

Door: Asha Kalijan , 05 oktober 2014
"Ik krijg binnenkort een nieuw project, maar de klant wil eigenlijk dat ik mijn eigen netwerk aanspreek om iets persoonlijks voor hem gedaan te krijgen. Dat wil ik niet. Mijn leidinggevende wil de opdracht natuurlijk binnenhalen en ziet wel dat ik hierin verschil kan maken. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Hoe handhaaf ik me binnen een politieke organisatie?

Door: Asha Kalijan , 28 september 2014
"Ik ben een projectleider met ambitie.  Het werk is leuk. Echter de organisatie waar ik werk is een politieke organisatie.  Promoties worden elkaar toegespeeld op basis van onderlinge relaties. Je kunt opklimmen naar grote hoogten, mits je het spel goed speelt. En ik kan het spel niet spelen. Integendeel, ik ben te direct en wordt regelmatig niet begrepen. Hoe handhaaf ik me hier?"
  Lees verder...
 

Hoe om te gaan met een depressieve medewerker?

Door: Asha Kalijan , 14 september 2014
"Sinds kort functioneert een medewerker slecht.  Hij komt lusteloos over, maakt fouten, en meldt zich soms ziek met ‘ vage’  klachten.  Volgens mij is hij depressief. Ik zie het al een tijdje aan, maar moet nu toch ingrijpen, ook omdat de collega’s last krijgen van het gedrag van deze medewerker. Ik wil hier verstandig mee omgaan en geen voorbarige conclusies trekken. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Mijn collega-managers blokkeren samenwerking. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 24 augustus 2014
"Uit een extern onderzoek blijkt dat er meer moet worden samengewerkt tussen afdelingen, maar dat betekent vooral dat de managers van de afdelingen moeten samenwerken. En juist dat  gaat het niet goed. We zijn het niet eens met elkaar en visies verschillen. Alleen krijg ik dit niet voor elkaar en met elkaar samenwerken zie ik niet zitten. Wat moet ik doen?"
  Lees verder...
 

Ik word plotseling op een andere manier beoordeeld. Wat nu?

Door: Asha Kalijan , 17 augustus 2014
"Als teamleider ben ik ook meewerkend voorman en het is druk. Ik word nu afgerekend en beoordeeld op resultaat terwijl ik geen tijd heb om een kwalitatieve slag te maken en er is geen begrip voor de dagelijkse werkelijkheid. Dat er anders beoordeeld wordt kwam als een verrassing. Het maakt me onzeker, maar ik vind het ook onterecht. Hoe ga ik hiermee om en wat staat me nog meer te wachten?"
  Lees verder...
 

Hoe beďnvloed ik een medewerker, zonder autoritair te zijn?

Door: Asha Kalijan , 10 augustus 2014
"Ik ben geen autoritaire manager. Niet mijn stijl, want ik beïnvloed graag indirect, waarbij ik de ruimte laat voor eigen initiatief. Het aansturen van veel medewerkers gaat goed, maar met één niet. Deze medewerker is niet zelfstandig, maar wil ook niet samenwerken en reageert alleen op een directieve benadering, waarin ik formeel mijn gezag moet tonen. Dat wil ik niet en het past niet binnen ons bedrijfscultuur. Hoe krijg ik grip op deze medewerker?"
  Lees verder...
 

Hoe samen te werken met iemand met wie het niet klikt?

Door: Asha Kalijan , 03 augustus 2014
"Binnen mijn team heb ik een medewerker, waar de samenwerking stroef mee gaat. Hij houdt me niet op de hoogte van acties, negeert me en trekt mijn autoriteit in twijfel waar anderen bij zijn, maar zijn afgeleverde werk is goed. We zien elkaar niet echt zitten en gedogen elkaar. Als leidinggevende moet ik natuurlijk wel optimaal samenwerken met deze man, maar dat lukt niet altijd om dat geduld op te brengen. Hoe los ik dit op?"
  Lees verder...
 

Moet ik medewerkers nu al inlichten over aankomende bezuinigingen?

Door: Asha Kalijan , 27 juli 2014
"Ik weet dat er bezuinigingen aankomen. Maar ik weet niet of ik er iets over moet zeggen tijdens de evaluatiegesprekken. De bezuinigingen houden in dat er enkele mensen boventallig worden verklaard. In grote lijnen zijn de namen wel bekend, maar we m oeten het functioneren op lange termijn nog goed bekijken. We moeten daarom wat planmatiger evalueren en daarbij niet laten merken waar het mee te maken heeft. Ik heb er moeite mee. Wat te doen?"
  Lees verder...
 

Een medewerker gaat ongepast gekleed. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 20 juli 2014
"Onze frontoffice medewerker draagt ongepaste kleding op kantoor. We ontvangen regelmatig (potentiele) klanten voor gesprekken en voor het bedrijf is een eerst indruk belangrijk. Zij heeft daarin een ambassadeurs functie. Wij hebben geen formele kledingvoorschriften, maar de meeste medewerkers kleden zich naar behoren. Ze functioneert verder uitstekend. Hoe maak ik haar duidelijk dat ze zich gepaster moet kleden?"
  Lees verder...
 

Eén medewerker wil geen achtergrondmuziek op de werkplek. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 13 juli 2014
"Binnen ons bedrijf hebben wij het nieuwe werken ingevoerd. Dat houdt in dat  er flexplekken bestaan naast vaste werkplekken. We hebben wat zaken gefaciliteerd, zoals achtergrondmuziek, aparte ruimte om te bellen en te overleggen. Er is één medewerker die pertinent geen achtergrondmuziek wenst. De rest wel. Wat kan ik doen?"
  Lees verder...
 

Mijn directeur heeft twee gezichten en is onvoorspelbaar. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan , 06 juli 2014
"Als projectmanager werk ik met een team, waar aanvankelijk weinig motivatie heerste. Het team toont weer bedrijfstrots en we werken hard. De directeur gaf de indruk dat er veel ruimte was voor zelfstandigheid, overleg en groei. Dat bleek niet het geval en eerder bleek hij onvoorspelbaar, onredelijk en hij misbruikt macht. Recent volgde een notitie met een strakkere werkwijze. Zonder implementatietijd en op vragen antwoordt hij vrij genadeloos. Hoe ga ik hiermee om?"
  Lees verder...
 

Hoe verbeter ik de communicatie tussen marketing en verkoop?

Door: Asha Kalijan , 29 juni 2014
"Als marketing manager loop ik op tegen de pragmatische inslag van de afdeling verkoop. Ik ben niet tegen het oppakken van spontane kansen die zich voordoen, maar ik mis het denken op de lange termijn, een visie. Nu heb ik al een paar stevige discussies gehad, maar we komen niet nader tot elkaar.  In de communicatie loopt het stuk. Hoe zorg ik voor een betere verstandhouding?"
  Lees verder...
 

Hoe ontmasker ik een liegende sollicitant?

Door: Asha Kalijan , 22 juni 2014
"Binnenkort moeten we weer op zoek naar een nieuwe werknemer. We zijn niet ervaren in het voeren van sollicitatiegesprekken. Degene die wij aanvankelijk aangenomen habben blijkt het werk niet aan te kunnen en heeft gelogen over zijn opleiding en werkervaring Hoe doorzie ik leugens tijdens sollicitatiegesprekken?"
  Lees verder...
 
< vorige 14 15 16 17 43 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Verleid en behoud talent met een multifunctionele werkomgeving
reacties
Zeven seo factoren die óók in 2019 werken (1) 
Drie handige kantoorapps in 2019 (1) 
Tesla Model 3 met 4% bijtelling (3) 
Wintersporters laks met sneeuwkettingen (1) 
Waarom elk bedrijf straks een chief trust officer heeft (1) 
Niet het systeem, maar de mensen centraal (3) 
Korte autoritten vervangen door de fiets loont (1) 
top10
Zo regisseer je het begin van jouw presentatie (video)
Drie handige kantoorapps in 2019
Drie op de tien werknemers ervaren informatieovervloed
Papieren data nog steeds onveilig
Vijf tips om te besparen op softwarelicenties
Internationale M&A-activiteiten voegen afgelopen anderhalf jaar al geen waarde meer toe
ISDN2 verdwijnt: 50. 000 bedrijven uit de lucht
Politieke verschuivingen vergroten risico's Europees bedrijfsleven
Helft millennials wil meer flexibiliteit in hun werk
Tinder populairste dating app in Nederland
meer top 10