zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
auteurs
 

John Vrakking

Hebt u ook wel eens het gevoel dat u niet toekomt aan de dingen waar uw hart echt harder van gaat kloppen? Niet gedaan krijgt wat u wilt doen?

Dat is precies waarmee trainer en inspirator John Vrakking mensen helpt. Mensen helpen lekker te werken is zijn passie. Ze in beweging brengen. De dingen laten doen die ze leuk vinden. Iets ‘achterlaten’. 

U vindt praktische tips voor effectiever en leuker werken op www.johnvrakking.nl

John Vrakking is een bevlogen spreker. Zijn inspirerende presentaties snijdt hij voor u graag op maat.
John Vrakkinginfo@johnvrakking.nl
 
 
 

Artikelen van John Vrakking:

 

Vier vragen voor de juiste besluiten

Door: John Vrakking , 01 oktober 2018
Een ongeschreven managementregel luidt: "besluiten moeten weloverwogen maar snel genomen worden; in de helft van de gevallen zit je er toch naast". Als dat zo zou zijn, is Russische Roulette met 16,7 procent kans op een fatale fout veiliger… Zelf zou ik daarom wat meer zekerheid willen bij belangrijke besluiten, maar ja: moeten kiezen voelt als een verlies van één van de mogelijke opties. Een gedachtegang die zich richt op louter de juiste of foute keuzes kan daardoor veel druk meebrengen. Keuzestress zorgt er dat je niet meer in beweging komt. Toch "weet" je meer dan je denkt. Lees hieronder hoe je tot de juiste besluiten komt.
  Lees verder...
 

Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol

Door: John Vrakking , 30 juli 2018
Wie als teamleider een meer coachende rol wil vervullen, gaat meer van de zijlijn sturen dan top-down. Doelen stellen en je bemoeit je pas met het team als de teamleden erom vragen. Toch is dat iets te kort door de bocht...
  Lees verder...
 

Waarom een leidinggevende niet hard mag werken

Door: John Vrakking , 09 juli 2018
Als je als leidinggevende hard werkt, hoeven je medewerkers dat niet te doen. Hoe meer jij stuurt en regelt, hoe minder je medewerkers zullen hoeven doen. Hard werken van jouw kant draait er op uit dat je de ander verantwoordelijkheid ontneemt. Daar moet je liefst per direct mee stoppen…
  Lees verder...
 

Hoe we zelf ons succes saboteren

Door: John Vrakking , 04 juni 2018
Als er gedoe is op je werk, moeten alle zeilen worden bijgezet en gaat jouw planning overboord. Dat zijn de momenten waarop je weet: "Plannen en timemanagement werkt gewoon niet voor mij". Herkenbaar Lees dan verder en ontdek waarom dat NIET waar is...
  Lees verder...
 

Waarom het altijd aan de ander ligt

Door: John Vrakking , 30 april 2018
Iedereen heeft een ego. Dat ego zorgt er voor dat het verleidelijk is om dingen die fout gaan buiten jezelf te zoeken, te externaliseren. Dat is niet altijd handig en zelden goed voor de verhoudingen en werksfeer. John Vrakking legt uit hoe het ook kan.
  Lees verder...
 

Vlammen zonder op te branden

Door: John Vrakking , 09 april 2018
Mensen met ‘heilig vuur’ hebben de grootste kans om een burn-out te krijgen. Wanneer je onderuit gaat op je passie, hou je immers niets over. Uit de markt hoor ik anderen juist aansporen om te sturen op bevlogenheid van medewerkers. Er is immers niets zo motiverend als wat je doet, tevens je passie is.
  Lees verder...
 

Hoe wij beslissingen nemen

Door: John Vrakking , 05 maart 2018
"Met de wetenschap van nu…" Zo worden veel excuses ingeluid. Voor verkeerde inschattingen, onjuiste besluiten, foute beslissingen. Natuurlijk: wie alles van tevoren weet, kan met een kwartje de wereld rond. Maar wie zou dat durven? Erop vertrouwen dat je alles weet? Dat de nieuwe realiteit bestendig is en dat de werkelijkheid zich niet onverwacht tegen je keert… Wat zou het zijn, dat je eventueel tegenhoudt? Want hoe werkt dat eigenlijk, beslissingen nemen?
  Lees verder...
 

De pijnlijke waarheid van tijdtekort

Door: John Vrakking , 05 februari 2018
Mensen zeggen vaak dat ze "druk, druk, druk" zijn. Ze hebben zogenaamd een groot gebrek aan tijd. Volgens John Vrakking gaat het echter zelden om tijdgebrek, waar deze mensen mee stoeien.
  Lees verder...
 

Coaching werkt (maar onder voorbehoud)

Door: John Vrakking , 14 januari 2018
Onderzoek dat management coaching goed werkt heeft vaak een hoog 'wij van wc-eend'-gehalte. John Vrakking doet zelf-onderzoek naar de vraag of coaching werkt. Hij stelt: het werkt, maar...
  Lees verder...
 

Zes eigenschappen om beter te presteren

Door: John Vrakking , 03 december 2017
De behoefte aan effectiever werken lijkt groter dan ooit en de gevolgen van werkstress heten de grootste kostenpost van dit decennium te zijn. Is er dan geen enkele benadering die werkt als het aankomt op beter presteren? Veel technieken zijn al uitgesprobeerd, maar geen enkele blijft afdoende te zijn.
  Lees verder...
 

Coachend leiderschap in negen stappen

Door: John Vrakking , 30 oktober 2017
Coachend leiderschap vereist dat je kunt schakelen tussen twee belangrijke rollen. Je ene rol is de manager die met de medewerker als productiemiddel z’n doelen moet halen. De andere rol is die van de leider die z’n medewerker wil laten groeien.
  Lees verder...
 

De cruciale competentie die elke teamleider moet bezitten

Door: John Vrakking , 01 oktober 2017
Een goede teamleider heeft bij voorkeur een aantal sterke competenties. Een effectieve teamleider hoeft niet in alle aspecten uit te blinken. Maar in één competentie wel, die is cruciaal.
  Lees verder...
 

To focus or not to focus: that's the question

Door: John Vrakking , 03 september 2017
Er zijn pakweg twee stromingen om je productiviteit te verbeteren. De een propageert het zoveel mogelijk doen in zo min mogelijk tijd. De andere schrijft voor om strikt taken te doen die bijdragen aan jouw eigen doelstellingen. Het eerste berust op efficiency, het laatste op effectiviteit. Volgens de nieuwste inzichten zou je beide moeten doen voor een optimaal resultaat. Focussen dus, en ook weer niet. Hoe is cruciaal. Lees mee!
  Lees verder...
 

Hoe je zelf de hand hebt in problematische situaties

Door: John Vrakking , 20 augustus 2017
Horkerig gedrag is af en wenselijker gedrag aan te leren. Maar hoe werkt dat? John Vrakking beschrijft het en biedt een handig tien-stappen plan aan om dit te realiseren.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10