zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

De pijnlijke waarheid van tijdtekort

Door: John Vrakking
 
In de afgelopen week kwam in gesprekken die ik had vier keer het thema vervolgstudie aan de orde. Niet zo gek, want onze goede voornemens zoemen natuurlijk nog rond. Maar bij alle vier gesprekspartners ging het erover dat die studie hun helemaal niet paste, naast alle andere verplichtingen. Althans, zo voelden zij het. Want dat het ook echt zo is, kom ik zelden tegen. Wat ik wel weet: ze denken dat ze druk zijn, dat ze geen ruimte hebben voor andere dingen. Maar dat is maar weerstand. Want hoewel ze de oorzaak buiten zichzelf leggen, is er eerder in henzelf iets dat ze tegenhoudt. Ik ben benieuwd of jij je daarin herkent.

De mens lijdt het meest…
"Druk, druk, druk…" zijn ze, de mensen waarmee ik aan het eind van deze week sprak. Het viel me achteraf op dat (niet) verder studeren bij alle vier onderdeel van hun ontwikkelingsthema is. Van alle twijfels die ze hadden, was tijdgebrek wel de belangrijkste. In werkelijkheid gaat het zelden om tijdgebrek. Eerder om de vrees om ergens aan te beginnen en het niet af te kunnen maken. Of de vrees om ergens halfweg te ontdekken dat je echt teveel hooi op je vork hebt genomen. Of om op een ander vlak minder te gaan presteren, met alle gevolgschade. Minder presteren in werk, relatie of op het vlak van sociale verplichtingen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10