Het beroep van verkopen kan zich niet verheugen in een erg hoog aanzien. Er zijn maar weinig beroepen die slechter scoren. In een recent Amerikaans onderzoek bleek dat alleen het imago van politici en advocaten slechter was dan dat van verkopers. Dat is niet terecht, betoogt Michel Hoetmer. Stelt u zich nu eens voor dat alle verkopers in dit land drie dagen gaan staken: de hele economie komt gierend tot stilstand en rampspoed wordt ons deel.
Kijkt u uw gesprekspartner recht in de ogen? Dat lijkt beleefd, maar is in feite een uitputtende machtsstrijd. Doe wat de mensen mens manager doet: doe alsof u een zonnebril met spiegelglazen draagt!
Een tijd lang werd gedacht dat ondernemingen het maken van afspraken konden uitbesteden aan telemarketingbureaus. Dat kwam goed uit want verkopers hebben er een hekel aan dat zelf te doen. Toch is juist dat pure noodzaak!
Wanneer heeft u voor het laatst advies gevraagd aan één van uw medewerkers? Advies vragen werkt motiverend. Mindtuner Pieter Frijters gaat er dieper op in.
Een landelijk opererende verzekeringsmaatschappij besloot deel te nemen aan een "baby welcome pakket". Het leverde een stortvloed aan 'leads' op, maar geen enkele verkoop. Toch vond de afdeling marketing de actie geslaagd.
Met de kerstdagen en oud en nieuw voor de deur is het gangbaar terug te blikken. Op het jaar dat achter ons ligt. Een bijzonder jaar weer. Ook managerial gesproken.
Kent u ze nog, de internetgoeroes die riepen dat wereld op zijn kop zou gaan. Internet zou de maatschappij veranderen, het zou nooit meer het zelfde zijn. Wat is er aan het begin van de 21e eeuw over van de internetbelofte?
De ontwikkelingen in internetland hebben in het Nederlandse bedrijfsleven onmiskenbaar hun sporen achtergelaten. Nu het nieuwe er langzaam vanaf begint te raken en het kaf wat beter van het koren is te scheiden is het tijd om de stand van het gewas op te maken. Wat zijn de 10 beste e-bedrijven van Nederland?
Ambitieus en vol ideeen trad de Volkskrant enkele jaren geleden toe tot het Internet. Met online abonnementen, internettoegang en een hoogst actuele site zou het PCM-dagblad laten zien hoe vooruitstrevend de krant was. Nu, een paar jaar later, maakt de online krant een enorme blunder door het intellectueel eigendom op hyperlinks naar Volkskrant-artikelen op te eisen.
Het krakkemikkige World Online kostte 25 miljard, het succesvolle Startpagina.nl slechts 30 miljoen. Rara hoe kan dat? Over de keerzijde van hobbyisme.