zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Financiële crisis treft automobilist

William   |    |  20 januari 2012
Reactie: Mooie reactie Johan,

Maar die CO2 belasting denkt onze regering nog nodig te hebben...

Daarom mogen we ook 130 rijden want dat levert veel meer C02 en dergelijke op. Maar ook een stuk meer accijns.

Overigens ben ik het geheel met u eens wat betreft de brandstof en de olie industrie.
 

Financiële crisis treft automobilist

Johan Henri Vanderstegen   |    |  20 januari 2012
Reactie: Wij ''50+'' zitten met ongeduld te wachten op elektrische en waterstof aangedreven voertuigen, wil de olie-lobby stoppen met dit tegen te houden a.u.b. en willen de regeringen hun verantwoordelijk nu eindelijk eens nemen i.v.m. CO2 uitstoot, dank bij voorbaat en hartelijke groet
 

‘Eén nationaal anti-fraudebureau kan miljarden besparen’

Willem van Druten   |    |  19 januari 2012
Reactie: Hé, volgens mij is er ergens een fraudelampje gaan branden. Dacht overigens dat dit al redelijk goed geregeld was in Nederland. Maar op dit vlak zijn we blijkbaar nog een soort bananenrepubliek.
 

Zeven foute manieren om een compliment te maken

Hans   |    |  19 januari 2012
Reactie: EGBERT; mooi samengevat! Geen speld tussen te krijgen!

ANNEMIEK: gedeeltelijk met jouw stelling eens. Compliment(eren) of misschien iets breder getrokken: Waardering kan (moet m.i.) wel degelijk (bewust!) als instrument ingezet worden. Maar dan vertaald naar het als manager frequent (leren) observeren van wat goed gaat en daar dan (en daar komt jouw terechte punt!) oprecht & specifiek (toelichten waarom het een compliment verdient) bij stilstaan. Zonder deze voorwaarden is het (inderdaad) een zinloos trucje.

HENK voor jou is wellicht dit (onderstaand) artikel interessant. McKinsey als bron van het onderzoek moet jou toch ook aanspreken? Staan volgens mij zo ongeveer aan andere kant van het ‘geitenwollensokken’ spectrum toch?

COMPLIMENT MOTIVEERT HET MEEST!
Niet geld, maar aandacht en complimentjes motiveren het meest, zo blijkt uit onderzoek van McKinsey.

Het nieuws had niet op een gunstiger tijdstip naar buiten kunnen worden gebracht: overal ter wereld staan financiële prikkels onder druk, en is tegelijkertijd de moraal onder het personeel tot een dieptepunt gedaald. Maar gelukkig is er redding, in de vorm van een onderzoek van McKinsey. Daaruit blijkt namelijk dat niet geld, zoals bonussen of een salarisverhoging, maar de aandacht van de manager en diens complimentjes medewerkers het meest motiveert. En ook de mogelijkheid om interessante projecten te doen, motiveert altijd nog meer dan een geldelijke bonus.

Eigenlijk wisten we dat natuurlijk al wel, maar het is toch fijn als het nog een keer bevestigd wordt door een bureau van naam en faam. Bovendien wordt de bonus nog steeds het meest toegepast als instrument om medewerkers het beste uit zichzelf te doen halen.

Het is alleen te hopen dat de mannen van McKinsey dit recept ook voorschrijven aan de topmanagers die ze adviseren, en niet alleen beperken tot het lagere echelon. Want geld mag dan niet sterk motiveren, verschillen in beloning veroorzaken wel het tegenovergestelde. (Bron – afkomstig van www.nieuweorganiseren.nl, 8 maart 2011)
 

Steeds meer buitenlandse studenten in Nederland

studentenverzekering   |    |  18 januari 2012
Reactie: Beste Jose,

Over studentenverzekeringen zijn meerdere sites. Je kunt in Google zoeken op studenten verzekering, of gewoon op verzekeraars. A- merken onder de verzekeraars bieden in 9 van de tien gevallen ook gewoon een studentenverzekering aan. Dat is vaak een iets uitgeklede versie qua dekking, maar wel een stuk goedkoper. En ja het is ook vaak mogelijk om je daar als buitenlandse student te verzekeren. neem dan wel het inschrijfbewijs van de universiteit en je paspoort mee.
 

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil imago verzekeraars opvijzelen

verzekeringsmaatschappijen   |    |  18 januari 2012
Reactie: De link werkte niet. Maar er is dus een overzicht van alle in Nederland actieve verzekeringsmaatschappijen. Altijd gemakkelijk als je een klacht wilt insturen of contact op wil nemen.
 

Steeds meer buitenlandse studenten in Nederland

Jose   |    |  18 januari 2012
Reactie: Wist je dat veel buitenlandse studenten vergeten een goede studentenverzekering af te sluiten? Ze hebben alleen een reisverzekering en helemaal geen aansprakelijkheids- of inboedelverzekering.

Iemand zou deze studenten beter moeten voorlichten, want het is natuurlijk mooi dat ze naar Nederland voor een opleiding komen.
 

Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil imago verzekeraars opvijzelen

jan   |    |  18 januari 2012
Reactie: Hier vind je een overzicht van alle verzekeringsmaatschappijen op alfabet. Het zijn er inmiddels een paar minder door fusies en overnames
 

Huidige economische crisis, een wetmatigheid?

Ad de Beer   |    |  18 januari 2012
Reactie: Nicole
Personeel, medewerkers, wordt nog vaak gezien als een kostenpost, terwijl het een asset is. Zonder personeel geen productie, het is de belangrijkste productiefactor en die moet volgens de boekhoudregels op de balans.

En eigenlijk is personeel de belangrijkste productiefactor, de meeste bedrijven hebben die macro een dezer dagen weer uit de kast getrokken voor het sociaal jaarverslag toch? Zet je de waarde op de balans, dan stijgt de waarde van het bedrijf. Voetbalclubs doen het we en de aandelenwaarde van Ajax bestaat voor een fors deel uit de waarde van de spelers. Het leuke is dat medewerkers, mits goed gemanaged, steeds meer waard worden, in tegenstelling tot kapitaalgoederen, die je afschrijft.

De komende jaren gaan zo'n miljoen babyboomers met pensioen, daar komen pakweg 400.000 schoolverlaters voor terug. Er komt dus een tekort aan personeel van 600.000. Dat betekent een geweldige schaarste van personeel.

Goed personeel is er genoeg, alleen worden mensen maar zelden ingezet op takenpakketten waar ze goed in zijn. Slechte medewerkers zijn meestal medewerkers op de verkeerde plaats, slechts zelden in de verkeerde omgeving.

Door goed personeelmanagement te voeren kan er veel meer productiviteit uit mensen worden gehaald, terwijl de mensen zich beter voelen. Klanten die dat doorhadden en de afgelopen jaren personeelszaken hebben vervangen door personeelmanagement, lachen om de zogenaamde crisis. Ze kennen de toekomst, want ze maken hem zelf!
 

Huidige economische crisis, een wetmatigheid?

Nicole van der Meulen   |    |  18 januari 2012
Reactie: @ Ad de Beer, eens met je redenatie over alle negatieve berichtgeving; wordt een selfphulfilling prophecy; als ik denk dat het niet goed komt, komt het ook niet goed! Kortom er moet juist gekeken worden naar wat je wel kunt doen; wat werkte in het verleden; zie artikel en mensen mobiliseren en efficiënter werken.
Wat ik niet helder vind in je betoog is de opmerking: ''Als we eindelijk eens de waarde van personeel op de balans zetten, dan is ieder bedrijf ineens 4 keer zoveel waard.'' waar is dit een oplossing voor/ onderbouwing? En ''Zorg voor een perfect personeelmanagement, want het enige wat echt schaars zal worden is arbeid!''bedoel je niet wat schaars zal worden is goed personeel?
 

Integratie PC en telefoon cruciaal voor bedrijfscommunicatie

Eva | Communicatie   |    |  18 januari 2012
Reactie: Communicatie is steeds moeilijk geweest. met nu de razend snelle veranderingen en de vele nieuwe mogelijkheden wordt het inderdaad niet gemkkelijker op. Goede communicatie terugvinden in de hoeveelheid ide we dagelijks te verwerken krigen is zeer lastig. Communicatie is aan een wildgroei bezig.
 

Huidige economische crisis, een wetmatigheid?

Lars van Zon   |    |  18 januari 2012
Reactie: Iedere ‘revolutie’ bouwt voort op de producten van de vorige. Zonder industrialisering was b.v. computertechnologie niet mogelijk geweest.
De grote verandering veroorzaakt door computertechnologie is het beschikbaar maken van kennis aan grotere groepen binnen de bevolking. De volgende ‘revolutie’ zal dan ook waarschijnlijk voortbouwen op ‘kennis’. Ontwikkelingen in de nanotechnologie en gezondheidszorg gaan heel erg snel. Dat zijn dus goede terreinen om een nieuwe revolutie te verwachten.
De beschikbare hoeveelheid kennis, op deze maar ook op andere terreinen, wordt op dit moment heel snel uitgebouwd, waarbij het combineren van verschillende kennisgebieden tot heel snelle ontwikkelingen kan leiden.
Met andere woorden, wellicht is er een ‘revolutie’ ten einde, maar er staan diverse andere ‘revoluties’ te trappelen om aan de bak te kunnen.
 

Huidige economische crisis, een wetmatigheid?

Ad de Beer   |    |  18 januari 2012
Reactie: Waarom weer een pessimistisch artikel? Zelfs de aannames in de eerste alinea zijn al verkeerd.
De werkeloosheid is laag (vergelijk met de 800.000 in de jaren '70 en '80 op 12 miljoen inwoners), de rente is historisch laag, de reserves van banken zijn nog nooit zo hoog geweest, de beurs stijgt iedere dag enkele procenten, het MKB heeft vorig jaar een groei doorgemaakt en is optimistisch over het komende jaar.
Ja, we hebben ontdekt dat de Grieken er een financieel potje van hebben gemaakt en dat de Italianen dat ook doen. Maar dat doen ze al 3000 jaar, dus wat is er nieuw?
Als we al het macho denken van economen even opzij zetten en kijken wat er echt aan de hand is, dan is het zo slecht nog niet.
Als we eindelijk eens de waarde van personeel op de balans zetten, dan is ieder bedrijf ineens 4 keer zoveel waard.
Als we beseffen dat er dit jaar 400.000 babyboomers arbeidsplaatsen vrij gaan maken, dan is 600.000 werkelozen wel een erg laag cijfer.
Als we de groei bij onze export partners zien, dan moeten we aanpoten met de productie.

Kortom, als we naar de werkelijkheid kijken, dan zijn er meer kansen dan bedreigingen.

Kortom, ga aan de slag, breng de waarde van medewerkers in kaart, breng de talenten in kaart, want ze zullen nodig zijn.
Zorg voor een perfect personeelmanagement, want het enige wat echt schaars zal worden is arbeid!
 

Huidige economische crisis, een wetmatigheid?

johan vercruysse   |    |  18 januari 2012
Reactie: Heel interessant om lezen, alleen een vraagteken bij ''Er worden momenteel weinig nieuwe uitvindingen of ontdekkingen gedaan.'' De stoommachines van morgen zijn vermoedelijk al uitgevonden, alleen weten we nog niet wat of waar ze zijn en onder welke vorm ze de wereld zullen (helpen) veranderen.
 
< vorige 632 633 634 635 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10