zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tijd voor oplossingen

P.A.M. Slagter-Adelaar   |    |  20 augustus 2013
Reactie: Dit is een hele efficiënte methode, waarbij je ook gebruik maakt van de kwaliteiten van je medewerkers. Ik pas het veel toe, ook bij functioneringsgesprekken... Welke stappen kan jij zetten om tot....? Vaak leggen de medewerkers de lat hoger, dan ik in eerste instantie zou durven. Leuk artikel en goed geschreven!
 

Hoe maak ik mijn visie intern duidelijk?

danny hellinckx   |    |  20 augustus 2013
Reactie: ''Het dringt intern maar niet door waar we naar toe willen met het bedrijf''
Dit lijkt me een typische uitspraak voor een organisatie waar een verandering aangekondigd wordt maar het systeem liefst in een status quo toestand blijft. Best eens nagaan of dit hier om een verandering gaat waarop men 'uitgenodigd' wordt (wij gaan veranderen omdat we dit willen) of om een verandering van 'moeten'.
Ga eens luisteren in de organisatie waar en welke een impact er is in de leefwereld van de betrokkenen en dit niet alleen in hun werkomgeving maar tevens naar mogelijke impact op financiële status, werkzekerheid,...
Stel daarna je communicatie hierop af.
Met vriendelijke groeten,
Danny Hellinckx
 

\'Flexwerker dupe van afschaffen payroll-organisaties\'

Ellen   |    |  19 augustus 2013
Reactie: Er zullen vast goede payroll organisaties zijn, maar de meerderheid van de organisaties zijn niet meer dan veredelde salarisadministratiekantoren - 1 man met een goed salarisadmin programma kan zo heel veel geld verdienen! - waarbij dit kantoor dan wettelijk wel gezien wordt als werkgever, waardoor de flexwerker zo goed als alle rechten kwijt is. Want denk maar niet dat payroll organisaties er goede CAO's op na houden. (Hetzelfde geldt overigens ook voor de meeste uitzendbureaus. Detacheerders bieden over het algemeen iets meer zekerheid en betere arbeidsvoorwaarden en rechten.

Ik wil nooit meer via een payroll organisatie werken, dan liever als zzp-er. Heb ik net zo weinig of minder rechten, maar wel zelf de controle.
 

Mijn beste medewerker corrigeert steeds collega\'s. Wat te doen?

T.J.   |    |  19 augustus 2013
Reactie: Communicatie is het samenstelsel van inhoud, verpakken en verzenden aan de kant van de verzender en ontvangen, uitpakken en interpreteren van de inhoud aan de kant van de ontvanger. Dat lijkt simpel, echter gezien de alledaagse praktijk is communicatie nog niet zo eenvoudig. In de vraag is duidelijk te lezen dat de kritiek vaak terecht is, maar dat de collega's gedemotiveerd raken.
Ik zou als manager een teamoverleg initiëren waar alleen dit onderwerp wordt behandeld.
Met behulp van bijv het kernkwadrant wordt voor iedereen zichtbaar wat de motivatie is om continu anderen op fouten te wijzen. De praktijk heeft al aangegeven dat 'een teveel van' averechts werkt. Werk je met het hele team samen het kernkwadrant uit voor zowel de corrigerende collega als daarna voor de gecorrigeerde collega's dan is voor iedereen inzichtelijk waar(om) bij wie de schoen wringt en hoe het voor iedereen beter kan. Zo is het hele team betrokken, komt er een verbeterde werkwijze/situatie uit die het team zelf heeft bedacht en is er dus ook draagvlak. Ook als manager leer je van zulke exercities, want ook al lijken ze op elkaar, elke keer is het toch weer anders...
 

‘Apple gedoemd zonder Jobs’

H.A.   |    |  19 augustus 2013
Reactie: Hij leeft dus voort ...
 

Bentley Mulsanne Le Mans Edition

autoverzekering   |    |  19 augustus 2013
Reactie: Stel je zou beschikken over voldoende geld om deze auto te kopen. Alleen al aan onderhoudskosten, belasting, verzekering en brandstof kost deze auto een vermogen per maand.
 

Vijf BYOD-tips voor extra veiligheid

Robert   |    |  18 augustus 2013
Reactie: Stel een werknemer heeft videobewerkingssoftware op zijn laptop die software gebruikt hij voor zijn hobby fotografie. En voor persoonlijk gebruik is deze software gratis echter bij zakelijk gebruik moet een licentie aangeschaft worden. Maar zakelijk gebruikt hij deze software niet omdat hij dit helemaal niet relevant is tot zijn werk. Wat dan?

Wat als het bedrijf een boete krijgt doordat een werknemer geen licentie heeft, ga je dat als bedrijf verhalen op je werknemer? Wat misschien niet mag omdat er maximum aan boete bedrag gesteld is. (hoeveel weet ik even niet, dacht half dag salaris)

Hoe zit het met muziek en films etc? Vallen hier niet onder? Alleen software?

Neem aan dat iemand een bedrijfslicentie nodig heeft. Soms kan een werknemer niet eens een bedrijfslicentie kopen omdat hij zelf geen KVK nummer heeft.
 

Mijn beste medewerker corrigeert steeds collega\'s. Wat te doen?

H   |    |  17 augustus 2013
Reactie: Belachelijk antwoord dit.

Zolang het inderdaad CORRECTE verbeterpunten zijn dan moet de rest van het team niet zeuren... laten ze ervan leren.

Op het moment dat het overslaat naar kritiek zonder oplossing zou de medewerker wel aangesproken moeten worden.
 

SP wil overname KPN blokkeren

LUZZY TENFUN   |    |  16 augustus 2013
Reactie: De oproep van de SP moet door alle fracties in de Tweede Kamer worden gesteund.

Het gehele bestuur van de Stichting Preferente Aandelen B KPN zal op zeer verstandige wijze met de oproep van het Nederlandse parlement omgaan.

Zie ook http://www.prefs-kpn.nl en kijk naar wat Nederland al heeft voorbereid met het private initiatief The Breeding Swan - EUROPOLIS - TCS Fund.

EUROPOLIS N.V. is in staat met een deelneming in KPN ervoor te zorgen dat E-plus niet door KPN te gelde hoeft te worden gemaakt. KPN zal een hoofdrol in Europa spelen als de liquide middelen voor het doen van investeringen ruim beschikbaar zijn.

www.30miljard.nl LAATSTE NIEUWSBERICHTEN
 

Vraag naar hoogopgeleide technici stijgt explosief in regio Rotterdam

Ruben van Leeuwen   |    |  16 augustus 2013
Reactie: Dus technici zijn niet te beinvloeden? Ik denk eerder dat er iets anders speelt; de incentive is dus niet groot genoeg om technici aan te trekken. Is het hier weer de structurele onderbetaling gecombineerd natuurlijk met de berg aan goede buitenlandse technici uit lage lonenlanden die Yacht via hun internationale partners zullen willen plaatsen om zo ook de lonen lekker laag te houden?
 

Jury selecteert zes kandidaten voor Dutch BI Award 2013

Daan van Beek   |    |  16 augustus 2013
Reactie: Geachte heer/mevrouw,

Ik probeer op de eerste link van het artikel te klikken maar de website van de Dutch BI Award verschijnt niet. De link moet zijn: http://www.biaward.nl/dutch-bi-award/.

Met vr. groet,
 

Nederlandse bedrijven betalen hoge prijs voor ongelicentieerde software

Robert Boersma   |    |  16 augustus 2013
Reactie: Voor zzp-ers is dit bijna niet te betalen. Neem een websiteontwikkelaar. Adobe cs, office, ftp cliënt, Windows, etc. dat loopt snel op. Er zouden meer gradaties in licenties moeten komen.

Ik vind wel dat men legale software een hogere prioriteit moet geven binnen bedrijven. De software moet ook ontwikkeld blijven worden en daar is geld voor nodig.
 

Acht manieren om te reageren op een slechte baas

A Berg   |    |  15 augustus 2013
Reactie: Ik vind de tips nogal kruiperig over komen. Je moet bijna op je knieën voor je leidinggevende. Zelfrespect doet er blijkbaar niet toe.

Zoiets houdt niemand lang vol. Bovendien doe je alleen je leidinggevende hier een plezier mee. Die gaat steeds verder en verder, net zolang tot de werknemer 'ontploft', en dan is de ontstane situatie natuurlijk ook gelijk de schuld en het probleem van die werknemer.

Kortom: Blijf niet door modderen maar trek je plan en probeer een andere baan te vinden. Lukt dat niet, dan kan je nog overwegen om iets voor jezelf te beginnen.
Want met kruipen voor je werkgever zal je nooit iets bereiken; ik spreek vanuit eigen ervaring.
 

In vijf stappen een geslaagd MVO-beleid

Mariska   |    |  15 augustus 2013
Reactie: Stap 3, per organisatieniveau een medewerker verantwoordelijk maken, lijkt ons heel effectief. Een projectteam dat concrete acties verzint (al dan niet gevoed door een externe MVO/CSR-partner) voor medewerkers werkt ook goed, is onze ervaring! Laat hen zichzelf aanmelden voor zo'n team, dan draait het vaak uit op een loting!
 
< vorige 382 383 384 385 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10