zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Netwerkstoring verlamt medewerker drie dagen per jaar

7 oktober 2008 - Werknemers verliezen gemiddeld 35 minuten per maand aan het inloggen op het netwerk, 25 minuten aan e-mailstoringen en 23 minuten aan mislukte dataoverdracht. VoIP- en spraaktechnologieën veroorzaken minder oponthoud, maar zelfs de geringste vertraging maakt deze volledig onbruikbaar.

In totaal zijn werknemers gemiddeld twee tot drie dagen per jaar niet productief door IT- en netwerkgerelateerde storingen. Dit blijkt uit het onderzoeksrapport ‘Network Performance Frustration’ van Dimension Data. Edwin de Brave, Manager Solutions bij Dimension Data: "In een bedrijf met 1.000 medewerkers kan het verlies in kosten en productiviteit oplopen tot duizenden euro’s per jaar." 



ROI

Het onderzoek toont tevens aan dat meer dan twintig procent van de ondervraagde IT-beslissers de netwerkperformance niet meenemen in hun berekening van de Return on Investment (ROI). Nog verontrustender is dat 23 procent de ROI helemaal niet berekent. "Als een bedrijf de ROI niet of niet volledig in kaart brengt, kan het onmogelijk verliezen en kosten kwantificeren. Dit terwijl de ROI van technologie eenvoudig is aan te tonen. Een bedrijf kan een investering in deze technologieën zelfs al in zeven maanden terugverdienen. Het wordt tijd dat bedrijven beseffen dat het verlies van productiviteit een behoorlijke en onnodige aanslag op personeelscapaciteit kan zijn."

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Helft netwerkproblemen wordt voor lief genomen
 Bedrijf ligt drie dagen per jaar plat door ict-problemen
 Top tien rare computerrampen 2007
 Bijna niemand kan nog zonder computer
 
 
reacties
 
Ad de Beer  |   | 
7-10-2008
 | 
10:19 uur
Het fabeltje dat dankzij de ICT alles beter wordt is al lang achterhaald. Gisteren weer een verhaal gehoord over een SAP inplementatie waar de haren rechtop van op je rug gaan staan.
Maar ja, mijn vooroordeel over ICT is inmiddels bekend.

Maar wist U dat ontevreden medewerkers gemiddeld 1000 euro per jaar kosten? Door verminderde productiviteit, hogere wit, grijs en zwart verzuim.
De kosten van slecht of minder goed personeelsbeleid zijn dus hoger dan de kosten van de al normaal beschouwde en geaccepteerde ICT non-kwaliteit.
Een aanpak gericht op het verbeteren van de motivatie en satisfactie van personeel, gecombineerd met procesoptimalisatie, waardoor de afhankelijkheid van ICT af kan nemen, levert daarom een veelvoud op van de investeringen.
Ik leg graag een keer uit hoe dat in zijn werk kan gaan.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10