zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Web 2. 0 scoort bij CEO’s

4 september 2007 - 78 procent van de CEO’s ziet PR als cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering en bijna tweederde van de bedrijven heeft dit jaar zijn PR-budget verhoogd. Dit blijkt uit een onderzoek bij 150 senior managers in de VS, UK en de EMEA-regio, uitgevoerd in opdracht van Lewis PR. Zo meldt Express.be. Daarnaast geeft bijna tweederde aan dat PR zichtbaarder is geworden als gevolg van de komst van Web 2.0.

Positieve ontwikkeling


Een grote meerderheid van deze groep ervaart deze ontwikkeling als positief. Zij beschouwen Web 2.0 als een nieuw kanaal waarin het gemakkelijker is geworden om bepaalde doelgroepen te bereiken. Web 2.0 is een verzamelterm van interactieve webapplicaties die niet alleen passief informatie verstrekken, maar (deels) vertrouwen op actieve betrokkenheid van de gebruiker. 60 procent van de respondenten gelooft dat PR een essentieel element is geworden van de bedrijfsvoering door de opkomst van ‘burgerjournalistiek’. Met name sociale media (zoals LinkedIn, Facebook en MySpace) hebben een impact op de klanttevredenheid en de winst. Als voornaamste Web 2.0 technologieën worden RSS feeds, blogs, news sharing en social bookmarking sites genoemd. In alle industrieën zien de respondenten een sterke stijging van de betrokkenheid van de CEO bij PR-activiteiten.


Bron: Express,be
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 RSS waardevolle toevoeging voor bedrijfsleven
 Steeds meer aandacht voor webcare
 Weblog populair onder topmanagers
 Blogs topprioriteit voor communicatiemanagers
 
 
reacties
 
Jan Paul ten Wolde  |   | 
9-09-2007
 | 
22:24 uur
Web 2.0 biedt inderdaad onbegrensde mogelijkheden voor marketing door bedrijven.

Een van de toepassingen is news-sharing te combineren met een profiel. Door bedrijven over hun eigen activiteiten te laten schrijven en hen de mogelijkheid te geven om zakelijke contacten te beheren, bouwen zij automatisch aan hun eigen zakelijk netwerk.

Schrijven over je eigen bedrijf als vorm van adverteren, basically. Eenvouding en doeltreffend.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10