zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Social media op z’n retour? Met Branding tegen de stroom in

Door: Desiree Grijpma-Hidding,   26-09-2011,   10:11 uur
 

In de afgelopen jaren zijn helaas vele bedrijven over de kop gegaan en velen houden nog steeds met moeite hun hoofd boven water. Terwijl het einde van de crisis nog niet in zicht lijkt te zijn en een dubbele dip nog steeds mogelijk is. Hoe overleef je als bedrijf ?

Door de aanwezigheid op de sociale netwerken kan een bedrijf zich goed profileren. Het nadeel is dat dit veel tijd vergt. U zet Social Media alleen succesvol in als u de tijd heeft om actief in dialoog te gaan met uw klanten. En wat levert u dit nu concreet op? Alleen aanbiedingen posten heeft echt geen zin en is zonde van uw tijd. Veel bedrijven besteden daarom het onderhouden van hun Social Media uitingen al uit, maar dit brengt natuurlijk ook weer de nodige investeringen met zich mee.



Branche
Het succes van Social Media is ook afhankelijk van de branche waarin uw bedrijf actief is. Zo zal een kleding webshop ongetwijfeld beter scoren dan bijvoorbeeld het betonboringen bedrijf, waar ik onlangs mee sprak. 

Creativiteit
Zij werken zowel voor de particuliere als zakelijke markt en zochten een manier om op een originele manier op te vallen bij hun relaties. Juist in deze tijd is het belangrijk om je creativiteit aan te spreken en je merk goed in de markt te zetten. 

Kalender
Het betonboringenbedrijf gaat daarom een zelf ontworpen opvallende kalender uitbrengen voor hun met name mannelijke relaties. Een erg origineel idee, waardoor zij niet over het hoofd worden gezien.
Ik ben heel benieuwd of u ook voorbeelden heeft van creatieve ideeën om u positief te onderscheiden van uw concurrent en bij klanten in the picture te komen. En hebben deze mindere tijden ook bij u tot meer creativiteit geleid?
 
Op de foto model: Christina Princess Saidoff (www.eminxtina.com) booker & model scout bij www.zooxzygirls.com
Foto door: Ken Phelan (www.kenphelan.nl)
Make-up: Alexander Vidakovic (www.worldtravelingartist.com)

 
 Doorsturen    25 reacties

 
 
 
Over de auteur:

Desiree Grijpma-Hidding is imago stylist en biedt ondernemers, medewerkers en managers kleuranalyse en kledingadvies. Ook voor kledingadvies mannen. Zij is tevens personal shopper. Met haar bedrijf Second impression geeft zij ook kleuradvies en imago workshops. Speciaal voor bedrijven geeft zij stijladvies en presentatie trainingen.
Desiree is van mening dat naast uw communicatieve vaardigheden en uw prestaties op uw werk, uw kledingstijl voor een groot gedeelte bepaalt hoe u overkomt op uw collega’s, klanten en relaties. De kunst is om binnen de heersende cultuur een stijl te vinden, die ondersteunt wat u uit wilt stralen.

In het bedrijfsleven miste Desiree het belang van uiterlijke presentatie. Nu combineert zij met passie haar kennis van kleding en stijl met haar ruime ervaring op het gebied van sales en marketing.

Daarnaast is zij ook gespecialiseerd op het gebied van schriftelijke communicatie als webteksten tekstschrijver
 

 

Laatste weblogs

  Corona-klagen
  Kort door de bocht coaching?
  Cruciale beroepen of toch de 3 P’s?
 
reacties
 
Alexander  |   | 
26-09-2011
 | 
11:31 uur
@Eline, eughmm,.. waarom zo negatief en hoe kom je er bij dat het om een 'naaktkalender' zou gaan?? De foto hierboven is ietwat onscherp, maar is duidelijk op te zien dat het dus NIET om een naaktkalender gaat.
Desiree  |   | 
26-09-2011
 | 
11:50 uur
Bedankt voor je reactie Eline, blijkbaar heeft het je wel getriggerd. Ik vind het nogal zwaar dat je de titel misleidend noemt. Ik stel Social Media ter discussie en vraag me af of het direct geld oplevert en of je dus in sommige branches beter je geld kunt investeren in andere acties. Misschien dat iemand kan reageren met een leuke case die het tegendeel bewijst.
Indirect zal het via SEO meer traffic naar je website genereren, dat klopt.

De filpmjes zijn inderdaad een goed idee. Maar zit de doelgroep van het betonboringen bedrijf wel op de social media? Ik vermoed van niet, maar goed , dat is een aanname en zou je nog kunnen onderzoeken.

Als je goed leest zie je dat de kalender voor relaties is. Verder geef ik ook aan dat je Social Media kunt uitbesteden. En de dames op de kalender hebben een keurige bikini aan.
Eline de neree  |   | 
26-09-2011
 | 
11:02 uur
Nogal misleidende titel, ik kan nergens argumenten vinden voor het feit dat social media op zijn retour zouden zijn, en zie al helemaal niet hoe een naaktkalender zou moeten bijdragen aan de branding van het bedrijf. Ook wordt er niets gezegd over de beoogde doelgroep van de actie (relatiegeschenk of propects). Een betonboringsbedrijf had het (vermoedelijk) beperkte budget mijns inziens beter kunnen steken in het etaleren van hun kennis op hun vakgebied, met bijvoorbeeld filmpjes over de toepassingen van hun producten waarmee hun klantenndaadwerkelijk geholpen worden (toegevoegde waarde). Door deze filmpjes op gezette tijden (planning) via verschillende social media kanalen te verspreiden, kun je op een efficiciente manier je boodschap voor veel mensen zichtbaar krijgen, en wordt je website beter gevonden (seo aspect van social media). Door een gestructureerde aanpak je toegevoegde waarde aan je klanten laten zien, hoeft niet veel tijd te kosten, en kan indien noodzakelijk ook worden uitbesteed aan een derde partij. Het heeft in ieder geval een minder gimmick gehalte dan de kalender, die ingetwijfeld gewaardeerd wordt, maar waarvan ik me afvraag wat het bijdraagt aan je branding, en of het wel tot meer aankopen zal leiden.
Michel  |   | 
26-09-2011
 | 
15:55 uur
Deze blog roept bij mij nogal wat vraagtekens op, bijvoorbeeld:

'Alleen aanbiedingen posten heeft echt geen zin en is zonde van uw tijd.' Dat hangt er vanaf wat voor 'winkeltje' je drijft. Voor Dell werkt het prima. En ik kan me ook voorstellen dat andere webshops er uitstekend gebruik van kunnen maken door hun laatste aanbiedingen te presenteren.

Je sociale media uitbesteden gaat natuurlijk volledig in tegen de gedachte van sociale media.

Schaars gekleede dames een origineel idee? Ik lig onder mijn bureau van het lachen. Wellicht handig om hierover pas wat te vertellen als je weet wat de effecten zijn (dus nadat de kalender uit is gekomen). Zou zo'n kalender écht tot meer omzet leiden?

Waar de branding precies in zit kan ik ook niet helemaal vatten. Kom gezellig naar ons toe want wij hebben zulke leuke stoeipoezen?

Desiree  |   | 
26-09-2011
 | 
16:27 uur
Michel, leuk te zien dat je mijn blog hebt gelezen en toch mooi dat ik je hiermee een vrolijke dag heb bezorgd. Lukte je het nog om weer onder het bureau vandaan te komen ;-)

Zoals je weet twitter ik veel en heb ik veel contact met mede twitteraars. Ik hoor nu steeds meer dat zij vooral die bedrijven volgen die niet uitsluitend alleen maar aanbiedingen twitteren. De bedrijven die alleen maar aanbiedingen ''spammen'' worden al snel ontvolgd. Dus dat betekent dat je ook andere zaken mag twitteren, bijvoorbeeld tweets met advies of reacties op anderen. En ja sociale media uitbesteden klinkt tegenstrijdig, maar vanwege tijdgebrek bij bedrijven om dit goed in te vullen, gebeurt dit steeds vaker.

De kalender vind ik een goed voorbeeld van op een andere ludieke manier je bedrijf promoten bij je relaties. Bij de doelgroep van het bedrijf dat ik noemde, zal dit zeker in de smaak vallen. En of het daarna tot meer omzet zal leiden, dat kun je inderdaad pas achteraf zeggen, maar het bedrijf zal zeker top of mind blijven bij de beoogde doelgroep. Dus zie hier de branding.

Alexander  |   | 
26-09-2011
 | 
16:36 uur
@Michel, je vertelt heel wat hier. Ff stapsgewijs op in:

1. Waarom zou het uitbesteden van sociale media tegen de gedachte van sociale media zijn? Als bedrijf die jouw fb fans pagina runt, het goed doet -en netjes namens jou met je fans communiceert, is er niks aan de hand lijkt mij. Zij doen hetgeen zij goed in zijn, en jij blijft doen hetgeen jij er goed in bent. Zoals in Plato's ideale staat zeg maar. ;)

2. Wat is verkeerd aan een bikini? Op het strand zie je elk jaar zelfs ''topless'' dames, en iedereen vindt het blijkbaar OK, waarom is bikini op een kalender dan een issue. Geef mij maar liever zo'n kalender, dan eentje met saaie plaatjes van paarden of zo, om maar wat te noemen.

3. Een kalender uitbrengen -en die aan 'relaties' uitdelen betekent je bedrijf eventjes in zonneschijn brengen = branding.

Voor de rest, een kleding webwinkel is laagdrempeliger dan een betonboorbedrijf want het kost eenmaal minder, dan een gat boren in een hoogoven bijvoorbeeld. Bovendien, kleding hebben we allemaal nodig, Mede daarom heeft een kleding webwinkel op sociale netwerken altijd dus toekomst.
Willem  |   | 
26-09-2011
 | 
16:46 uur
Ha ha, leuke discussie.
Seks verkoopt; dus ook sexy kalenders.
De Pirelli-kalenders zijn daarom ook heel geliefd. Maar er is er bijna geen één zo gek om te denken; hier koop ik ook even vier super geile dure bandjes bij. Het associeert voor geen meter en de consument is natuurlijk niet gek. Het is leuke aandachttrekkerij, ook van het betonboorbedrijf....maar allang uitgekauwd en zonder het effect van extra zakelijke trafic. Dit is ook geen branding maar een leuke gimmick.
Wil je wel creatief en zakelijk succesvol iets brengen dan zie ik liever Desiree op haar eigen spannende kalender met de link naar Imago Styliste voor ondernemer.
Bijvoorbeeld met een thema; ''Elk seizoen sexy gekleed'' of ''Elke maand iets meer of minder (aan)''.
O ja; het belang van sociale media is vanuit een commercieel oogpunt volgens mij alweer over haar hoogtepunt heen (hype, als je er ooit ingestapt bent heb je nu een onderhoudskosten probleem). Zinnenprikkelende advertising nooit.
Karin Huiberts  |   | 
26-09-2011
 | 
17:18 uur
Goedemiddag Desiree...
Wat een prachtige blog weer...!

Tja wat valt er nog te zeggen. Volgens mij is niets goed genoeg... Ik vind het persoonlijk belangrijker om huidige klanten te behouden en dan komen de nieuwe vanzelf...
Er is volgens mij geen enkele manier van adverteren precies goed voor iedere doelgroep. Wie je wilt benaderen is de belangrijkste vraag.. .
Ik vind het en nou kan ik mezelf bestempelen als iemand met een goed creatief denkvermogen, nog steeds erg moeilijk.
De beste reclame die je kunt hebben is mond tot mond reclame.
Helaas beschik ik niet over een groot team mensen zoals de groep die onderstaande advertentie stunt heeft bedacht.
Deze is namelijk knetter goed...

(Klik hier)
Alexander  |   | 
27-09-2011
 | 
01:35 uur
Willem en Karin, ik vind jullie reacties leuk, dus wil ik daarom ook eea. kwijt, met name over de achterliggende gedachte van waarom precies een kalender voor branding. Als je een keertje bezoek brengt aan bijvoorbeeld Ken Phelan Betonboringen, puur uit nieuwsgierigheid, alleen ff komen kijken, het eerst wat je zal opvallen, is een grote garage beneden (kantoor zit boven), waar alleen gespierde MANNEN rond lopen, mannen die het ook best leuk vinden om aan de wand van hun garage zo'n kalender met supermooie modellen aan de wand te zien hangen, maar da's niet alles, het ook supermooie modellen die daarnaast aan hun GEREEDSCHAP zitten, daar word je echt geil van! Eveneens, veel relaties van deze betoringen bedrijf, zijn min of eer precies zulke bedrijven!

Off the record - heb Desiree gevraagd voor deze kalender shoot maar helaas. Jouw idee daar en tegen, klinkt veel beter. Misschien zegt ze daar JA op. ;) ..ff rustig afwachten.
Sylvia Schulte  |   | 
27-09-2011
 | 
09:10 uur
Kreeg meteen een deja vu door deze kalender. Eind jaren '70 werkte ik als afdelingssecretaresse bij Koning en Hartman. In september werden de secretaresses al gek gebeld door mannen van werkplaatsen, magazijns, postkamers en reproafdelingen met de vraag of ze wel echt op de verzendlijst van de Micaply-kalender stonden... Om gek van te worden. Het hield je van je werk, de verzendlijst lag al lang vast en degenen die erom vroegen hadden geen beslissingsbevoegdheid om het Micaply-materiaal te kopen... Alleen had je destijds niet het probleem van een slechte economie, dus verkopen was gewoon onze dagelijkse bezigheid.

Ik vind een kalender (misschien wel door mijn ervaring met de Micaply-variant) het meest oubollige relatiegeschenk dat je maar kunt bedenken. Het is te vergelijken met een kinderpartijtje waar je naar de McDonalds gaat, omdat je niks beters kunt verzinnen... Gemakzuchtig, ongeïnteresseerd...
Michel  |   | 
27-09-2011
 | 
09:43 uur
@Alexander Ik heb helemaal niets tegen 'bloot' of 'schaars geklede dames'. Waar ik om moet lachen is dat het 'origineel' en 'creatief' zou zijn.

Waarom je sociale media niet moet uitbesteden? Sociale media zijn conversaties met je klanten. Als je dat niet zelf kunt, tja... dan is het triest met je gesteld. Stel je toch eens voor dat je op een netwerkbijeenkomst bent. Iemand wil zich aan je voorstellen. Dan zeg je 'ho stop, ik haal mijn communicatiespecialist er even bij, die voert voor mij het gesprek!' Wauw dat maakt indruk.
Sylvia Schulte  |   | 
27-09-2011
 | 
10:58 uur
@Alexander: ik ben het helemaal met je eens. Een kalender met 'tot de verbeelding sprekende meiden' (wow, als dat niet oubollig en jaren '70 klinkt...) is verre van origineel en creatief. Het is als een slechte reclame: je weet wat het plaatje laat zien, maar je hebt geen idee om welk product of welke dienst het gaat.

En inderdaad: sociale media onderhoud je zelf. Als je daar geen tijd voor hebt, of als je denkt dat een ander beter jouw plaats kan innemen, dan moet je er niet aan beginnen. Bekijk het van de andere kant: wil jij zelf contact hebben met iemand die niet degene is waarmee je contact wilt? Als dat zo zou zijn, zou je toch ook direct naar die vervanger gaan?

Je hoort regelmatig dat secretaresses de tweets etc. voor hun manager verzorgen. Zot. Als je zonodig 'populair' wilt meedoen, dan moet je daar zelf tijd voor maken en nemen. Want als diezelfde manager een uitnodiging krijgt voor een receptie of netwerkborrel, stuurt hij echt zijn secretaresse niet... die mag op kantoor een origineel en creatief relatiegeschenk uitzoeken... en liever geen kalender ;-)
Willem  |   | 
27-09-2011
 | 
11:40 uur
Wacht nog op een reactie van Desiree.
Maar misschien heeft ze wat moeite met het onderhouden van haar eigen sociale media?
Voelt iemand zich geroepen?
Desiree  |   | 
27-09-2011
 | 
13:31 uur
Goed om te zien dat dit onderwerp zoveel discussie oplevert.

@Sylvia ik begrijp je mening, vooral ook vanwege je ervaring. Maar wie weet is oubollig juist weer leuk. De broeken met wijde pijpen zijn ook weer terug.

Ik ben het met je eens dat je persoonlijke tweets niet uit moet besteden als manager aan je secretaresse. Zakelijke tweets zijn daarvoor wat geschikter.

Ik denk dat de meeste mensen hier te veel vanuit henzelf denken. ''Ik vind het niet leuk'', dus dan zal het geen succes worden.

Maar probeer het in dit geval eens te zien vanuit de doelgroep van het betonboringenbedrijf. Zij zullen een dergelijk geschenk wel waarderen. En dat kunnen juist de beslissers zijn. Het bedrijf blijft zo wel op hun netvlies. En als je goed kijkt op de foto zie je ook om welke producten het gaat.

@Willem ik waardeer jouw idee voor de toevoeging van de kalender, maar mijn doelgroep zit hier nu juist weer niet op te wachten ;-), het idee is wel heel crea! Helaas voor @Alex.

Al met al is de inzet van de juiste marketingmiddelen afhankelijk van de doelgroep. Het is goed om je daar in te verplaatsen.

Zo werkt bijvoorbeeld Social Media heel goed voor mijn bedrijf, ik heb er al concreet diverse klanten aan over gehouden. Ik zie het voor een betonboringen bedrijf niet als geschikt middel (hoogstens dan als ondersteuning voor SEO, zoals hier al eerder werd geopperd.)



Michel  |   | 
27-09-2011
 | 
15:41 uur
@Desiree Ik vind het onhandig wanneer anderen voor mij bepalen wat ik zou denken. Ik quote je maar even letterlijk:

'dat de meeste mensen hier te veel vanuit henzelf denken. 'Ik vind het niet leuk' dus zal het geen succes worden.'

Of een reclame-uiting leuk is of niet, interesseert me niet. En ook anderen brengen deudelijke argumenten in. Daar ga je gemakshalve aan voorbij.

Branding is het proces dat een merk op een betekenisvolle manier bekend maakt en zodoende leidt tot business.

Vrouwelijk schoon kun je in dit verband nauwelijks betekenisvol noemen. Wat heeft die dame met dat gereedschap te maken? Welke betekenisvolle rol vertolkt zij? Ik heb geen idee. Het is een bijelkaar geraapt zooitje. Ze leidt de aandacht naar haarzelf en niet naar het gereedschap.

Leidt het tot meer business? Ik betwijfel het. Het ding komt naar alle waarschijnlijkheid te hangen tussen andere pin ups in de werkplaats.

Je zou me hebben overtuigd wanneer je met een case was gekomen die 'af' is en klip en klaar aantoont dat de actie tot meer omzet heeft geleid. Nu is je blog een slag in de lucht.
Alexander  |   | 
27-09-2011
 | 
17:31 uur
ff op terug komen, @Desiree, wat is nou je bezwaar voor je eigen kalender, niet dat het per se moet of zo, 'k vind het idee van Willem gewoon origineel, 12 verschillende maanden waarop je laat zien hoe een dame zich elke maand van het jaar hoort aan te kleden, wellicht dan ook in combinatie met leuke gelegenheden, zakelijk dinner in de zomer en op terrasje, of een huwelijksfeestje van je vriendin ergens in het najaar, ed.. dus verreweg van bikini of wat dan ook in die richting. Lijkt mij buitengewoon geschikt voor je doelgroep of zelfs voor verkoop via je site.
Michel  |   | 
27-09-2011
 | 
20:55 uur
@alexander Kijk dat is inderdaad een prima idee. Is betekenisvol en mooie reclame voor het handeltje van Desiree!
Ken Phelan  |   | 
27-09-2011
 | 
23:49 uur
Ik zou bijna zegen; doe even normaal!.

Wat is het makkelijk om een idee of de initiatief van een ander af te kraken,jammer dat jullie al deze tijd en energie niet besteden om zelf iets creatief te bedenken,ik heb de foto genomen en het was mijn idee om een calender te maken voor mijn zakelijke relaties,het gaat niet om werk binnen te halen of om nieuwe klant te verven,ik heb genoeg werk en genoeg klanten en ik ben trots op dit idee,als jij aan je bureau zit en komt er zomaar iemand langs en geeft jou een relatie geschenk,gratis en voor niets,word jou dag niet slechter van maar waarom hebben jullie over een blote calender ,zijn jullie blind als wel as dom en negatief, Ken Phelan Betonboringen was begonnen als eenmanszaak ruim 15 jaar geleden en is uitgegroeid tot 13 man personal met 1,5 miljoen omzet per jaar,ik reis de hele wereld over om gaten te boren in blast furnaces,dus geen slecht idee van mij,de calender wil ik maken voor twee redenen,1) omdat wij vallen onder de bouw groep waar van vanzelfsprekend wordt er vaak dit soort calenders voor geschoten aan klanten,waar van ik persoonlijk vond dat ze goedkoop simple en vaak ook nog goor waren,dus wou ik een betere versie uitbrengen die sexy maar vrouw vriendelijk was. 2)in 1972/3 werkte ik als assistent fotograaf bij onder ander Michael- Barrington Martin,waar ik veel geleerd had en een liefde voor het vak kreeg maar en 16 jarig Ierse geboren jongen uit een arme gezin van 8 kinderen die niet zo hoog op de sociale ladder stond had ik weinige kans , dus ben ik in de bouw gegaan en nu wil ik met deze project toch een klein beetje mijn droom na leven.

so never mind the bollocks !

karin huiberts  |   | 
28-09-2011
 | 
08:04 uur
@allemaal
Vraagje: gaat deze blog nou over de kalender of over het
gebruik van social media...

Laten we niet discussiëren over andermans product. Desiree heeft naar mijn idee een goed voorbeeld gegeven, anders was deze discussie er niet, maar laten we aub de blog niet uit het oog verliezen...

Wat vindt jij van het gebruik van social media... helpt het jou en krijg jij er nieuwe klanten door?

Keep up the good thougts.

Met vriendelijke groet en mooi weer,
Karin Huiberts
Michel  |   | 
28-09-2011
 | 
08:44 uur
@Ken Phelan - Ik beoordeel dit idee binnen het kader zoals het ons is gepresenteerd: als een vorm van branding.

Het is ons niet gebracht als 'zomaar een leuk relatiegeschenk'.

Mijn kritiek staat ook helemaal los van ondernemers zoals u die een zaak van de grond af aan opbouwen. Daarvoor heb ik veel respect.
Sylvia Schulte  |   | 
28-09-2011
 | 
11:26 uur
@Ken, niemand valt je aan op je carrière, so get a grip man! Ik vind het onacceptabel dat je iedereen in het wilde weg beschuldigt blind, dom, negatief, tijdverspillend en niet creatief te zijn...

Naar mijn mening kun je een half)bloot-kalender die bedoeld is om stoere (?) mannen in een werkplaats op te geilen niet serieus bestempelen als vrouwvriendelijk... Dan denk ik meer aan Pink Ribbon waar stoere mannen een vrouwvriendelijke kalender voor 2012 hebben gemaakt. Dan heeft een kalender ook een doel op zich: geld inzamelen. Jij zegt dat je je kalenders niet weggeeft om er orders mee binnen te halen (heb je misschien met zo'n omzet ook niet nodig?), maar je noemt het wel een relatiegeschenk. Het geven van een relatiegeschenk houdt in, dat je je organisatie bij de ontvanger in een positief daglicht wilt stellen om op die manier het imago van je eigen organisatie positief te beïnvloeden. Door je negatieve reactie op de meningen van anderen help je dit nu juist zelf om zeep... Succes verder.
<a href=  |   | 
28-09-2011
 | 
13:44 uur
Interessant artikel! Het gaat om de balans.
Social media en de traditionele manieren.
En met beide kan je heel creatief te werk gaan, het is maar net hoeveel tijd je er in besteed.
bouwvacaturemarkt.nl/  |   | 
28-09-2011
 | 
16:19 uur
Interessant artikel! Het gaat om de balans.
Social media en de traditionele manieren.
En met beide kan je heel creatief te werk gaan, het is maar net hoeveel tijd je er in besteed.
Marc Verschueren  |   | 
29-09-2011
 | 
15:20 uur
Dat de bouwsector niet aanwezig is op Sociale media mag je niet zomaar voor waar aannemen. Elke B2B transactie is per slot van rekening ook een transactie van mens tot mens. En die mensen zitten o.a. op Facebook. Dus alle bedrijven uit sectoren die weinig vertegenwoordigd zijn op sociale mediasites hebben er alle baat bij om er als eerste mee te beginnen.

Sociale media kan je niet uitbesteden. Dat lijkt logisch. Maar sommige taken zoals een sociale strategie ontwerpen, het opzetten van al je accounts en pagina's op de verschillende platformen, het beantwoorden van FAQ's of veel gestelde vragen enz. kan je uitbesteden.

Verder ben je het best gebaat bij een sociale media coach die de gang van zaken opvolgt en bijstuurt.

Sociale media is gewoon de digitale vorm van mond aan mond reclame. Het zijn de vrienden van je vrienden die potentiële klanten zijn via doorverwijzingen
Willem  |   | 
30-09-2011
 | 
14:10 uur
En terug naar het Blog:
Ik ben al weer klaar met sociale media.
Door de snelle en volumineuze opkomst is of wordt het een blog – blok - aan je been.
Het verplicht (zelf) moeten monitoren van je eigen branding op internet met de vele SM platforms is niet te doen. Dit gaat je teveel tijd en geld kosten die je beter in andere vormen van relatiemanagement kunt stoppen.
De reactie van Ken de Fotomaker gaat trouwens buiten de context van dit blog.
Aanleiding, doel en uitkomst interesseren me niet zo. Ja Ken, mooie plaatjes. Heb je ze ook allemaal genomen? De kalender werd ingebracht al voorbeeld van creativiteit die ik in een eerdere reactie nogal bestrijd.
@ Desiree; wat een slap commentaar op de suggestie voor je eigen kalender.
Kun je een keer je eigen gelijk bewijzen met een leuke doelgroepgerichte actie trek je de achterbroek aan. Maar goed; snap de schroom.
12 maanden is ook niet niks.
Misschien één fotootje in bikini in het kadertje ''Over de auteur''??

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Corona-klagen
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
meer top 10