zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Negen shopping tips voor uw zakelijke garderobe

Door: Desiree Grijpma-Hidding,   06-05-2012,   12:26 uur
 

Het nieuwe seizoen is begonnen. De wintergarderobe mag terug naar de kast. Een mooie tijd om eens kritisch naar uw voorjaars-  en zomerkleding te kijken. Past alles nog? Ziet de kleding er nog verzorgd uit of zitten er vlekken in of missen er knopen? Behoeft uw garderobe aanvulling, maar waar begint u dan? Met deze tips wordt het winkelen gemakkelijker, wie weet zelfs leuker, en bespaart u tijd.

Het is goed om te kijken welke kleding nog draagbaar is. Als de kleding lelijk is geworden, doe deze dan gewoon weg. Let goed op of de kleding u nog past. Met te ruime of te strakke kleding  maakt u een onverzorgde en dus ook onprofessionele indruk.



Vraagt u zich af, of de kleding die u nu draagt nog steeds past bij wie u bent en wat u wilt uitstralen op uw werk. Misschien wordt het zelfs tijd voor een nieuwe stijl.

Graag geef ik u tips om het shoppen gemakkelijker , efficiënter en effectief te maken.

1. Neem uw huidige kleding door, sorteer, en bepaal wat ontbreekt.

2. Maak een lijstje, neem dit mee naar de winkels en ga gericht op zoek.

3. Vergeet niet te denken aan accessoires (tas, ketting, das, sjaal, schoenen). Een mooi middel om uw oude outfit te upgraden.

4. Maak een route van winkels die u zeker wilt aandoen. Google maps is hier een handige tool voor.

5. Ga winkelen in de kleinere boetieks en/of de wat duurdere modezaken. Het advies is hier vaak beter en de pashokjes groter.

6. Weet uw welke kleuren bij u passen? Zachte kleuren of juist fel? Licht of donker? Warm of koel? Kies die winkels uit met een grote variëteit aan kleuren of met de kleuren die bij u horen.

7. Investeer liever in basisstukken zoals een pantalon, rok of blazer en geef minder uit aan opvallende items, die u één seizoen draagt

8. Neem de kleding waarmee u wilt combineren mee naar de winkel. Het is dan gemakkelijker om een bijpassend item te vinden.

9. Shop online. Het is gemakkelijk om in alle rust thuis te passen. En als het niet past, stuurt u het gewoon weer terug.

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:

Desiree Grijpma-Hidding is imago stylist en biedt ondernemers, medewerkers en managers kleuranalyse en kledingadvies. Ook voor kledingadvies mannen. Zij is tevens personal shopper. Met haar bedrijf Second impression geeft zij ook kleuradvies en imago workshops. Speciaal voor bedrijven geeft zij stijladvies en presentatie trainingen.
Desiree is van mening dat naast uw communicatieve vaardigheden en uw prestaties op uw werk, uw kledingstijl voor een groot gedeelte bepaalt hoe u overkomt op uw collega’s, klanten en relaties. De kunst is om binnen de heersende cultuur een stijl te vinden, die ondersteunt wat u uit wilt stralen.

In het bedrijfsleven miste Desiree het belang van uiterlijke presentatie. Nu combineert zij met passie haar kennis van kleding en stijl met haar ruime ervaring op het gebied van sales en marketing.

Daarnaast is zij ook gespecialiseerd op het gebied van schriftelijke communicatie als webteksten tekstschrijver
 

 

Laatste weblogs

  Corona-klagen
  Kort door de bocht coaching?
  Cruciale beroepen of toch de 3 P’s?
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
top10
Pandemie heeft drastische gevolgen voor werk en inkomen Millennials en Generatie Z
Welke HR-banen verschijnen de komende tien jaar?
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
Platform de Toekomst van Arbeid geeft boost aan hervormingen werken, leren en sociale zekerheid
Nauwelijks beweging in de luchtvaart in mei
CEO’s moeten technologie in hun DNA hebben om succesvol te zijn
Thuiswerker is zich tijdens lockdown meer bewust geworden van cybersecurity
Onverwachte netwerkproblemen grootste frustratie van IT-teams
Bijna alle partners willen aanvullend geboorteverlof opnemen
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
meer top 10