zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Vijf kanttekeningen bij de affaire-Verdonk

Redactie Managersonline.nl   |    |  17 juli 2008
Reactie: Deze discussie is nu gesloten. Nieuwe reacties worden niet geplaatst.
 

Zes veel gemaakte sollicitatieblunders

Frans   |    |  16 juli 2008
Reactie: @Roos:

Je opmerking: Onderzoek naar jezelf...Inderdaad, heb ik niet genoemd maar was inderdaad wel het allerbelangrijkste wat ik de afgelopen tijd gedaan heb, vandaar dat ik ook weer terugkeer in het het gbeid wat ik leuk vind: applicatiesupport en beheer, omdat ik graag met en voor mensen werk.
Ik denk dat dat in dit forum wel heel erg belangrijk is: je doel is niet ''Aangeven dat jij de beste bent..''Maar ''achterhalen of de betreffende functie wel de functie is die je aankan, maar vooral ook waar je GELUKKIG in wordt....!!''
 

Bent u tijdens uw vakantie met uw werk bezig?

Yvette   |    |  16 juli 2008
Reactie: Grappig al deze reacties. Ik ben er eentje die zo mogelijk doorwerkt ''op vakantie'' zij het op een zeer laag pitje. Per mail ben ik niet bereikbaar, per telefoon wel.
Dit heeft een simpele reden: ik ben persoonlijk helemaal niet zo'n vakantieganger. Wat mij betreft hoeft vakantie helemaal niet. Alleen heb ik een man en kinderen die het wel héél erg op prijs stellen als mama ook meegaat op vakantie. En daar heb ik rekening mee te houden. Vakantie mét n werkende mama: een mooi compromis waar de overige gezinsleden zeer tevreden mee zijn. Daarnaast is mijn bedrijf dusdanig klein, één van de medewerkers is mijn betere helft, dat het óf vakantiesluiting betekent (in onze markt killing) óf doorgaan. Vakantie is vakantie voor diegenen die dit wensen. En hóe die vakantie ingevuld wordt, is aan éénieder zelf te bepalen. Wat mij betreft heeft Marcel van Vliet het helemaal bij het rechte eind: het is prettig als iedereen elkaars (invulling van) vakantie kan respecteren.
 

Zes veel gemaakte sollicitatieblunders

joe brown   |    |  16 juli 2008
Reactie: De ergste gesprekken zijn die waarbij de sollicitatie gespreksvoerder non stop blijft praten of lullen zonder enige gelegenheid voor vragen of antwoorden. In dat geval weet je al zeker dat ze hun keuze reeds hebben gemaakt maar ze gebruiken je om hun tijd vullen. Soms lijkt het beter halverwege het gesprek weg te lopen dan naar hun gelul te luisteren. En nog zo een vraag waarom zoekt u een baan, en waarom adverteert u naar een vacature?
 

Bent u tijdens uw vakantie met uw werk bezig?

Marcel van Vliet   |    |  16 juli 2008
Reactie: Trojan, uitstekend onder woorden gebracht en ik sluit mij hier dan ook voor de volle 100% bij aan.
Wellicht dat dit mij aanspreekt omdat ik inderdaad ''rond de 50'' ben, een inmiddels goed gevulde rugzak heb en naast mijn zeer drukke en nog steeds bijzonder inspirerende baan ook andere waarden in het leven ben gaan waarderen.
Met plezier naar je werk en met plezier naar huis is er zoeen en voor jezelf waarderen (accepteren) wat je hebt bereikt zonder uitsluitend de lat steeds maar hoger te moeten leggen. Veertig uur per week werk ik allang niet meer, altijd meer, maar er is absoluut een periode van ontspanning nodig.
In principe blijf ik ook op mijn vakantieadres bereikbaar, zo ook mijn collega's, maar wij proberen en dat is bij ons een ongeschreven wet elkaars vakantie te respecteren.
En zo hoort het ook.
 

Poging tot omkoping (en andere manieren om een sollicitatie te verknallen)

Daan   |    |  16 juli 2008
Reactie: Wat ik raar vindt is dat in het artikel het de kandidaat kwalijk genomen wordt als hij de vertegenwoordiger van de detacheringsorganisatie meeneemt en die het woord laat doen.

Volgens mij ligt daar een schone taak van de detacheerder om de kandidaat goed voor te bereiden op de functie, het gesprek en de verwachting van de opdrachtgever.
 

Kinderen zijn leuk, maar geld maakt pas echt gelukkig

henk   |    |  16 juli 2008
Reactie: Geld maakt gelukkig zolang er maar wel het besef is dat men meer heeft dan diegeen waar men graag mee vergelijkt bv de eigen beroepsgroep. Mijn ervaring is (perioden armoe en relatieve rijkdom) is dat de kick maar een paar maanden duurt...alles went...ook geld
Helaas heeft geld ook een nadeel, je krijgt te maken met mensen die zich met je willen meten en dat ga jezelf ook doen en daar komen weer gevoelens van ontevredenheid uit voort ....de remedie....nog meer geld.....nog meer stress
Tenslotte niets voor niets
De meeste mensen die zo graag rijk willen zijn vergeten dat er aan alles een prijskaartje hangt, hetgeen maar al te graag wordt vergeten in een wereld waar goederen gelijk worden gesteld met geluk
Geluk put je uit de relatie met je medemens, maar het is maar net hoeveel je hebt meegemaakt waar je de balans naar laat uitslaan.
 

Uw favoriete speelgoed onthult de functie die bij u past

Fred Akkerma | Managersonline.nl   |    |  15 juli 2008
Reactie: @Danielle Krekels: Dat is een interessante gedachte en sommige sites kiezen daar ook voor. Vooral voor mensen die actief aan de discussie deelnemen is dat gemakkelijker. Voor lezers die niet aan de discussie deelnemen, maar deze wel willen lezen is het juist weer prettiger om de reacties chronologisch (dus van boven naar beneden) te volgen.
 

Uw favoriete speelgoed onthult de functie die bij u past

Trojan   |    |  15 juli 2008
Reactie: @ Marc Wingelaar,

Hahaha... Thanx voor het meedenken! Geloof dat de F1 inderdaad aardig schuift, maar heb mijn lengte, mijn postuur en mijn sponsors niet mee.

Mijn advies aan jou, ga weer lekker aan de tekentafel zitten of ontwikkel je eigen project.

Groeten,

@ Marcel,

Cynisme is toch ook vaak humor? Ik kon hartelijk lachen om je bijdrage.

Groeten,

@ iedereen,

Ik moet wel zeggen dat ik me wel kan vinden in deze methode. In de loopbaangesprekken die ik met clienten voer, lopen clienten nog wel eens vast op het benoemen van hun eigen kernkwaliteiten of talenten. Ik vraag hen dan vaak naar de hobby's die ze door de jaren heen hebben beoefend. Hieruit zijn vaak veel directe of indirecte kernkwaliteiten/talenten af te leiden. Je kiest hebt immers een hobby omdat je die activiteit leuk vindt om te doen. Veel mensen kiezen voor een hobby omdat ze er goed in zijn. Er ontstaat een drang om jezelf te ontwikkelen omdat je er graag beter in wil worden. Hieruit is vaak een goede SWOT analyse op te stellen. Ook de kwadranten van Offman kunnen hierbij goed worden ingezet.

Groeten
 

‘Er is helemaal geen arbeidskrapte’

Ron Ladage   |    |  15 juli 2008
Reactie: Een goed artikel om ons eens aan het denken te zetten.
De afgelopen jaren hebben Task force groepen met subsidie van de overheid veel zaken aangepakt. Denk aan de nota Slimmer Werken, waar veel ideeën werden gelanceerd.
Daarin werd ook het thuiswerken meegenomen, maar ook voor werkgevers is een verandering niet de echte uitdaging. Werkgevers houden graag de totale controle en dat is ook een van de redenen dat zelfsturende teams niet echt van de grond zijn gekomen, de werkgevers bleven aan het landingsgestel hangen, zodat het niet van de grond afkwam.
Op dit moment is er nog een groot arbeidspotentieel, maar die zitten thuis, omdat ze “te oud” zijn of vrouw zijn of de opleiding sluit niet helemaal aan. Thuiswerken kan een optie zijn, maar dan moet de nood echt heel hoog zitten, dan moeten de werkgevers de teugels wel laten vieren.
Kortom creatief omgaan met de mogelijkheden zal het motto moeten worden en deze overheid houdt zo van geld uitgeven, laten ze eens starten met b.v. belastingverlaging op het arbeidsloon voor b.v. het thuiswerken te activeren.
Lees eens de vele rapporten en dan heb je al een boekje vol met mogelijke oplossingen.
De tijd zal het weer gaan leren of we met zijn allen flexibel genoeg durven zijn.
 

‘Er is helemaal geen arbeidskrapte’

A.C.M. Vlugt   |    |  15 juli 2008
Reactie: Betreft het arbeidskrapten of een productie target die niet wordt gehaald?
 

Uw favoriete speelgoed onthult de functie die bij u past

Danielle Krekels   |    |  15 juli 2008
Reactie: Aan Managers Online zelf:

Zou het niet zinniger zijn de meest recente reacties bovenaan te plaatsen ipv omgekeerd?

Mvg,
Danielle Krekels
 

Zes veel gemaakte sollicitatieblunders

Roos Harberink   |    |  15 juli 2008
Reactie: @ Frans:
Niet bij iedere organisatie of bij elk bedrijf is het nodig (of wordt het op prijs gesteld) om bijvoorbeeld het laatste advies toe te passen, echter in sommige gevallen kan dit uiterst behulpzaam zijn. Als men dit niet verwacht, en je stuurt bijvoorbeeld een goed artikel door of een bedankje voor het goede gesprek, valt dit op. In sommige organisaties, voor sommige functies, is het nodig om op te vallen, en voor andere functies of bij andere organisaties weer niet.

Jouw advies: ''ken de organisatie waar je solliciteert'' is inderdaad heel handig, ook om het laatste advies uit het artikel toe te passen.

Heel informatieve topic. Belangrijke zaken inderdaad, die soms toch nog wel eens worden vergeten. Vooral tip 4, onderzoek doen naar jezelf is erg helpfull.
 

Vier stappen om een ‘high performance organization’ te worden

Gijsbert   |    |  15 juli 2008
Reactie: ''Een ‘high performance organization’ presteert op zowel financiële als niet-financiële gronden over een periode van tenminste vijf tot tien jaar beter dan de concurrentie.''
Alsof de concurrentie hier niet van hoort en stil zit over een periode van 5 tot 10 jaar !!
 
< vorige 1596 1597 1598 1599 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10