zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zakenreiziger laat telefoon altijd aanstaan

25 juni 2010 - Slechts 6,2 procent van de bij multinationals werkzame zakenreizigers zet hun zakelijke gsm buiten werktijd uit. 30 procent van de reizigers blijft beschikbaar, omdat zij dat zelf willen en 40 procent gaf als reden op dat het van klanten of medewerkers wordt verwacht.

Dit blijkt uit onderzoek van de Association of Travel Executives (ACTE), zo schrijft Zakenreis.nl.



Smartphone
Van de onderzochte bedrijven verstrekt 96 procent BlackBerry's en smartphones aan medewerkers, wat impliceert dat er behoefte bestaat aan meer faciliteiten dan alleen bellen en sms'en. Verder laat de enquête, die na de aswolkcrisis werd afgenomen, zien dat de zakenreizigers zeer afhankelijk zijn van mobiele technologie tijdens een noodgeval. 85 procent vindt mobiele technologie handig in geval van nood. Meer dan 48 procent gebruikt zijn of haar smartphone voor het opzoeken van alternatieve reisopties, 66 procent voor nieuwsupdates en 73 procent voor het houden van contact met familie en het bedrijf. 

Dagelijkse reizen

Ook in de dagelijkse praktijk zonder noodgevallen wordt de smartphone intensief gebruikt. Populair is het checken van vlucht- en treintijden, aldus 70 procent. Meer dan 40 procent checkt via de gsm in. Slechts elf procent heeft wel eens daadwerkelijk een vlucht of treinreis geboekt door middel van mobiele applicaties. Zo'n 45 procent heeft de mobiele telefoon wel eens gebruikt als ticket of instapkaart - het merendeel van deze reizigers (69 procent) voor een vliegreis. 

Contact met het thuisfront

Bij aankomst zoekt tweederde door middel van de smartphone applicaties informatie op over de bestemming. Daarbij is het gebruik van kaarten niet erg populair - meer dan 60 procent benut deze mogelijkheid niet.
Tijdens de reis wordt Skype veel gebruikt (32,6 procent) om contact te houden met het thuisfront en collega's. Meer dan 70 procent maakt gebruik van software voor conference calls, zoals Skype, Webex en andere systemen. Ook sociale netwerksites zijn populair onder zakenreizigers. Bijna 90 procent benut LinkedIn om contact te houden met zakelijke partners.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zakenreiziger is gek op mobiele technologie
 Jonge werknemer wil niet zonder mobiel, IM en sociale netwerken
 Mobieltje van de baas meest gebruikt in Frankrijk
 Vijf tips voor een veilige zakenreis
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10