zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Unilever meest betrokken werkgever

13 april 2010 - Unilever blijkt de meest betrokken werkgever van Nederland. Vooral jonge werknemers waarderen de onderneming om haar betrokkenheid bij gezondheid, werkgelegenheid en hygiëne. Dit komt naar voren uit onderzoek door de Stichting laluz, VNU Media en onderzoeksbureau Brainjuicer.

Unilever liet bedrijven als TNO, DSM, KPN, ASN Bank en Fortis Foundation achter zich, maar het scheelde niet veel. Dat schrijft de Levensmiddelenkrant.



Lokale goede doelen
Directeur Marije Mulder van laluz voorzag de prijsuitreiking wel van een kritische noot. Volgens haar raken lokale goede doelen bij bedrijven steeds meer in de vergetelheid. "Managers moeten de maatschappelijke activiteiten aan de raad van bestuur verkopen. Daardoor richten bedrijven zich vaak op internationaal opererende doelen, vaak op het gebied van milieu." Die benadering strookt volgens de drecteur niet altijd met wat de medewerkers van een bedrijf willen.


Bron: Levensmiddelenkrant
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Student is vertrouwen in arbeidsmarkt niet kwijt
 Manager zet zich graag in voor maatschappij
 Grote organisaties belonen initiatieven maatschappelijke stage
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10