zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De twaalf beste hotels ter wereld voor de zakelijke reiziger

1 oktober 2009 - Crisis of niet, sommige managers komen er niet onderuit zo nu en dan op zakenreis te moeten. Als u dan toch op zakenreis moet, waarom genoegen nemen met het eerste het beste hotel? U kunt het er net zo goed van nemen. Business Week zet twaalf hotels op een rij die de (zaken)reiziger net dat beetje extra bieden.

1. Hotel W, Hong Kong: relaxt zaken doen


Elk van de 393 kamers in dit koloniale hotel heeft uitzicht op de skyline van Hong Kong. Als u na een lange werkdag uitgeput in bed ligt, kunt u vanuit daar dus de stad verkennen. Het business centre is ingericht als loungeruimte en elke kamer heeft internettoegang. Er is een sauna en de roomservice is 24 uur per dag beschikbaar. Wees alleen niet verbaasd als de portier u ‘dude’ noemt. 

2. Palace Westin, Madrid: modern gemak in een oud kasteel

Dit paleis werd in 1912 gebouwd door koning Alfonso XIII om zijn Koninklijke gasten te ontvangen. Inmiddels is er ook wi-fi. Het hotel is onlangs gerenoveerd en straalt een en al elegante decadentie uit. De ontvangsthal heeft een glazen koepel, het hotel heeft de grootste balzaal van Spanje en alle 400 kamers zijn ingericht met antieke meubels en kunst. De sauna, sportschool en business centre zijn daarentegen voorzien van alle moderne gemakken. Het hotel ligt twee minuten van het Prado en winkelcentrum. Vaste gasten zijn JPMorgan, Ernst & Young en PwC. 

3. Okura, Tokio: culturele correctheid

Dit oudere hotel biedt meer traditionele verfijning dan enkele van haar modernere buren. Het hotel ligt iets meer dan drie kilometer van de Tokyo Tower en het uitgaansgebied. Elk van de 833 heeft een bureau, uitzicht op de stad, internettoegang en Japanse kamerjassen. Het geruisloze personeel loopt rond in kimono’s. 

4. Mandarin Oriental, Hong Kong: enorme kamers

Het motto van dit legendarische hotel is: ‘wij willen indruk op u maken, zodat u dat kunt op uw klanten’. De oogverblindende Zen-suites dienen als uw persoonlijke relaxruimte waar u bij kunt komen van het drukke zakenleven van Hong Kong. Overal in het hotel heeft is Wi-fi beschikbaar en als uw laptop het begeeft, is er een IT-butler aanwezig die hem zo weer aan de praat heeft. Ook handig: het Mandarin Grill is een plaatselijk toprestaurant. 

5. Hotel Peninsula, Chicago: sporten en relaxen

Alle 339 kamers in dit hotel zijn zeer ruim en voorzien van allerlei gadgets. Maar wat dit hotel echt onderscheidt is het gigantische spa- en fitnesscentrum op de bovenste twee verdiepingen. Ook de vergaderfaciliteiten zijn subliem te noemen. 

6. Hotel Widder, Zurich: Middeleeuws design

Zakenreizigers die meer verwachten van een kamer dan comfort, mogen dit zeer aparte hotel niet overslaan. Alle 50 kamers zijn letterlijk uitgesneden in het framewerk van negen Middeleeuwse huizen. De meeste kamers hebben een aparte werkruimte en zijn ingericht met meubels van Eames en Le Corbusier. Ook de vergaderzalen zijn oogverblindend. Alleen de verplichte fitnessruimte valt een beetje tegen. 

7. Het Fullerton, Singapore: mekka voor schrijvers

Deze relatieve nieuwkomer maakt indruk met de panoramische uitzichten, het huiselijke design en smaakvolle details, zoals de mini-Step en badkameraccessoires van Philippe Starck. Elke kamer heeft een groot bureau en is voorzien van een uitgebreide collectie papier en schrijfgerei – misschien als vingerwijzing naar het feit dat het hotel vroeger het grootste postkantoor van Singapore was. Het buitenzwembad, dat omringd is door Dorische pilaren, staat bekend als een van de beste buitenbaden ter wereld. 

8. Intercontinental, Sydney: oplettend personeel

Dit markante gebouw herbergde vroeger het ministerie van Financiën en biedt adembenemend uitzicht over de skyline van de stad, de botanische tuinen en de haven van Sydney. De 509 kamers, inclusief 28 strakke hoeksuites, zijn onlangs opnieuw ingericht met veel kussens en pluche. Vier verdiepingen zijn exclusief gereserveerd voor zakelijke gasten, die bovendien hun eigen in- en uitcheckbalie hebben. heel opvallend: het personeel vergeet zelden een gezicht. 

9. Four Seasons, Washington D.C.: briljante service

Er is werkelijk niets dat het personeel niet doet voor de gasten van dit mekka voor de internationale zakenreiziger. Naast de gebruikelijke gemakken, zoals een business centre dat dag en nacht open is, wi-fi, tolken en secretaresses kunt u hier vrijwel elke krant ter wereld krijgen en kunt u hier spullen laten bewaren voor uw volgende bezoek. Dat is klasse! 

10. Four Seasons, Mumbai: auto’s!

Er staan continu twintig Mercedessen klaar voor de gasten van deze glazen toren. Het hotel staat middenin het financiële centrum van de stad en alle 202 kamers hebben direct uitzicht op de Arabische Zee. De roomservice is 24 uur per dag beschikbaar, het business centre is open van 7 uur ’s ochtends tot 23.00 ’s avonds, er zijn vergaderruimtes, secretariële ondersteuning en tolken beschikbaar, evenals laptops en mobiele telefoons, vast en draadloos internet en een koeriersdienst. Ook de bar is continu open, ook voor eenvoudige maaltijden. 

11. Hotel Emperor, Beijing: perfect locatie (en souvenirwinkel)

Deze designtempel staat pal naast het Keizerlijke Paleis, op loopafstand van de Verboden Stad en het Tiananmen plein. In de 55 ruime kamers wisselen moderne en traditionele invloeden elkaar af. Er zijn flatscreen-tv’s, draadloos internet en een butler. Daarbij zijn de vergaderruimtes zo strak en groot dat creativiteit alle ruimte krijgt. Het winkelcentrum van Beijing is vlakbij, maar daar hoeft u niet eens naar toe. De hotelwinkel verkoopt namelijk prachtige kunst- en ambachtswerken van plaatselijke kunstenaars. 

12. Intercontinental, San Francisco: panoramisch uitzicht

Dit hotel, met 32 verdiepingen, ligt naast het Moscone Convention Centre en beschikt over warme, kunstzinnige vergaderruimtes met ramen van vloer tot plafond die een panoramisch uitzicht bieden op de skyline en de bekende baai. Verder zijn de werkruimtes groot, is het business centre altijd open en heeft het restaurant de beste wijnkaart van heel Californië.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Manager slaapt steeds minder vaak in hotel
 Manager zit vooral te wachten tijdens zakenreis
 Zakenmensen verkiezen hotel boven file
 Creditcard van de zaak vooral gebruikt voor hotels
 
 
reacties
 
L. Weijel  |   | 
1-10-2009
 | 
12:00 uur
Wat opvalt is dat overdaad en decandentie blijkbaar nodig zijn om een goed zaken hotel te zijn. Is het niet veel zakelijker om een redelijke prijs en enige vorm van duurzaamheid bovenaan te zetten? Ik was zelf positief verrast door Conscious hotel Museum Square in Amsterdam. Van tapijt tot het ontbijt was rekening gehouden met het milieu, maar wel op een hippe manier. Het personeel is bijzonder vriendelijk, zonder slijmerig of ingestudeerd over te komen en ik had op loopafstand het concertgebouw.
Tanneke  |   | 
3-05-2010
 | 
16:40 uur
Inderdaad jammer dat overdaad en decandentie blijkbaar nodig zijn om een goed zaken hotel te zijn. Aan degelijkheid, duurzaamheid en eenvoud is naar mijn idee ook meer behoefte als je in een zaken hotel verblijft.
Getailleerde overhemden  |   | 
19-07-2011
 | 
08:22 uur
Ik weet niet of het nou echt zo is dat decadentie nodig is om een goed hotel te zijn. Ik denk eerder dat ''beste'' in de titel vervangen zou moeten worden door ''meest luxe''. Het zijn verschillende dingen.

Ciao,
Tom

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10