zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantcentraal denken kent een aantal valkuilen

22 juni 2009 - In tijden van financiële onzekerheid letten alle bedrijven op de kosten. Efficiëntie is daarbij het sleutelwoord: inefficiënte bedrijven gaan onderuit, terwijl de sterke leiders de recessie gebruiken om hun bedrijfsprocessen aanzienlijk te verbeteren. Daarom is het nu de tijd om ook uw klantprocessen onder de loep te nemen.

Met klantgericht organiseren valt namelijk bij veel bedrijven nog veel te winnen, soms oplopend tot een rendement van meer dan 100 procent. Maar waar moet u nou eigenlijk op letten bij het inrichten van een klantcentrale organisatie? VANAD en BORGmans Consult beschrijven veelgemaakte fouten uit de praktijk.



Olievlek
Inefficiëntie is een olievlek. Het verspreidt zich razendsnel door een hele organisatie en beïnvloed onderweg verschillende bedrijfsprocessen. Een bedrijfsproces dat inefficiënt verloopt, heeft daarom gevolgen voor de gehele organisatie. Het voordeel is dat het verbeteren van één bedrijfsproces vanwege hetzelfde olievlekprincipe ook positief doorwerkt op andere activiteiten. Een bedrijfsproces waar nog veel winst valt te behalen is het klantcontact; een klantcentrale organisatie kan forse rendementsverbeteringen realiseren als haar klantcontactstrategie op de juiste manier wordt ingezet. Toch slagen maar weinig bedrijven erin om een écht transparante en klantgerichte organisatie neer te zetten. Arnoud Munneke, Operationeel Directeur bij VANAD, en Mendel Borgmans, oprichter van BORGmans Consult, beschrijven de voornaamste knelpunten waar bedrijven tegenaan lopen in een whitepaper dat u hier kunt downloaden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Hoe kunnen organisaties het verbod op TikTok beheren?
 Bijna negen op de tien Benelux-bedrijven in 2022 getroffen door ransomware
  Een slechte back-up strategie kan aanvallers helpen!
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantgerichtheid is eigenlijk heel simpel
 De vier C's voor 'klantgerichte oplossingen'
 Tien dingen die uw klanten van u willen
 Klantinformatie staat nog steeds los van strategie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Waar moet je op letten bij het aanschaffen van beveiligingscamera’s voor jouw bedrijf?
Waar kun je elektrische raamdecoratie kopen?
Tips bij elektrische raambekleding kopen
reacties
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling (2) 
Business-IT alignment in complexe organisaties is mensenwerk (1) 
Werknemers zijn enthousiast over het gebruik van generatieve AI op werkplek  (1) 
84 procent Nederlanders ontvangt oplichtingsberichten op smartphone (1) 
Hoe geef ik leiding aan vaste medewerkers voor de toekomst? (1) 
Mentale gezondheid weinig onderwerp van gesprek op werkvloer  (1) 
Prijs Audi Q4 E-Tron Sportback: minder hoofdruimte, meer geld (1) 
top10
Zo geef je je werknemersbetrokkenheid een boost
Bij 45 procent organisaties moet medewerker meebetalen aan dure opleiding
Vrouwen in IT willen flexibele werktijden en een goed opleidingsbudget
Werknemer vindt het belangrijk dat werkgever investeert in persoonlijke ontwikkeling
Een op de tien overweegt verzekeringen op te zeggen vanwege inflatie
'Iemand heeft een bestand met u gedeeld'
Complexiteit van databeheer groeit evenredig met de diversiteit van cloud-implementaties
Helft Benelux executives is onvoldoende voorbereid op disruptie
Tekort aan security-vaardigheden zorgt voor flink meer beveiligingsincidenten
Werkgevers slaan de plank mis als het gaat om arbeidsvoorwaarden
meer top 10