zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer en manager zijn het oneens over marketingstrategie

7 mei 2009 - Nieuwe klanten vinden heeft topprioriteit voor kleine en middelgrote ondernemingen in de Verenigde Staten. Ook het beheersen van de kosten voor het behouden van klanten staat hoog op de agenda.

Dat komt naar voren uit onderzoek van Bredin Business Information, zo schrijft 6Minutes.be. Maar hoe willen ze dat realiseren?


Wat duidelijk is, is dat marketeers en managers wat dit betreft niet op één lijn zitten. Marketeers willen vooral investeren in pr en telemarketing en minder besteden aan direct mail, print en beurzen. Online zien zij het meeste heil in microsites, sociale netwerken en webinars. 

Manager kiest voor traditionele kanalen
De managers houden het echter liever bij mond-tot-mond reclame, advertenties in kranten en tijdschriften en direct mail. Online geven ze de voorkeur aan zoekmachine marketing, educatieve websites en e-mail nieuwsbrieven. Mobiel adverteren, video- en podcasts, adverteren via forums, sociale netwerken en chatrooms zien ze niet zitten.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Bedrijfsleiders worstelen met benutten van zakelijke kansen
 Tien MVO-managers op de shortlist voor titel ‘MVO Manager van het Jaar 2022’
 Jongeren missen begeleiding bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer geld voor directe en interactieve marketing ondanks crisis
 E-mail marketing? Kies voor ‘opt-in’.
 Vijf marketingtrends voor 2009: back to basic
 Vijf wetten van recessiemarketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Welke rechten heb je bij een arbeidsconflict?
reacties
Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers (3) 
Timemanagement is eigenlijk grote onzin! (1) 
Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor (1) 
Nederlanders willen vooral buiten kantoor kunnen werken (3) 
Drie eenvoudige tips tegen SIM-swapping (1) 
Nederlander bang voor misleidende online reviews (3) 
Werknemer wil fiets in arbeidsvoorwaardenpakket (1) 
top10
63 procent van de medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie
Digitale dienstverlening Nederlandse overheid onvoldoende voor laagopgeleiden
Helft verwacht dat de economie komend half jaar alleen nog maar slechter wordt
Kwart Nederlanders wil meer rechten voor flexwerkers
De vijf opvallendste zomerklussen van jongeren
Eén op de drie tevreden werknemers overweegt andere baan
CIO worstelt met versnelling digitale transformatie
Het belang van IT-beveiliging is in de directiekamer doorgedrongen
91 procent kan zich in online gesprekken beter uitdrukken met emoji
Helft wil dit najaar vaker naar kantoor vanwege hoge energieprijzen
meer top 10